BMW 3-Serie: Roetfilter

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: M47N 204D4

Wie heeft er ervaring met vervangen roetfilter bij deze type's E91 2005 318D 90 KW
moet dit filter echt bij 200000KM vervangen worden ,want kost wel wat.
auto rijd geregeld lange afstanden autobaan. ondervind nu niets .
wacht men tot servicemelding of tot vermogenverlies opgemerkt word
of moet hij er weldegelijk preventief uit .
wie heeft ervaring en of raad.
dealer heeft klant verteld dat roetdelen in de motor kunnen terecht komen ,zie niet zitten hoe !

Luc6672

Geplaatst door Luc6672 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan T (20) PRO, 12 jaar geleden

nou ik werk bij volkswagen en daar is geen vaste termijn voor vervangeing.
we moeten alleen vanaf de 180000 km de waardes uit lezen en een keer heb ik gehad dat het filter tevol zat en deze is toen vervangen.


groetjes jan.

Wauter (0) PRO, 12 jaar geleden

Volvo schrijft voor de S40/V50 zelfs iedere 120.000 vervangen. Ondanks regenereren slipt zo'n filter toch een keer dicht. Hoeveel tijd hier over heengaat is afhankelijk van gebruik. Door veel lange ritten ipv file in, file uit zal dit langer duren dan bij een auto die alleen maar korte ritten maakt.

Ik weet niet of je aan een E91 merkt dat deze regenereert, maar indien je dit wel kan merken, dan zal je zien dat deze met een verstoppend filter steeds vaker gaat regenereren.

In principe hoef je er pas wat aan te doen wanneer dit filter dicht zit. Periodiek vervangen wordt door de autofabrikant geadviseerd, aangezien je hiermee problemen kan voor blijven.

Vervangen is overigens ook niet altijd nodig, er zijn bedrijven die een filter volledig kunnen reinigen. Lukt niet altijd, maar bij een groot deel van de aangeboden filters wel. Dit scheelt enorm. Een aantal dieselspecialisten in NL hebben die mogelijkheid, in Belgie zal dat ongetwijfeld ook zo zijn.

Patje8412 (0) PRO, 12 jaar geleden

Zodra de tegendruk te hoog wordt krijg je vanzelf een foutmelding....

Luc6672 (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja , klant wacht voorlopig af , ondervind nu helemaal niets en krijgt geen meldingen.
dank U

marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden

Of laten reinigen? Een soort ruilsysteem bedenken? evt tijdelijk een vervanger ertussen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.