close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4-Avant: Zwakke remmen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (AFN)

Ik heb sinds een poosje een probleempje met mijn remmen. De auto remt vertraagd, vooral tijdens regen. Als ik de rem dan 'normaal' bedien is er de eerste seconde eigenlijk geen respons. Ook moet ik iets harder trappen als ik gewend ben.
Ook is er de neiging dat de auto dan eerst iets naar rechts trekt om daarna gewoon rechtuit te remmen.

De remvloeistof is recent vervangen met zo.n druk apparaat. Hierbij barstte het tankje dus die is ook vervangen. Volgens mij zijn de problemen hierna enigzins begonnen.(het is me voorheen nooit opgevallen) Hierop heb ik de leidingen laten controleren en de vloeistof nogmaals laten vervangen. Dit leek even verbetering te brengen..

Hierna dacht ik dat de remblokken misschien 'verglaasd' waren. Omdat ik met 5-spaaks 18 inch wielen rijd dacht ik dat de remmen misschien te veel afkoelen onder het rijden, dat ik ze zeg maar eerst droog moet remmen steeds. Ik heb toen de blokken en de schijven vervangen.
Helaas helpt dit dus allemaal niet.

Zou het probleem toch in de hoofdremcilinder kunnen zitten of in de bekrachtiger? Soms is mijn rempedaal na een nacht stilstaan hard, soms ook niet.
De remdruk op het pedaal onder het rijden voelt wel redelijk normaal aan, valt ook niet weg. Wel vind ik het pedaal ietwat 'sponzig' aanvoelen in vergelijking met onze andere A4 (1.6 benzine). Deze remt ook een stuk happiger en directer.

Een lang verhaal maar ik probeer jullie zo volledig mogelijk te informeren.
Wat is verstandig om als volgende stap te doen? De auto moet straks weer mee op wintersport maar zoals het nu is vertrouw ik dat niet..

Geplaatst door

dupl-u-9819-5dd147e6891dd+tonni (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Water in je rembekrachtiger.

Santa 0

16 jaar

[quote=tonni]Ik heb sinds een poosje een probleempje met mijn remmen. De auto remt vertraagd, vooral tijdens regen. Als ik de rem dan 'normaal' bedien is er de eerste seconde eigenlijk geen respons. Ook moet ik iets harder trappen als ik gewend ben.
Ook is er de neiging dat de auto dan eerst iets naar rechts trekt om daarna gewoon rechtuit te remmen[/quote]
Toch een heel bekende klacht, hoor het meer.... Een oplossing is er niet echt, er is wel een alternatief dan zou je wielen met wieldoppen moeten monteren waar niet iedereen gelukkig mee is.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Paul doelt dus op verminderde remwerking door sproeinevel..?

Zou ook kunne, maar daar krijg je geen "harde" van..........;)

(Dit is natuurlijk een knip-oog-verwijzing naar een "hard"-rempedaal....)

DUS: harder trappen of een hard rempedaal...??

Zeg het maar, er zit verschil in.

Santa 0

16 jaar

Een hard pedaal is het dus niet. Ik moet gewoon wat harder trappen als 'normaal' .

wat voor combinatie blokken/schijven is er gebruikt?? Immitatie is op zich niets mis mee; vw maakt ze ook niet zelf.... Er is helaas ook echte shit op de markt; het kaf van het koren scheiden is een kunst.

audia4 0
badge

16 jaar

wat paul beschrijft is de zgn aquaplanning op de schijven wat erger is als er lm velgen op zitten die grotere openingen hebben als stalen velgen. bij droog weer zou je dan geen last moeten hebben maar uit jou verhaal begrijp ik dat het met droog weer minder is dus toch aanwezig.

[quote=johndoornbosch]wat paul beschrijft is de zgn aquaplanning op de schijven wat erger is als er lm velgen op zitten die grotere openingen hebben als stalen velgen. bij droog weer zou je dan geen last moeten hebben maar uit jou verhaal begrijp ik dat het met droog weer minder is dus toch aanwezig.[/quote]
ik ga voor oplossing 6 heb zelf 16 en 18 inch velgen maar wat remmen betreft maakt het geen verschil

kleijn 0

16 jaar

Water in je rembekrachtiger heb ook onlangs gehad als je de plastiek opent waar de accu onder zit zul je zien dat er water blijft staan je moet gewoon de waterafloop eens doorblazen met hoge druk er zal gewoon vuil inzitten als je dit probleem al lang hebt kan het zijn dat je de rembekrachter moet vervangen want onderaan is er ee gaatje in en als het water te hoog komt zuigt hij water langs daar binnen en roest dan volledig langs de binnenkant

OLIVIER8240 0
badge

16 jaar

Dat bij het schutbord water blijft staan klopt wel, maar alleen aan de linkerkant van de Zwarte bak waar de ECU in zit.
De remmen die er momenteel onder zitten zijn van het merk ABS.

Ben gisteren nog weer een beetje aan het proberen geweest. Ook met droog weer zit er een soort van vertraging in de remwerking. De auto remt wel gewoon goed, ABS werkt ook gewoon.
Wel terkt de auto consequent iets naar links als ik stevig rem. Dit merk ik vooral bij wat hogere snelheden.
Ook is mij opgevallen dat als ik een paar keer kort en krachtig op het pedaal trap, het pedaal hard wordt! Dan remt hij heel slecht.

Zal wel van de rembekrachtiger komen moet eens de hoofdremcilinder demonteren als u roest in de binnenkant ziet vervang die dan maar ,maar zoals ik lees trekt die ook naar links dat kan ook de remflexibel zijn die de olie niet meer goed doorlaat

OLIVIER8240 0
badge

16 jaar

[quote=tonni]Dat bij het schutbord water blijft staan klopt wel, maar alleen aan de linkerkant van de Zwarte bak waar de ECU in zit.
De remmen die er momenteel onder zitten zijn van het merk ABS.[/quote]
ABS is nou niet echt het topspul te noemen..... Raapt overal en nergens erg goedkoop spul bij elkaar om het vervolgens duurder onder zijn eigen naam te verkopen.

probeer volgende ronde zimermann, SWH, of ATE schijven te krijgen; en pagid, jurid of textart blokken... Niet te duur en gelijk aan eerste montage....


Als ik overigens jouw probleem bekijk is je hoofdremcilinder overleden. Gaat overigens meestal door te ontluchten middels het ouderwetse pompprincipe. Lekt dan inwendig door waardoor je verschil in druk krijgt tussen de 2 remkringen.
Ik weet niet of de wagen ABS (antiblokkeer, geen remblokkenfabrikant) heeft, die grijpt in dit geval vaak in als je fors remt.

Zet de wagen even op een remmenbank, als links voor minder remkracht heeft dan rechtsvoor, en dit achter net tegengesteld is weet je genoeg, dan kun je rustig een aanslag op de spaarbank doen voor een hoofdremcilinder.

audia4 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.