close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 1-Serie: 1 Serie (E87) - Stotteren koude motor 1ste versnelling

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 116i

Heb een e87 van 2005, 116i. Geweldige auto, 140.000 km erop.

Echter de laatste tijd als ik de auto start en probeer weg te rijden, wilt hij weleens stotteren in de eerste versnelling.
Dit is echter niet altijd zo, maar het begint een beetje vervelend te worden. Heb nu vooral wat rondgekeken of op wat andere fora's benodigde vragen gesteld, maar ben benieuwd naar de expertise van jullie. Als de motor eenmaal warm is en ik heb al 10 a 15 minuten rondgereden heb ik nergens meer last van. Zodra ik dus schakel naar de 2e versnelling heb ik er geen last van.

Wat zou het kunnen zijn? Op diverse fora's lees ik de volgende oorzaken:

- Bougies vervangen (reeds gedaan)
- Bougiekabels vervangen (nog in perfecte staat, gecontroleerd)
- Bobines vervangen nog in perfecte staat, gecontroleerd)
- Koppeling en vliegwiel vervangen
- Luchtfilter en brandstoffilter vervangen (reeds gedaan)
- Nieuwe luchtslang monteren
- V-power en injectiereiniger gebruiken (reeds gedaan)
- Software upgrade motormanagement
- Lambdasensor vervangen


Wat heb ik zelf al gedaan?
- V-power en injectiereiniger gebruikt (ik heb het gevoel dat hierdoor ietsje minder werd). Stagionair loopt de motor overigens prima.
- Vorige maand heb ik de luchtfilter en brandstoffilter(microfilter vervangen). Olie is ook vervangen.
- Morgen zal ik mijn bougies vervangen.

Geplaatst door

gewoonj (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de auto al laten uitlezen? Of een diagnose laten stellen?

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

Twee maanden terug uit laten lezen en toen waren de bougies op 37%.
Vandaag de bougies vervangen, ze waren alle vier helemaal naar de !@#$%6.

Ik heb btw NGK bougies erin geplaatst, ze waren 7,50 per stuk en bij de dealer 20.
Morgen kan ik pas echt oordelen of het probleem is verholpen (koude motor / start).

Bobines / Bougiekabels zijn overigens in perfecte staat.

gewoonj 0

13 jaar

Update: Helaas nog geen succes, de auto rijdt wel een stuk beter. Alleen nog het steeds het vreemde probleem wanneer ik de auto start en probeer weg te rijden dan stottert hij in de eerste versnelling.

Zojuist naar de specialist geweest en die gaf aan de Lambdasonde ligt het niet, anders zou er een lampje aangaan in het dashboard.

gewoonj 0

13 jaar

Je moet hem uitlaten lezen en de foutcodes die je krijgt hier posten, dat je bougies op 37% is geen indicatie dat er iets mis is maar het percentage van de onderhouds interval voor de bougie. Dat de bougies toch kapot waren betekend dat er iets niet in orde is.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

13 jaar

@bovenstaande post
Ja de oude bougies waren niet kapot, ze waren op. Vorige eigenaar had ze net iets te lang er in laten zitten.

Ik lees dat het resetten van de ECU het bovenstaande probleem kan verhelpen. Iemand ervaring daarmee met een 1 serie.

gewoonj 0

13 jaar

ECU Resetten - ACCU
Volgens mij is het een kwestie van de bruine kabel loskoppelen, niet met me vingers aanraken hehe...
Avondje laten staan.

De belangrijkste vraag ik heb een originele business radio cd, moet ik vervolgens een nieuwe radio invoeren of blijft dit bewaard. Ik kan nergens de code vinden in mijn boekjes.

gewoonj 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.