BMW 3-Serie: 318 IS loopt warm

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318

hallo,heb een 318IS temp loopt tot tegen het rood,heb de thermostaat eruitgehaald is iets van niks beter,visco heb ik er ook afgehaald en een electr ventilator erop gezet die constant draaid,ik kan rijden maar moet constant temp in het oog houden op snelweg mag ik niet boven 100 km hr komenals ik de binnen verwarming op HEET zet dan zakt de temp een paar millimeter op de meter.(maar is niet tedoen met dit weer)
Waterpomp heb ik ook vervangen alhoewel de oude nog intact was.Radiator heb ik nagekekn water loopt er vlot uit aan onderkant.
Graag alle suggesties .
mvg

eddy2495

Geplaatst door eddy2495 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Eddy

Zo te horen zal het een koppakking probleem zijn.

Hij moet gewoon functioneren zoals het hoort,dus met originele visco,en met thermostaat!

Laat eens een cilinderlektest doen.

Gr Stefan

eddy2495 (0), 14 jaar geleden

Hoi Stefan,cilinderlek test?dan moet hij toch water pakken of veel druk op het expant vat maken ,of ben ik mis,mvg

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Eddy

Bouwt hij geen druk op in het systeem ? worden alle slangen en radiator wel mooi even warm ?

Bij een cilinderlektest kun je wel het e.e.a. uitsluiten.

Gr Stefan

eddy2495 (0), 14 jaar geleden

ja alle slangen worden volgens mij even warm ,boven en onderkant radiator en ook geen abnormale druk,thermostaat is eruit nu zou die toch zeker niet meer warm mogen worden ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

als hij dan toch warm word klopt er zeker iets niet,zonder thermostaat zou hij amper op temp komen.

is hij wel goed ontlucht ?

is het probleem ineens ontstaan ?

eddy2495 (0), 14 jaar geleden

Heb de wagen pas gekocht ,particlr,liep toen al vrij warm daarom nieuwe thermostaat gezet er daarna hem er heel uitgelaten.Ontlucht is hij verschillende keren,zonder thermostaat zal denk ik geen problm zijn.In de radiator dop openning zie ik circulatie,water stroomt uit het kleine pijpje,water is ook vrij snel warm als je er aan voelt ,in de radiator openning.Zal ongeveer 2 minutn zijn op leegloop.Hoe kan ik het best controleren of radiator ok is?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

[quote=eddy2495]Heb de wagen pas gekocht ,particlr,liep toen al vrij warm daarom nieuwe thermostaat gezet er daarna hem er heel uitgelaten.Ontlucht is hij verschillende keren,zonder thermostaat zal denk ik geen problm zijn.In de radiator dop openning zie ik circulatie,water stroomt uit het kleine pijpje,water is ook vrij snel warm als je er aan voelt ,in de radiator openning.Zal ongeveer 2 minutn zijn op leegloop.Hoe kan ik het best controleren of radiator ok is?[/quote]
Door hem bij de garage op druk te laten zetten,zo kun je eventuele lekkage kunnen opsporen,ook kunnen ze met de snuffelaar boven het reservoir,zien of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten ( koppakking )

Als de radiator overal mooi even warm word,moet deze goed zijn.

Loopt hij tot 3/4 of echt het rood in ? niet dat dalijk de sensor je voor de gek houd,en de motor een gewoon normale temperatuur heeft.

eddy2495 (0), 14 jaar geleden

meestal blijft hij in het midden staan als je heeeeeeel rustig rijdt,max 80km hr,boven 80 staat ij tot net voor rood ,120 km hr op snelweg durft wel het rode lampje aan gaan dus in de rode zone.ps niet tevergeten dit alles zonder thermostaat.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan laat eerst maar eens de kop / pakking controleren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.