BMW 3-Serie: 2e hands raammotortje aangeschaft en ook al niet goed.

Bouwjaar: 1992, Motorcode: 320I coupe e36

Mijn deurpaneel is er binnen een jaar tijd misschien wel 6 keer af geweest. Eerst m'n mechanisme, toen m'n buitenste deurklink die afbrak en nu weer m'n raammotor.

Heb er gisteren een opgehaald en getest en hij deed het goed, dus alle oude smeer verwijderd en nieuwe verse vet erin + nieuwe geleide blokjes. Doe ik die deurpaneel terug erop en dan kapt die motor ermee.

Hij gaat nu stapsgewijs omhoog en omlaag. Ik moet 30 keer drukken naar beneden voordat'tie helemaal open is en andersom ook.

Heb net gebeld naar de dealer voor een nieuwe krijg ik doodleuk te horen dat mijn type raammotor (rechthoekig kastje met twee stekkers) niet meer geleverd wordt en dat de hele module vervangen dient te worden voor honderd knaken als het niet meer is excl BTW...

Ik vertik het. Kan ik mijn raammotor niet gewoon laten reviseren bij een electro bedrijf ofzo?

En wat gaat er nou precies kapot aan die rotdingen? Koolstofborstels? En waar zitten die?

Graag jullie advies.

Mijn dank allemaal.

Marnass

Geplaatst door Marnass (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dat vet
wat is dat voor vet????

Marnass (0), 16 jaar geleden

Hallo Jerry,

Vaseline op het tandwiel van het mechanisme en lagervet in de geleiders waar het raam in rolt en in de geleiders waar de witte blokjes in glijden.

Op het motortje heb ik vaseline op het kleine tandwieltje gesmeerd.

Groet, Marnas

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

zit heel dun speciaal vet in ivm nijlon
gewoonvet en vasseline laten dit stroef lopen
daarom loopt ie vast

Marnass (0), 16 jaar geleden

Dus zal ik het ding nog een kans geven? Even loshalen en dan schonnmaken.

Waar kan ik dat vet halen dan? Kan ik die raammotor ook zelf reinigen vanbinnen met remreiniger of is dat te hardnekkig?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

proberen en bij electronica zaak even kijken voor vet
zit in overbrenging met kunststof

Marnass (0), 16 jaar geleden

Sorry Jerry wat bedoel je met "zit in overbrenging met kunststof" Je bedoelt het binnenste onder dat tandwieltje zeker?

Ik ga het proberen en hoop dat het dan wel werkt. Ik hoop dat mijn moeite beloond word en als hij het dan nog steeds niet doet...... Als'ie dan toch zo graag naar de knoppen wil, dan help ik die motor een handje mee en sla ik hem met een moker in 10.000 stukjes.

Oh oeps nee dan breng hem terug want ik wil wel mijn geld terug vorderen hihihi.

Heb trouwens naar een andere dealer gebeld en die had er nog ergens een in een hoekkie liggen.

288 flappen kost'tie... wat een achterlijke prijzen allemaal en dat voor een auto die over een paar jaar belastingvrij is.. ssjeeeeees

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

Betalen
Maar
Weer

Marnass (0), 16 jaar geleden

Boeren
Mest
Wagen hahahahahahaha

Santa (0), 16 jaar geleden

[quote=Marnass]288 flappen kost'tie... wat een achterlijke prijzen allemaal en dat voor een auto die over een paar jaar belastingvrij is.. ssjeeeeees[/quote]
Nou ja, over een "paar" jaar..????????

Ik vraag me af of JIJ dan nog in die auto rijdt!

Maar wat die prijzen betreft: je wilt BMW rijden, dan krijg je de bijbehorende pittige onderdeelsprijzen er gratis bij.....

De letters BMW van de DEALER zelf staan niet voor niks voor :"Betaald Met Winst"......

Marnass (0), 16 jaar geleden

Ja dat is ook wel zo Santa... en de dealer leeft echt niet alleen van de verkoop van auto's maar draait vooral ook op onderhoud en onderdelen. Mot zich allemaal terugbetalen he...

Wil binnenkort wel mijn raampie weer op een kierke kunnen zetten voor dat zware ronkgeluid.

Marnass (0), 16 jaar geleden

Ben afgelopen week lekker bezig geweest, vervangen:

- waterpomp
- thermostaat
- Thermostaathuis
- spanrol
- looprol
- contitech multiriem

Maand geleden vervangen

- differentieel de verrotting ingereden en vervangen
- cardanas
- hardyschijf
- ols olie (diff)
- wiellager links achter als gevolg van de blokkerende diff.

En nu dat motortje....

Hoop dat ik nu zo'n beetje alle verrassingen gehad heb..

O jah.... die afgebroken buitenste deurklink waarbij mijn cilinderslot en de slotontdooier overgezet moest worden op een klink van een sedan met alle hoofdpijn van dien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.