BMW 3-Serie: 2 cilinders lopen

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1895

sleutellaars,

hier heb ik een toch wel goede storing. De auto is gekomen, bij mij via een andere garage, wat is het probleem, met de auto,
Loopt maar op 2 cilinders, andere garage heeft al bobine gewisseld nieuwe dme gemonteerd en ingeleerd krukassensor, nokkenassensor vervangen bougie's gewisseld, kabels krukassensor doorgemeten en bekabeling tot dme is allemaal OK doch wilt die niet op 4 cilinders draaien. nu is mijn vraag was misschien aant twijfelen aan het vliegwiel of krukas maar het is mij niet echt duidelijk waar de krukassensor op meet op de krukas of op het vliegwiel ( denk misschien dat er iets aan het leesgebied van sensor is ik heb hier 2 links

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...


wie kan me zeggen waar de krukassensor op meet op het vliegwiel of krukas? ik wil erook bij zetten bij het draaien op 2 cilinders hoor ik ook op het benzine relais tikken de massadraad van de relais benzine pomp massa van relais rechtstreeks op andere massa gezet tikken is over waar komt deze massa vandaan weer uit dme? wie kan me goede tip geven voor deze storing?

GEen storingen aanwezig in wagen ( uitgelezen met originele bmw tester ) andere garage wie o wie kan me hier bij helpen?

mvg

ERwin_jah

Geplaatst door ERwin_jah (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als hij op 2 cilinders draait, heeft hij wel toerental signaal anders doet ie helemaal niks.

zou kontroleren of je wel inspuiting en Compressie heeft op alle cilinders.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

ah ja sorry, inspuiting = OK vergeten bij te zeggen, maar waarom compressie meten als ie op 2 cilinders niet vonkt ??? hij vonkt niet, hé bougies zijn vervangen en bobine ook nix greetz

en ff voor de duidelijkheid, zie jij waar die zijn impuls krijgt?? vliegwiel of krukas? greetz

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

kan je zien met een computer eraan.

motor gebruikt de krukassensor om het BDP te bepalen, en de nokkenas sensor om te fine tunen.

bijde worden dus gebruikt.

als er 1 niet werkt zou daar een storing op moeten komen


Bedrading al gecontroleerd??.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

he willem, ja bekabelin gis doorgemeten zie bericht 1 en daarom kom ik er niet goedd wijs uit wat dat is het enige wat ik nog kan doen is bekabeling van stekker bobine tot ecu doormeten ?

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

die kabels kan je wel controleren

heb er problemen mee gehad bij een 325i vanos, draad breuk.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

ja ma is niet zo gemakkelijk heb het schema er bij gehaald ma bobine krijgt voeding anders loopt die niet op 2 cilinders de aansturing lijkt me zo te komen uit de ecu van alle 4 greetz

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

en heo kun jij mij verklaring geven dat die benzine pomp relais blijft tikken onder het draaien?

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Vraag, bij mijn onwetend heid over de 4 cilinders.

heb jij losse bobines??

kan ook zijn dat je 1 blok hebt??

als het brandstof relais blijft tikken kan wel weer met een toeretal signaal te maken hebben.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

ik heb 1 blok bobines maar daar zitten er 4 losse in, hé kunt ze niet apart vervangen wel met een blok ja is daarmee was al aant zien nu zie ik net op schema dat dat 1 blok is ( de 4 bobines maar ze krijgen wel apart een sturing ( voeding ) greetz

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

is deze niet gewoon kapot.

de bobines worden namelijk per 2 aangestuurd!!

dus als een bobine kapot is, dan het je gelijk 2 cilinders minder.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

in mijn eerste bericht schrijf ik dat de bobine al verwisseld is geen resultaat nu aan de andere kant zou dit wel een oplossing kunne geweest zijn maar aangezien ik al een andere van een goed lopende heb geprobeerd lijkt me dit straf inmiddels ook inlaatspruitstuk en alles eraf gehaald kun je in het gat van de krukasssensor kijken, wat blijkt nu er is eenn stuk afgebroken van die schijf waar die op meet eerst komen er allemaal tandjes dan een stukje zonder tanden ( is waar die meet ) en dan komt nog tanden en dan zijn er een stuk of 8 tanden weg kun je gewoon na de onderkant kijken van de schijf dus dit kan al niet hé ? van de week ga ik carterpan eronder uit halen maja aan de andere kant vind ik het eve goed raar dat die nu maar op 2 cilinders loopt normaal zou je zeggen op gene cilinder lopen als je dat zo ziet wat zou jij nog aanraden om te doen?? toch nog es een andere bobine proberen? kan ik niet gewoon de signalen meten aan de stekker van bobine of daar uberhaupt ngo wel iets komt op alle 4 de pinnetjes?? greetz

Willem12089 (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de de toerental schijf kapot is zou je verwachten dat deze inderdaad niet zou kunnen draaien.

ik heb al vaker bij BMW gehad (E30 / geen vergelijk eigenlijk) dat ie wel liep terwijl een deel van deze standen miste.

deze liep echter wel. op 2 cilinders minder (4 ipv 6)

dus het kan er wel aan liggen.

de ontsteking word per 2 cilinders geregeld, bij veel auto's gebeurt ook dat per 2 cilinders word ingespoten.

Willem

ERwin_jah (0) PRO, 15 jaar geleden

ik laat je van de week nog iets weten hoe en wat ff kijken wanneer er tijd voor is. het probleem is toch ontdenkt nu alleen nog zien te herstellen greetz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.