Motor heeft geen vermogen en rammelt erg als je hem op toeren brengt. Rammel lijkt in het inlaat spruitstuk te zitten en klinkt alsof er bijvoorbeeld een ijzeren plaat rammelt! Hebben inlaat spruitstuk vervangen,gasklephuis en lfr-motor gewisseld zonder resultaat. Ook de klep voor varibel inlaatsysteem verwijderd maar het geluid blijft. Uitlaatspruitstukken verwijderd en motor laten lopen, geluid blijft hetzelfde. Nokkenassen en vanos losgehad maar op het oog ook niets te zien. Van alles geprobeerd maar niets te vinden dus. Wie kent dit probleem!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou eens beginnen met de auto te laten uitlezen!
en die rammel zoals je zegt lijkt me niet echt gezond voor de auto,je weet tenslotte maar nooit wat het is,voor hetzelfde geld stelt het niks voor,maar met een beetje pech draaid je de motor naar de ..... en dat zou zonde zijn!
inlaatspr,gaskl,en stappenmotor lijken me zeer onwaarschijnlijk!
k zou geen onnodige dingen gaan vervangen en losdraaien want daar los je niet veel mee op..
heb je de multie riem al los gehad zodat je eventueel airco/waterpomp/dynamo uit kunt sluiten
en eventueel met een schroevendraaier luisteren waar in het blok het geluid geproduceerd word
gr joost
Kijk eens naar de spanrol van de multiriem die vaak kapot bij BMW .groeten Nick
18 jaar
Ik had zo'n rammel bij het rijden ineens uit het niets, niet bij stilstand overigens. Leek de uitlaat of zo, leek ook van voren te komen, maar bleek kapotte homokineet achteraan mijn tussenas. deze zit boven de uitlaat, achter het hitteschild verstopt, het geluid kan er kennelijk het best aan de voorkant uit. Als het dit is zijn er twee mogelijkheden: of je hebt een tussenas uit een stuk, die kost een goeie 500 euro, of je hebt er een met een homokineet. is de homokineet stuk, die kostte mij ongeveer 90 euro. helaas kan het ook een kapot lager zijn in de as, dan ben je aan de beurt voor een nieuwe. Succes.
18 jaar
De kettingspanner van de kleine ketting checken! Deze gaan wel eens stuk en dan heb je zo'n rammel. P.S. als die echt stuk is dan kan het zijn dat je weinig vermogen hebt omdat de uitlaatnokkenas de inlaatnokkenas draait en deze een vanos systeem is,MVG.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Overig of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar