Mijn auto rookt zwart/blauw en maakt tot ongeveer 80 km per uur een raar geluid onder de kap. Bij het rijdend uitlezen bij een specialist kwamen ze tot het volgende:
Turbo schommelt tot 80 km per uur en komt daarna pas in normale waardes. Dan is ook het geluid weg.
Mogelijk eerst N75 vervangen en tenslotte de turbo vervangen. Omdat laatste erg kostbaar is, check ik hier nog even.
Huidige garage zegt dat N75 vervangen niet veel uithaalt, wie denkt mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zal vast wel een specialist zijn geweest alleen deze omschrijving ken ik niet als foutcode hahaha, weet je nog hoe de foutcode/juiste fout omschrijving precies was? Zal wel probleem met de turbodruk zijn maar iets specifieker zou wel handig zijn.
Hoe klinkt dat geluid? Blazend toevallig?
Nou het was een ingekorte versie van JD engeneering. Die hebben hem rijdend uitgelezen, heb geen foutcodes gekregen, wel een analyse:
turbo suist bij opspoelen, tot 3000 rpm. druk loopt hoog op, in deellast regelmatig 2300mbar, waar 2000 gewenst is. pas als druk terug loopt naar 2000 mbar, is geluid niet meer te horen
turbo drukt teveel door in deellast, is ook regelmatig voelbaar(opbouw vermogen is niet strak.
Advies:
N75 klep vervangen
VNT afstellen
trubo vervangen en roetfilter bekijken als turbo gedemonteerd is
--------------
Dit was hun diagnose. Heb er nog 1 van de audidealer waarbij ook de druk te hoog oploopt in de turbo. 45.000 geleden is er al een andere (geen nieuwe) gemonteerd en nu bij 175.000 komen deze problemen.
Hij blaast idd, tenminste het is een vaag geluid en veelal bij optrekken in lagere versnellingen. Turbo werkt wel gewoon
Kun je hier iets mee?
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar