betreft een 325i 24v E-36
auto loopt over het algemeen super!
maar heb een probleempje dat me nu wel erg begint te irriteren..
als ik zo rijd,is er niks aan de hand,maar als ik stop en hem in de achteruit zet ( stilstaand uiteraard ) en naar achteren wil rijden,dan hoor je steeds KNAK,zet ik hem weer in de 1ste versn. en geeft gas hoor je het weer!dit doet hij ook als ik terug schakel van de 3e naar de 2e versnelling!
100% zeker dat dit achteraan is..de mensen kijken je stom aan als ze dit horen en zelf is het ook niet prettig!wat ik zo al heb geconstateerd is dat het niet de schokbrekers e.d zijn!
heb 2 jaar geleden meegemaakt dat me de ophanging achterzijde op 2 plekken helemaal uit de carroserie was gescheurd..dit is weer mooi gerepareerd en is ook het probleem niet!
zelf denk ik aan de rubbers ??en dan denk ik zelf aan de rubbers die aan de buitenkant zitten,zal maar zeggen als je voor de achtervelg staat,bevind hij zich ongeveer t.h.v. het krik gat..
heb ik nog speciaal gereedschap nodig voor ( de ) montage en wat moet ik precies losnemen..dit even voor de duidelijkheid,niet dat ik dalijk veel meer dan nodig los maak..
alvast bedankt!
Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stefan zyn het niet de aan dryfassen die droog staan dus dehomokineten.heb ik ook een keer gehad. als je dan wegrydt hoor je een metaalachtig knoekend geluid. homo kineten opnieuw in het vet gezet en geluid was weg. ik zeg niet dat dit do oplossing is maar misschien helpt het je op weg succes martin
kan natuurlijk de rubbers zijn van ophanging achteras/differentieel maar kijk ook eens naar je cardan een slechte kruiskoppeling of steunlager cardan kan dit ook veroorzaken.
18 jaar
bedankt alvast voor de info..
ga morgen eens kijken of ik iets vreemds aan de aandrijfassen zie..
mocht dit niet het geval zijn,kijk ik even naar de rubbers van de achteras e.d.
Stefan
18 jaar
Het kan ook de flector zijn die stuk is. Dat is die rubber schijf tussen de versnellingsbak en de aandrijf as. Als deze uitgescheurd is aan de bouten kan die ontzettend veel lawaai maken en dat geeft de indruk dat het lawaai van de achterkant komt.
18 jaar
Benony heeft het volgens mij de keutel bij het schone eind oftewel bij het rechte eind. Denk idd dat je hardyschijf naar de verdommenis is. Kun je trouwens heel gemakkelijk vaststellen, zie je meteen als ie op de brug staat.
Sytze
kan dinsdag pas weer op de brug staan!
zal er zeer zeker even naar kijken..
maar het vreemde is dat het echt een KLAK is die je telkens één keer hoort en dat doet hij alleen van stilstaand naar achteruit en van 3 naar 2 ..
Stefan
18 jaar
Die ene klak van jou is het verdraaien van de hardyschijf tot aan de aanslag van de bout, denk ik.
Kijken kost niets, dus we horen het dinsdag wel!
vr.gr.
Sytze
Denk ook aan dat rubber schijfje. Volgens mij had de Mercedes 190 daar ook last van.
18 jaar
Lieve Santa, je bedoelt dat rubberschijfje, ook wel HARDYSCHIJF genoemd?????????!!!!!!
Sytze
tussenaslager kan het ook zijn maar hardyschijf is een bekend zwak punt bij de e36.
mvg george
17 jaar
Heb je dit ook wanneer je gewoon schakelt van 1 naar 2.. die van mij BMW E46 318i moet woensdag naar binnen met het probleem dat het achter bonkt wanneer ik van 1 naar 2 schakel. ook Naar achter als je snel doet. heb toen gevraagd aan de monteurs (vriend) wat het zou kunnen zijn.. hij zei dat het rubbers van de diff kan zijn. volgende week woensdag weet ik meer wat het probleem is, kap al maanden lang al met dit probleem. hij zij ook dat het iets met drijfass lager kan zijn. Heb zelf al gekeken naar subframe en die ziet er goed uit.. geen scheuren ofzo.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar