ik heb het volgende probleem ik heb een 320 i uit 94 die niet wil aanslaan de auto heeft het de hele zomer gedaan,maar nadat hij 3 weken stil stond sloeg hij niet meer aan er zit ondertussen een nieuwe brandstofpomp met een nieuwe relais in een nieuwe startmotor en een nieuwe accu de startmotor draait als een tierelier maar aanslaan ho maar ik weet het ondertussen niet meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hang er eens een 4-gas meter aan tijdens het starten en geef dan de metingen hier door (CO, CO2, O2 en HC).
Heb je vonk op alle cylinders? Heb je brandstof op alle cylinders?
nou ik ben er gister hele dag mee bezig geweest en ga zaterdag weer even de checken wat je aangeeft.het is voor mij de eerste keer dat ik aan een bmw sleutel dus alles is even zoeken.maar dat geeft niet.als ik nou geen vonk heb want benzine heb ik zeker want dat ruik ik tijdens het starten .hij wil wel maar doet het niet .andere vraag er nog even bij waar vind ik de zekeringen in de auto die onder de motorkap weet ik te zitten
14 jaar
Misschien verzopen? Draai alle bougies eruit en start de motor droog. Beste om ook de injectiestekkers los te halen.
Kun je gelijk testen of je wel vonk hebt. Daarna nog maar een keer proberen om gewoon te starten.
John
Als hij niet vonkt ,
Het kunnen 2 dingen zijn, tenminste, in de meeste gevallen :
* BDP sensor ( Vooraan bij het vliegwiel )
* Relai Motorregeling ( In zekeringkast onder klein zwart kapje nr 1 )
Controleer deze maar eens.
Gr Stefan
14 jaar
ok dit ga ik morgen allemaal proberen zit die relais onder de motorkap en zitten er zekeringen in de auto en waar precies
14 jaar
ok dit ga ik morgen allemaal proberen zit die relais onder de motorkap en zitten er zekeringen in de auto en waar precies?en als ik dus geen vonk heb is het of de bdp sensor of die relais
14 jaar
Alle zekeringen zitten onder de motorkap, je hebt er nog een paar onder het dashbord zitten maar die hebben geen betrekking op de motor.
Ik vermoed dat als je geen vonk hebt, je probleem in onderstaande dingen zit :
Controleer ook goed de kabel van de BDP sensor, heb al vaker gezien dat hij langs een poulie schuurt met als gevolg geen vonk meer.
14 jaar
ok dat is duidelijk he perfect te vinden zo ,maar waar moet ik opletten bij dat sensor tje eventueel
14 jaar
De sensor zou je eventueel kunnen doormeten, weerstand tussen aansluiting 1 en 2 = tussen de 400 - 800 Ohm en de kabel even controleren of deze nergens doorgeschuurd is..
Gr Stefan
14 jaar
ok dank je wel ga er eens naar kijken wordt er nu doodziek van hahaha
14 jaar
nou ik heb alles wat jullie zeiden geprobeerd en gedaan maar nog steeds helemaal niks ik heb benzine en een vonk zou toch moeten draaien maar als het lijkt of ie aanslaat en ik de sleutel loslaat zakt hij meteen weer in
14 jaar
hallo john
je hebt de start motor vervangen zei je heb je de twee draaden die dunne weer goed aan gesloten op de starter kan zijn dat ze verkeerd om
zitten dan start hij wel maar slaat niet aan een van die twee zorgt ervoor dat hij blijft lopen als je de sleutel loslaat en contact houdt op het
onstekingsgedeelte kan wel moeilijke woorden gebruiken maar dit is makelijker uit te leggen( en als dit het niet is )kan het ook je contact slot zijn?
hoop voor je dat een van deze dingen het is
mvg paulo
14 jaar
Paulo,
Op de startmotor zit toch maar 1 kleine geschakelde +, Met wat wil je die verwisselen ? De startmotor draait gewoon en werkt naar behoren, als de rest in orde is moet hij gewoon aanslaan..
John,
Je hebt een vonk, maar vonkt die mooi krachtig of als een naalde prikje ? Toen je de bougie`s eruit hebt gehaald, waren deze toen nat ? Je kan ze droogmaken of vervangen door nieuwe..Even zonder bougie`s de motor laten ronddraaien om overtollige benzine eruit te gooien, bougie`s erin draaien en eens met vol gas starten..Loopt hij nog niet en zouden de bougie`s nog steeds nat worden :
Heb je de injectoren al eens eruit getrokken ? dus de gehele galerij met rail kun je er zo uithalen, ze worden massa gestuurd door de DME, het is toch niet zo dat ze blijven inspuiten en nalopen en hij daadoor verzuipt en niet aan wilt slaan ? Je zou eventueel eens kunnen kijken of de DME niet nat of vochtig is, als je voor de motor staat zit deze aan de linkerkant, achter de plastic afdekplaat ( onder het voorraam ) ( Bij de dikke + waar je de auto mee kan overstarten )
Als het brandstof gedeelte gewoon naar behoren werkt, zou ik eens een andere BDP sensor proberen en controleer de DME even..
14 jaar
ja volgens mij blijven de injektoren te lang inspuiten inderdaad want ik start hem droog en dan starten en dan begint het ook ongelooflijk naar benzine te stinken .hoe kan ik dit oplossen
14 jaar
stefan goede middag
ik had er laatst eentje met twee dunne en een dikke kabel op de start motor vandaar
mijn gedachte maar als hij de sleutel loslaat houd toch ook in dat hij contact moet houden op zijn onstekking maar bij zijn auto
valt hij weg zoals hij schrijft, als het contact verbroken word in het contactslot doet hij het nooit
mvg paulo
14 jaar
Paulo,
Was dat dan ook toevallig bij een E36 6 cilinder ? Heb ze zelf nog niet gezien met 2 dunne kabeltjes aan de startmotor, vandaar..
John,
Dan draai het kleine plastic afdekkapje boven de injectoren maar eens los, Even de aanvoer slang los halen en de complete injectorrails eruit halen, even met een wig o.i.d. links en rechts eronder in wippen en dan komt hij zo los, dan brandstof slang even erop zetten, veel speling heb je niet om er iets onder te zetten voor de benzine op te vangen, maar zet hem dan eens op contact, de injectoren mogen niet gaan inspuiten nu! Doen ze dat wel, dan kan het of aan de DME liggen of de bedrading van de injectoren die sluiting maken ( aan massa liggen )
Gr Stefan
14 jaar
Voor te testen kun je ook even het brandstofpomp relai eruit halen, een seconde of 10 doorstarten, even wachten, en nogmaals starten terwijl je dan iemand anders het relai er weer in laat steken, je zou dan een teken van leven kunnen verwachten, of hij blijft lopen, of start en slaat af door een teveel aan brandstof..
Dan weet je waar je het zoeken moet,
Maar beter is om bovenstaande even te controleren..
14 jaar
nee een 316 i 1991 je hebt gelijk bij 6cyl niet zijn maar twee dik en dun
sorry probeer mee te denken in de verkeerde richting
mvg paulo
14 jaar
ok bedoel je de massa van dat dme kastje zelf en die dme zit achter de afdekplaat links in de motor ruimter
14 jaar
Ik bedoel niet de massa van de DME zelf, maar de injectoren worden door de DME massa gestuurd..
En hij zit inderdaad onder die afdekplaat..
14 jaar
Controleer je Trillingsdemper voorop de motor eens. Gebeurt vaker dat die op het rubber loslaten. Hadden bij ons een paar weken geleden een 16v waar demper van kapot was. Je kon het bijna niet zien dat ie kapot was maar hij was gescheurt en verdraait zodat de timing van de ontsteking niet meer goed is en hij niet wil aanslaan. Soms deed ie wel een poging om te lopen maar deed het uiteindelijk niet.
@Stefan: Heel veel bmw's uit die tijd hadden 3 draden op de startmotor. 1 dikke vanaf de accu, 1 dunne vanaf het contact en een hele dunne die naar een ontlastings relais ging en die de stroom naar bv de achterruitverwarming uitschakelt.
gr Martin
dank je martin
en als je die verkeerd monteerd wil hij wel aanslaan maar blijft hij geloof ik niet draaien
valt weer weg
had ik toch nog iets goed heb het niet bij een 6cyl gezien
en inderdaad de trillingsdemper kan ook ,heb veel amerikaanse v8 gereviseerd en niet op tijd tekrijgen en die
hebben een ontstekking met een vacuumvervroeging
moet je met het vacuum vervroegerslangetje eraf afstellen ophet vlieg wiel ,denk je dat je hem goed hebt
slangetje erop en hij verliep, trillingsdemper vervangen en het was goed
mvg paulo
14 jaar
Is je nokkenassensor niet kapot dan starten ze ook niet komt wel vaker voor
Zonder nokkenas sensor start hij wel..Niet als de krukassensor kapot is..
14 jaar
zoals ik een stuk terug las gaf je aan dat ie naar bezine stink tijdens het starten dan moet ie ook een vonk krijgen
dit systeem werk namelijk zo dat als de dme geen signaal terug krijgt van de bobine die de brandstof inspuiting op betreffende cilinder uitschakeld
om de katalysator te beschermen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar