Audi A4-Avant: Benzine getankt ipv diesel !!!

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: TDI 130 PK

Met deze wagen is benzine getankt en verder mee gereden tot hij stilviel.(er zat nog 6 liter in en er is een 15 liter euro 95 mee getankt.
wat is de te verwachten schade? .
1900 TDI 130 pk chassis nr WAUZZZBE53A002811.

alvast bedankt
groeten,
erik.

bert1192

Geplaatst door bert1192 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

Santa (0), 15 jaar geleden

Pomp(verstuivers).

bert1192 (0), 15 jaar geleden

en de pomp zelf?

mmcars (0) PRO, 15 jaar geleden

gooi er eerst maar weer eens diesel in en dan verder kijken wat hij doet en wel genoeg diesel geen paar liter dus

Santa (0), 15 jaar geleden

Een pompverstuivermotor (PD-motor) heeft GEEN centrale pomp.

De vraag van de auteur was wat de te verwachten schade was, NIET wat hij vervolgens zou moeten doen...;)

Maar idd, gooi je tank helemaal vol.
Beter nog: laat je tank eerst leeglopen voordat je hem weer met diesel vult.
Daarna steeds weer opnieuw vullen en NIET leegrijden.

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=mmcars]gooi er eerst maar weer eens diesel in en dan verder kijken wat hij doet en wel genoeg diesel geen paar liter dus[/quote]
Zelfs een paar liter mag er niet in blijven. Tank moet helemaal leeg en of er gevolgschade is, hopen en afwachten. Dat uit zich vaak na een paar maanden, afhankelijk van de kilometers die je rijd.

Hans

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en vergeet niet je leidingen leeg te blazen en je filter te vervangen

yme 2 (0), 15 jaar geleden

heb het zelfde gehad tankte ook benzine ipv diesel, alleen had ik er nog maar 1,5 liter benzine erin, daarna gelijk de tank volgegooid met diesel.
en net zoals mmcars zegt tank niet helemaal leegrijden maar vol met diesel gehouden. ik heb er geen problemen meegehad het is inmiddels al een paar maand geleden

bert1192 (0), 15 jaar geleden

We gaan het zo proberen.
1) Mazouttank volledig leegtrekken, ( best onderaan aan de leidingen (losmaken))
2) Leidingen aan mazouttank losmaken
3)Leidingen aan filterhuis losmaken,
4) Als tank helemaal leeg is, leidingen tussen tank en filter leegblazen,
en daarna leidingen terug aankoppelen
5) Filtervervangen en opvullen met verse diesel
6) Mazouttank vullen met diesel ( helemaal vol doen)
7) Leidingen van injectors loszetten ( helemaal loshalen )
8) Auto starten ( en blijven starten gedurende 30 seconden)
9)Injectors terug vastzetten
10 De wagen starten, en horen of alles goed gaat,,,,
Is deze procedure oké?
dank u voor het advies.
groeten,
erik.

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik weet het niet zeker, maar verwacht dat als je tussen 7 en 8 de wagen op contact laat staan maar nog niet start, de opvoerpomp al wel werkt. Dat is wezenlijk beter voor je startmotor omdat de motor veel sneller aanslaat. Voor een verdelerpomp gaat dit trucje niet op, voor een PD misschien wel.

Succes, Thijs

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en dan zou dus de pomp zonder weerstand/druk draaien en dus alsnog naar de eeuwige pomp velden gaan

Roger10 (0), 15 jaar geleden

Ik zou om de startmotor te sparen,nadat alles zuiver gemaakt is ! de motor proberen te starten door middel van een" beetje" startpilot in de inlaat te spuiten tijdens het starten zodat deze hierop eventjes draait

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Thijs11395]Ik weet het niet zeker, maar verwacht dat als je tussen 7 en 8 de wagen op contact laat staan maar nog niet start, de opvoerpomp al wel werkt. Dat is wezenlijk beter voor je startmotor omdat de motor veel sneller aanslaat. Voor een verdelerpomp gaat dit trucje niet op, voor een PD misschien wel.[/quote]
Thijs

Wie heeft jou dit fabeltje wijsgemaakt.....?? zelf bedacht...??

Gr. paul

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Inderdaad, logisch het bos in geredeneerd :-S
Daarom ook erbij gezet dat ik het niet zeker wist. Gelukkig wordt er dan snel gecorrigeerd.
TS sorry voor het onbruikbare advies.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

geeft niet thijs jij doet ook je best. gr john

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Thijs11395]Inderdaad, logisch het bos in geredeneerd :-S
Daarom ook erbij gezet dat ik het niet zeker wist. Gelukkig wordt er dan snel gecorrigeerd.
TS sorry voor het onbruikbare advies.[/quote]
oke

Het wordt natuurlijk een ander verhaal indien een pomp druk op moet bouwen. In dit geval (PD) wordt de druk opgebouwd door de tandempomp.

Gr. paul

Thijs11395 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als er een extra elektrische opvoerpomp (Hardi, Facet, ...) onder de auto wordt geplaatst, kun je die gebruiken om te ontluchten: hij voert aan bij ingeschakeld contact zelfs al loopt de motor niet. Ik ging ervan uit dat de opvoerpomp in de tank hetzelfde zou kunnen doen. Kennelijk dus niet.
De tandempomp zal wel door de motor gedreven worden, dan moet de motor dus wel draaien. Bovendien zal deze wel niet zelfaanzuigend zijn?

Thijs

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Thijs11395]De tandempomp zal wel door de motor gedreven worden, dan moet de motor dus wel draaien. Bovendien zal deze wel niet zelfaanzuigend zijn?[/quote]
Maar wat verzorgt een tandempomp...? Die zuigt niet hoor......;

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Gr. paul

bert1192 (0), 15 jaar geleden

De tank hebben we leeggemaakt, leidingen doorgeblazen, filter vervangen, tank gevuld (diesel :) ) ... en starten maar.... hij draaide onmiddelijk goed! nu maar hopen dat het zo blijft!
nog eens allemaal hartelijk dank voor de hulp!
groeten,
erik.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.