close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: e36 325tds bj 92 automaat stotterd bij warme motor bij stationer

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 tds

Beste BMW rijders en monteurs,

Mijn auto heeft een vervelend probleem waar de garage's ook geen idee van hebben,3 dagen geleden ben ik bij Kees Bakker in Lisse geweest voor een grote beurt en het probleem wat nu nog steeds aan de orde is.

Sinds mijn auto een nieuwe algehele gereviseerde motor heeft gekregen en een andere computer is het probleem langzaam begonnen en erger geworden.
Toen ik met mijn man de auto ophaalde bij Covast in Strijen na het plaatsen van een gereviseerde motor met intercooler (mijn auto was eerst een td en nu een tds)merkte mijn man direct op dat als de auto stationer draaide en je deed het electr.raam dicht wat al dicht was dat de auto wat schokte dit deed die ook als het stuur helemaal naar 1 kant werd gedraaid dus het leek wel als de auto stroom vroeg dat die dan ff 2 tellen schokte
bij navraag vertelden ze ons dat dit niks was en dat alle tdsjes dit probleem hadden wat ik raar vond maar oke hij reed voor de rest super en trok goed en snel op dus lieten wij het voor wat het was.
De computer zou ook gelijk gechipt worden en bij dat bedrijf waar covast dat liet doen ging de computer volgens hun stuk waardoor er een nieuwe werd geplaats,de auto rijd echt super,trekt goed maar of die echt gechipt is daar twijfeld mijn man aan 0-100 11 sec,maar omdat de auto een intercooler heeft gekregen is hij natuurlijk een stuk sneller geworden dus sneller als eerst was diie zeker.

Probleem:
Als de auto koud is is er niks aan de hand maar zodra die goed warm is gereden en je staat bv stil voor een stoplicht en de auto staat in zijn D of R dan doet de auto hetzelfde als toen bij Covast hij schokt dan heen en weer draait ff goed en doet dat weer en zo blijft die dat doen,maar staat die in zijn N of P dan loopt die goed stationer en doet die het alleen als je stroom vraagt dus zoals in de garage het raam dicht doen als die al dicht is of met het stuur om draaien zodat de pomp stroom vraagt.

Maar rij ik op de snelweg dan heeft die echt nergens last van hij trekt super,schakelt gevoelloos over en stotterd geen moment.
Ook als de auto koud is heeft die nergens last van alleen als die warm word gaat hij dit doen.
Het schokken en het stotteren in zijn D bij het stilstaan of in zijn R is nu wel veel heftiger geworden tot irritants aan toe,de motor staat echt te schokken en loopt super onregelmatig,maar zet ik hem in zijn P of N dan is het weer weg en draait die normaal sationer.

Bij Kees Bakker dachten ze aan de brandstofpomp maar omdat die op de snelweg gewoon normaal rijd is dat van de baan,ze hebben de computer uitgelezen maar geen fouten,alle olie's zowel de motor,versnellingsbak zijn vervangen,alle filters zijn vervangen,dynamo doorgemeten,nieuwe kettingspanner en riem geplaats maar ze kunnen het nergens vinden,mijn man denkt dat het bij de computer gezocht moet worden en dat er mischien kabels sluiting maken of geoxideerd zijn want na het vervangen van de motor die echt goed is en geen druppel olie gebruikt of lekt op de grond(helemaal droog)en na het vervangen van de door hun gechipte computer doet mijn auto dit vanaf het begin alleen was het toen in andere mate zoals het raam en het stuur maar nu staat die te bokken als ik stilstaat,weet iemand waar ze het zoeken moeten ???want ik kan ze wel weer een hele dag laten zoeken maar als je niet weet waar dan tikt dat uurloon gewoon door.

Deze auto is van 92 en van mijn oma geweest (eerste eigenaarresse)er stond 130.000 originele km op altijd BMW onderhouden geweest,ik heb deze auto 1.5 jaar geleden voor mijn trouwen gekregen en is in die tijd door mijn man steeds mooier gemaakt door een lederen intrieur te plaatsen,hij is opnieuw gespoten,mooie velgen enz.

Ik had hem 1 maand toen moest er een pakking vervangen worden en degene die dat gedaan heeft bij de BMW dealer is vergeten om een bout terug te plaatsen waardoor mijn motor in de soep is gedraaid,daarna heeft die 6 maanden stil gestaan voor de verzekering BMW nam de schuld niet op zich,daarna onderzocht door afzonderlijk expert en gelijk gekregen,toen weer 3 maanden wachten voor zoeken nieuwe motor,plaatsen enz,nu kon ik eindelijk van mijn autotje genieten en nu heb ik dit weer,IK HOOP ECHT DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN DE AUTO IS HET ECHT WAARD BIJNA ALLES IS NIEUW EN VERVANGEN EN BUITEN DAT DE AUTO HEEFT VOOR MIJ HEEL VEEL EMOTIONELE WAARDE IK WIL GEWOON LEKKER ROND RIJDEN.HELP HELP HELP.

Sorry voor dit lange verhaal maar ik wilde het zo duidelijk mogelijk vertellen.

Mvg sandra

Geplaatst door

sannielove (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand een idee?

(ik zelf niet, namelijk)

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Dat is best irritant ja..maar zoals ik lees doet hij dit erger toen de computer 'gechipt' is geworden ?

Hebben jullie niet eens geprobeerd om de originele software terug te laten plaatsen en te kijken wat de auto dan doet ?

Hoeveel toeren loopt hij stationair ? als hij wat te laag loopt,en je veel verbruikers inschakeld zou dit het ook wel eens kunnen veroorzaken..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.