Ik heb het volgende probleem , Bij warm weer heeft de motor van mijn 320D onderin geen vermogen.
Als je wegrijd vanuit stilstand of de bocht doorgaat wil hij onderin niet goed oppakken , en pas vanaf 1800 RPM doet hij het beter.
Als het koud is heeft hij dit probleem een stuk minder.
OOk roet hij meer dan hij gedaan heeft bij goed doorhalen, ik heb het idee dat hij zich met warm weer verslikt in de diesel.
Auto is uitgelezen en geeft geen foutcode's aan , onderhoud is altijd volgens boekje gedaan bij de dealer.
Verder loopt de motor goed en heeft geen olieverbruik , elke 23000 km verversen zonder bij te vullen (is dan 3mm gezakt) ,dus de motor op zich lijkt mij in goede conditie.(285000km)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de egr klep eens dicht deze nog wel echt goed af.
groetjes jan.
Hoi Jan , ik zal dit nog even goed controleren, bij de laatste inspectie was hij niet erg versmeerd.
Je kunt de klep wel aansturen met een diagnosecomputer en deze lijkt wel te reageren.
Groetjes GJ
15 jaar
Ik vermoed dat we hier praten over een M47 motor, de nog niet commonrail versie?
Zit er nog een oud type luchtmassameter in toevallig?
Het is een 136 pk pompverstuiver als ik het goed heb, hij is van 1999.
Ik heb de luchtmassameter niet vervangen , maar hij geeft geen storing en de dealer heeft de waarden gecontroleerd en die waren goed,binnen de tolerantie.
Gerjan
15 jaar
dan hebben we het idd over een m47 motor.
kan best dat er geen storing word opgeslagen.
heeft de dealer de waardes ook uitgelezen op het afregeltoerental of hebben ze een complete lmm-test uitgevoerd?
als je de slang voor op de lmm eraf haalt zie je het binnenwerk van de lmm zitten, is dit een recht stukje plastic wat je ziet of zie je een rondje met hokjes (honingraat)?
Als er nog een oud type in zit zou ik als eerst beginnen met een nieuwe lmm en de daarbij behorende software, de DDE moet handmatige nummers ingevoerd krijgen
ivm de nieuwe type lmm, hiervan zou jouw dealer op de hoogte moeten zijn, hier is een schrijven van geweest vanuit rijswijk en de nummer zijn te vinden in TIS.
mocht je overgaan tot het vervangen van de lmm, koop dan geen imitatie, dit gaat 99% van de gevallen niet goed, heb ze al vele malen mee mogen maken omdat metn iets goedkoper kan.
ook het overzetten van het binnenwerkje is uit den boze, je krijgt een completeet huis, monteer deze dus ook.
Ze hebben de lmm uitgelezen in verschillende toerentallen en het kleine slangetje eraf gehaald tijdens de meting.
Ik zal de lmm nog laten controleren op een oud of nieuw type.
Bedankt .
15 jaar
LMM laten controleren , is nieuw type.
Carterventilatie is 20000 km geleden vernieuwd volgens dealer , volgende week wordt er eerst nieuwe software ingezet voor de LMM.
Mischien is dan het probleem opgelost, kom daar over terug volgende week.
15 jaar
Software was goed , er wordt nu een plastic buis vervangen , deze loopt van de turbo naar de luchtmassameter , er is een bevestigingsoog afgebroken.
Er worden tevens een paar vacuumslangetjes vervangen daar deze slecht zijn, verder kunnen ze niks vinden.
Ikzelf zat ook aan de turbo te denken, maar de auto verbruikt geen olie en de turbo maakt geen geluid .
Mischien de geometrievestelling van de turbo die moeizaam draait of de elektromagnetische klep??
Wordt vervolgd.
15 jaar
Plastic luchtbuis vervangen en een paar vacuumslangetjes (hard als beton en verweerd).
Probleem lijkt opgelost,motor trekt goed door en geen roet bij goed doorhalen.
Verder alles laten doormeten en controleren,hierbij geen dingen ontdekt,alles is perfect.
Op naar de 400.000km! (Hoop ik).
Groeten Gerjan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar