Gisteren een 316 ti grote beurt gegeven waarbij alle filters en bougies zijn vervangen.
auto goed rijdend weg gezet. vanochtend wilde de auto niet meer starten.
Na veel gedoe toch aan de praat gekregen, naar nou loopt de auto stationair heel onregelmatig.
Trekt wel goed.
Uitlezen geeft geen storingen aan.
Plaatselijke BMW dealer adviseert de nokkenasversteller te vernieuwen.
Is het niet heel toevallig dat deze kapot is gegaan tijdens een beurt?
Ons inziens is er wat anders aan de hand.
Iemand enig idee waar we het moeten zoeken?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om nou meteen op afstand te roepen om de nokkenasversteller te vervangen is wel heel enthousiast.
Aangezien er de kreet nokkenasversteller gebruikt word gaat het om een N42 motor, weet je toevallig of er nog Bremi bobines in jouw motor zitten?
Van deze bobines is bekend dat ze niet best zijn en dus vaak kapot gaan.
Accu toevallig los gehad?
Doe eens een 4-gas test staionair en plaast de waardes.
nokasversteller zou wel kunnen, die werkt hydraulisch. is de juiste soort olie erin gegaan?
bobines denk ik niet want dan moet ie een storing geven.
verkeerde of stukke bougies zou ook nog kunnen. vaak genoeg kapotte bougies nieuw uit de doos gehaald.
14 jaar
nokkenasversteller hydraulisch, mmm, vraag ik me af waar die electromotor voor is.
als een bobine een storing geeft, waarom een bougie dan niet?
vaak genoeg kapotte bougies uit een doosje gehaald? jouw leverancier gooit er mee zeker?
nokkenas steller zou stuk kunnen zijn maar lijkt me sterk dat die zoveel graden verkeerd staat dat je de auto bijna niet meer aan het lopen krijg die werkt trouwens wel hydrolisch tenzij je een hele speciale motor heb met
A een stappen motor in je nokkenas met bedrading etc (DACHT HET NIET)
B een electrisch aangedreven nokkenas (dacht het ook niet PS dan heeft tie ook geen versteller nodig omdat het dan ook via een ECU geregeld kan worden)
ik zou eerst de onsteking is na lopen kan eventueel een bobine zijn hoeft niet een storing code te geven
bougies er uitdraaien is ook niet zoveel werk en dan weet je zeker of ze heel zijn of niet
groeten paul
schijnbaar ook nog nooit een kleppendeksel eraf gehad van een N42 motor.
vertel dan eens waar die dikke electromotor voor is die uit het kleppendeksel steekt.
die stappenmotor moet volgens mij de lift hoogte verstellen
http://www.beta-tools.com/catalog/pdf/14...
nokkenas verstelling gaat via een magneet ventiel die de olie via andere kanalen laat lopen en zodoende kan de nokkenas draaien ten opzichte van het tandwiel
http://www1.learningbox.nl/mobikit/index...
En wat gaat er vaak kapot bij deze motoren?
ik heb er maar 1 in onderhoud en die heeft vaak storing op de lamda
maar die rijd op gas
verder zou ik het dus niet weten
De verstelling die aangedreven word door die electromotor geven vaak een storing doordat de rollen inslijten.
TS had aangegeven "Plaatselijke BMW dealer adviseert de nokkenasversteller te vernieuwen" en aangezien ik nog nooit heb meegemaakt
dat het hydraulische gedeelte een defect geraakt is neem ik aan dat het deel waar ik op doel bedoelt word.
Is al een maand geleden en hoop toch dat Joost hem weer aan de praat heeft gekregen. Misschien wil hij de oplossing hier nog eens plaatsen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar