Beste Automonteurs,
Sinds een paar dagen "stotterd" de auto tussen de 1500 & 1600 rpm, ik merk tijdens het optrekken dat hij even zn vermogen verliest.
Ook als ik in zn vrij gas geef blijft hij ff hangen op dit toerental (0.5sec).
Bij koude motor doet hij dit niet dan is alles oke, maar zodra hij op bedrijfstemperatuur is begint het probleem weer.
Dacht zelf al aan de lmm of in ergste geval misschien de turbo!
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.....
Vr. Gr. Davy
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan de LMM zijn maar je zou hem eigenlijk eerst even moeten later uitlezen. Zou ook een fout in bv de druk regeling van de turbo kunnen zijn.
gr Martin
Bedankt voor je je reactie Martin, ga hem vanavond uitlezen een vriend van mij heeft zo'n kastje!
14 jaar
Je moet hem niet alleen uitlezen voor de foutcodes,daar staat de lmm waarschijnlijk niet tussen. Misschien een fuel trim error of een lambda fout (als je problemen in de lmm hebt) je moet iemand de data laten beoordelen die de motor genereerd.
gr Martin
Met kastje lukte niet, morgen of overmorgen even naar dealer laten uitlezen!
Gr. Davy
14 jaar
Martin, Fuel trim en lambda op een diesel van 2002?
Oeps.. ff niet opgelet. Had een benzine voor ogen.
gr Martin
Aangezien ik al 6 jaar geen automonteur meer ben, zei ik deze week ook tegen een vriend lmm of LAMBDA.... haha
Dus eigenlijk blijft alleen de lmm over zo ongeveer....
Gr. Davy
14 jaar
Maakt het trouwens veel uit of ik hem bij de dealer laat uitlezen of dat ik dat bij een all-round garage laat doen??
Gr. Davy
14 jaar
Ligt eraan wat voor diagnoseapparatuur de all-rounder heeft. Sommige professionele after-market scanners komen dicht in de buurt van dealer-niveau.
Het gaat niet alleen om foutcodes uitlezen, dat kunnen de meeste wel, maar nog meer om data van de diverse sensoren en regelingen.
En daar mankeert bij sommige after market scanners nog wel eens wat aan.
Ik heb hem laten uitlezen bij een bosh car service garage, uit de 1e diagnose kwam het volgende:
5 Naaldbewegingsvoeler
101 Turbodrukventiel signaal niet logisch
Daarna storingen gewist, weer opnieuw uitgelezen en toen stond er:
Naaldbewegingsvoeler onderbroken, en die ander was weg.
Waarschijnlijk moet ik dus de (duurste) verstuiver gaan vervangen, straks eerst maar eens kijken of geen kabeltje onderbroken is.
Had al op dit forum gelezen dat ik bij stationair draaiende motor ff er tegen moet tikken, als motor over slaat is die kapot, klopt dit?
Alvast bedankt voor jullie reactie hierop!
Gr. Davy
14 jaar
Kabeltje is niet onderbroken, en als ik er tegen tik slaat motor niet over...... Nieuwe verstuiver kost 280,- bruto excl.
Hoop niet dat ik een nieuwe bestel en dat probleem er dan nog is haha..... ff denken wat ik kan doen...
Gr. Davy
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar