close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: 323i uit 1984 heeft geen motorvermogen ????????

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: M20

Hallo,

Ik heb recentelijk een bmw 323i uit 1984 gekocht en deze heeft lang stil gestaan.
Mijn probleem is dat hij nu geen motor vermogen heeft bij het rijden.
Er is echt niet mee te rijden zo.
Als ik de motor laat lopen zonder versnelling of met de koppeling ingedrukt komt hij niet boven de 2200 toeren.
ik heb gehoord dat je een benzinedruk moet hebben van 2,5 bar.
Mijn bmw heeft tijdens het lopen 2 tot 2,2 bar.
Als ik kort even alleen de benzinepomp meet komt deze al snel boven de 5 bar.
Ik weet ook de brandstofdruk regelaar te vinden maar ik verwacht dat hij wel beter had moeten lopen met 2 tot 2,2 bar.

Heeft iemand hier al ervaring mee of een idee wat het anders kan zijn?

Alvast bedankt!!!!!

Groeten Henk.

Geplaatst door

Henk. (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoe loopt ie stationair?

maarten4874 0
badge

14 jaar

Stationair loopt de auto goed.
Als ik gas geef komt er een dof / zwaar zuigend geluid.
Het lijkt er dan op dat hij te weinig benzine krijgt of ???????????

Henk. 0

14 jaar

Tank verstopt / benzinepomp verstopt / filter verstopt? Heb je de benzine ververst?
Na een aantal jaar zit er behoorlijk wat vuil in een benzinetank, zeker als de auto ook nog een tijd heeft stil gestaan.

Kun je de brandstofopbrengst meten? Retour na de druk regelaar loshalen en opvangen in een maatbeker.
Pomp een 1/2 minuut laten draaien. Zul je wel een doorverbinding moeten maken. Buiten om stroom op zetten of zo iets.

oldford 0
badge

14 jaar

De tank was nagenoeg leeg en deze heb ik als eerste vol getankt.
Brandstoffilter vervangen en toen pas verder gegaan.

Ik heb even direct na het brandstoffilter de druk gemeten op een meter van max 6 bar.
De druk liep direct op over de 5 bar en ben toen ook gestopt.
De brandstofdrukmeter toen tussen de leiding geplaatst en met lopende motor gemeten.
Stationair en met vol gas ( voor zover dat nu gaat natuurlijk ) en kom dan op 2 tot 2,2 bar.

Ik verwacht dus dat er wel genoeg brandstof komt maar ik weet niet of de druk voldoende is.
Of er is toch iets anders wat niet goed is?

Henk. 0

14 jaar

Vol gas moet je een hogere brandstofdruk hebben dan stationair. Verschil ongeveer 0,5 bar minimaal.
Anders slangetje van de regelaar afhalen en afdoppen/dichthouden met je vinger. Druk moet flink oplopen.

Kijk eens in het vacuumslangetje op de drukregelaar. Zit daar benzine in?
Wat doet de druk als je de motor uit zet? Zakt deze gelijk naar 0 of blijft de druk redelijk lang behouden?

oldford 0
badge

14 jaar

Ontsteking wel op tijd staan? Distributieriem niet versprongen?

moderator 0
badge

14 jaar

Het vacuumslangetje heb ik er wel al af gehad en er zat geen benzine in.
Ik zal binnenkort hem eens dichthouden en kijken of hij oploopt.
Als ik de motor stop blijft er wel druk op staan die zeel langzaan weg loopt.

Henk. 0

14 jaar

De druk moet 3 bar zijn, zonder vacuum slang op de regelaar moet je een verschil krijgen van 0,4 - 0,7 bar oplopend dan wel..

Indien je op de pomp een hogere druk meet, kan het goed zijn dat de drukregelaar defect is,

Dit moet zowiso eerst in orden gemaakt worden.

stefan84 0

14 jaar

Henk een goede pomp moet 8 a 10 bar kunnen halen . Dan is dat zonder opbrengst. Het effect is ook dat als je een tank in 2 delen hebt er geen overhevelen is naar de kant waar de pomp zit . Probeer maar eens. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Hallo,

Daar ben ik weer met nog steeds geen oplossing.
Ik heb het slangetje los gemaakt en de druk liep toen wel op naar 2,5 bar.
Dat is nogsteeds aan de lage kant.
Ik heb toen met een tang na de regelaar de slang geknepen zodat ik wel op 3 bar druk kwam maar dit geeft geen verschil helaas.
Verder heb ik de verdelerkap eraf gehaald maar hier was niets te zien.
De rotor doet zijn werk ook goed voor zover ik het heb kunnen bekijken.
Alles goed schoon gemaak en weer terug geplaatst zonder resultaat.
Toen de ontstking gekontroleerd met de lamp en die staat stationar op 18 graden ( als ik het goed gezien heb )
Bij het gasgeven loopt hij dan ook weg en komt ook weer netjes terug.

Dus wat ik tot nu toe getest heb lijkt allemaal goed maar ik heb nogsteeds geen vermogen.
starten doet hij wel goed en stationair loopt hij ook goed.
Alleen bij het gasgeven komt hij niet op toeren en er valt ook niet mee te rijden.

Hoop dat er nog iemand een goed idee heeft!

Henk. 0

14 jaar

Is het een L-jetronic?

Trek de luchtmassa meter stekker er eens af, kijk eens hoe hij dan loopt. Luchtfilter schoon? Gaskleppositiesensor? Die in orde?

Loopt hij wel netjes regelmatig stationair?

Herman103 0

14 jaar

Henk kan je een foto van het blok plaatsen. Er zijn in die jaren verschillende injectiesystemen gemaakt . Er zijn bij beide afstellingen te wijzigen maar we moeten wel weten welke we voor ons hebben. Je hebt het steeds over druk (die te laag is ) maar niet over de opbrengst. Groeten.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.