close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie 2004: 330cd te weinig vermogen..lmm vervangen geen resultaat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330

hallo allemaal,

ik heb een bmw 330cd met het volgende probleem:

auto heeft te weinig vermogen, is gechipt had eerst 260pk/550nm en ging flink voorruit, langzamerhand na een jaar op de testbank gezet en nog 230pk/550nm over.

tuning bedrijf (chipper) heeft hem uitgelezen op fouten, niets uitgekomen en met losgekoppelde lmm geen verschil in vermogen.
lmm vervangen door de originele bosch (echter oude was van 2003, zelfde lmm maar een ander type nummer) verwisseld geen resultaat.

egr gereinigd, luchtfilter vervangen.

nu is de vraag kan het nog zijn dat een lmm moet worden ingeleerd ?
wat zouden nog meer de problemen kunnen zijn ?

alvast bedankt voor de informatie

Geplaatst door

kenney1988 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan veel zijn, helaas voor je. Kennelijk zit het probleem bij hogere toeren, want je koppel haal je nog wel.
Bijvoorbeeld turbodruk kan te laag zijn of de inspuitdruk kan het maximum niet halen.

Ik ben bang dat het rijdend uitlezen wordt (of als alternatief op de rollenbank) en dan de waardes controleren.
De meeste moderne diesels geven bij uitlezen zowel de gewenste als de werkelijke waarde, dus vergelijken is dan makkelijk.

oldford 0
badge

12 jaar

Probleem kan ook in je verstuivers zitten... ook dit kan resulteren in een lager vermogen. ik zou alleen zeggen dat dat ook gepaard zou gaan met een lager koppel wat blijkbaar niet zo is...

Chris en Pat 0
badge

12 jaar

Oke dus zou best een defecte turbo kunnen zijn?
Ik zal hem het beste maar eens laten uitlezen rijdend
Auto heeft 160.000km en nog de originele turbo

kenney1988 0

12 jaar

Turbo zelf hoeft niet direct defect te zijn, alhoewel er best wat extra slijtage kan zijn door de tuning (en het verhogen van de turbodruk).
Andere mogelijkheden zijn een niet 100% werkende turbodruk regeling of een lekje ergens waardoor je turbodruk verliest.
Klein scheurtje ergens in een slang of een lekje in de intercooler kan best een aardig effect op het vermogen hebben.

oldford 0
badge

12 jaar

Oke maar bij rijdend uitlezen moeten zoiezo alle waarden zijn te controleren?
En wat zorgt voor een juiste turbodruk regeling?

kenney1988 0

12 jaar

Tekening van de onderdelen voor de drukregeling:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...

oldford 0
badge

12 jaar

Doe eens een verstuiverlektest

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

auto wordt komende donderdag rijden uitgelezen, rare is dat de auto ook iets meer verbruikt en de ene keer sneller lijkt te zijn dan de andere keer...

hoop na rijdend uitlezen misschien iets meer te weten

kenney1988 0

12 jaar

Een lekkende verstuiver duidt niet altijd op een foutcode, helaas is dit vaak ook niet te zien in de live data die je dan uitleest

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

auto inmiddels rijdend uitgelezen, alle waardes zover kloppen ook temparaturen kloppen, geen fouten te vinden.

enige wat ik dus kan doen is een verstuiver lektest

kenney1988 0

12 jaar

Hier zal ik mee beginnen en hiermee sluit je een brandstof probleem uit

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

al verder meegekomen?

Bas_petiet 0
badge

12 jaar

Tijdje niet verder mee geweest wegen privé omstandigheden.

Ga morgen naar een BMW specialist alles nakijken wat ik zie op mijn grafiek van testbank dat hij vanaf 3000 toeren echt inhoud en vermogen naar beneden gaat

BMW specialist zegt mij dat een defecte verstuiver geen vermogensverlies oplevert

Zou het niets kunnen zijn met regeling turbodruk ofzo?
Komen in ieder geval geen foutcodes en hoop moren toch iets meer te weten

kenney1988 0

12 jaar

Vreemd dat een defecte verstuiver geen vermogensverlies oplevert, dan kan BMW die cilinder wel weglaten.
Bij een 8 cilinder benzine Chrysler kan een aantal cilinders uitschakelen. Voor de zuinigheid maar dan haal je de Vmax niet meer.

MJ 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.