Hallo,
Het betreft een BMW 320D uit 2002 (facelift met CR motor)
Ik heb een probleem waar ik niet uitkom:
- Bij koude start schommelend toerental (alsof de gloeibougies kapot zijn)
- Bij gas loslaten schiet het toerental weer een stukje omhoog vlak voordat stationair bereikt wordt
- Bij lagere snelheden met cruise control licht schommelend toerental
- Hij trekt niet echt lekker door
Ik hoop dat iemand me in de goede richting kan wijzen.
Verdere info:
- Geen foutmeldingen
- Retourtest verstuivers OK
- Compensatiewaarden verstuivers kleiner dan +/-0.5
Ik heb ook last van een fluittoon bij optrekken.
Geen olieverbruik, turbo loopt niet aan.
Relevante onderhoudshisorie ->
Aug-2010 260,000 Software update DDE, EGS
EWS en DDE compensatie
Inleren verstuiverwaarden
Uitvoeren draaistabiliteittest
Controleren uitlaat
Jul-2010 256,600 Vervangen inlaatspruitstuk
Jul-2010 255,000 Vervangen verstuiver #1
Jun-2010 254,500 Vervangen waterpomp, thermostaat, egr thermostaat
May-2010 251,800 Vervangen multiriemen, spanrollen, looprol
Mar-2010 245,500 Vervangen luchtfilter, egr klep, vacuumschakelaar egr klep
Dec-2009 239,100 Vervangen laaddruksensor, carterventilatie, luchtmassameter, pakkingen luchtinlaatslang
Nov-2009 235,300 Vervangen transmissiesteunen, -vloeistof, -filter
Oct-2009 234,800 Vervangen gloeibougies, kabelboom verstuivers
Oct-2009 232,000 Vervangen motorsteunen
Mar-2009 212,450 Vervangen vacuumschakelaar turbo
Mar-2009 211,300 Vervangen alle vacuumslangen, luchtfilter, pakkingen intercoolerslang
Oct-2008 199,900 Vervangen alle verstuivers
Sep-2008 197,700 Vervangen filter carterventilatie
Jun-2008 190,300 Vervangen krukaspoulie, multiriemen
Apr-2008 185,150 Vervangen transmissievloeistof, -filter
Mar-2008 182,500 Vervangen gloeibougies, brandstof-, luchtfilter
Opties: ReagerenReageren met quoteBericht rapporterenPrivé reagerenDiscussie volgenBericht wijzigen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je een automaat? miss zit het probleem daar in...als je motor verder wel mooi draait
Hoi,
check je turboslangen eens, is de auto gechipt toevallig? ik heb een 330d gehad waar ik een soortgelijk probleem meehad.
daarvan was de turboslang onder bij de intercooler afgeschoten.
mvg George
14 jaar
Bedankt voor je reactie.
Alles heb ik gecontroleerd. Hij is luchtdicht van turbo t/m kleppendeksel. Misscien dat ik de intercooler nog vervang, maar ik kon er geen lek in ontdekken.
Alle pakkingen van de luchtslangen zijn nieuw. Auto is niet gechipt.
14 jaar
En nog wat vergeten ->
Het is inderdaad een automaat. Stationair N = 750 -> Stationair D/R = 703
Was eerste niet; altijd 730 geweest.
14 jaar
punt 2 en 3 kunnen zeker worden veroorzaakt door automaat meestal is het dan je koppelomvormer, schommelen van toerental tussen de 1000 en 1500 toeren bij gelijk blijvende snelheid
laat je automaat maar eens nakijken...evt een keer olie checken/verversen
14 jaar
Olie en filter zijn pas ververst; laat ik om de 50d km doen.
Zouden er bij defect geen foutcodes moeten zijn?; Of moet het dan een bepaalde marge overschrijden?
14 jaar
bij een defect wel ...maar ik denk niet dat de koppelomvormer voor een defect gaat zorgen in de bak...daar zit niks elect. in
waarom om de 50d km ? er zit longlife in...
14 jaar
Long life is niet voor altijd. Ervaring leert dat als je niet vanaf 100dkm olie en filter om de 50dkm vernieuwd, dat kans op defecten rond ongeveer 250dkm steeds groter wordt. Opel heeft dezelfde bak in de omega, en schrijft wel gewoon verversen voor.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar