👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste problemcar leden,
Ik ben sinds kort in het bezit van een bmw 3 serie e46 318i m43 motor.
Nu zit ik met het volgende probleem, De motor vertoond lichte koelvloeistof lekkage op een erg vervelende plek.
De lekkage vind plaat ter hoogte van de koppakking, alleen precies aan het einde ( het hoekje waar de disributiekast ook zit )
Nu weet ik dat tussen de distributie kast en het motorblok een pakking zit ( waar een gat in het midden zit waar die koelvloeistofpomp doorheen gaat )
en er dus een kans is dat deze lek is.
aangezien de lekkage zeer gering is en dat ik op dat hoekje met 2 pakkingen te maken heb, ( de koppakking en distributiekast pakking ) is het lastig uit te sluiten welke er lekt.
Mogenlijk zijn de volgende symptomen aanwijzingen voor jullie.
De bijkomende symptomen zijn:
> Hoge druk in het koelsysteem ( hoor na een rit de overdrukdop sissen )
>auto na +/-14 uur nog steeds flinke druk in het koelsysteem.
>lichte uitwendige lekkage waterpomp ( wat na mijn idee kan voortkomen vanwege de te hoge druk )
De vervangen onderdelen zijn:
> overdrukdop
> thermostaat
Ik hoop dat er iemand is die ervaring met dit probleem heeft, en dus mogenlijk een goed advies kan geven.
Met vriendelijke groet,
B de jager
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De hoge druk in je koelsysteem komt denk ik omdat er lucht uit de compressieruimte in het koelsysteem komt.
Dus via de koppakking
Heb dezelfde motor en ook altijd druk in het systeem, ook na afkoelen blijft het systeem onder druk staan.
Ik weet niet of het normaal is, maar rij er nu 5 jaar mee rond zonder problemen.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar