hallo allemaal,
ik heb een bmw 330cd met het volgende probleem:
auto heeft te weinig vermogen, is gechipt had eerst 260pk/550nm en ging flink voorruit, langzamerhand na een jaar op de testbank gezet en nog 230pk/550nm over.
tuning bedrijf (chipper) heeft hem uitgelezen op fouten, niets uitgekomen en met losgekoppelde lmm geen verschil in vermogen.
lmm vervangen door de originele bosch (echter oude was van 2003, zelfde lmm maar een ander type nummer) verwisseld geen resultaat.
egr gereinigd, luchtfilter vervangen.
nu is de vraag kan het nog zijn dat een lmm moet worden ingeleerd ?
wat zouden nog meer de problemen kunnen zijn ?
alvast bedankt voor de informatie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan veel zijn, helaas voor je. Kennelijk zit het probleem bij hogere toeren, want je koppel haal je nog wel.
Bijvoorbeeld turbodruk kan te laag zijn of de inspuitdruk kan het maximum niet halen.
Ik ben bang dat het rijdend uitlezen wordt (of als alternatief op de rollenbank) en dan de waardes controleren.
De meeste moderne diesels geven bij uitlezen zowel de gewenste als de werkelijke waarde, dus vergelijken is dan makkelijk.
Probleem kan ook in je verstuivers zitten... ook dit kan resulteren in een lager vermogen. ik zou alleen zeggen dat dat ook gepaard zou gaan met een lager koppel wat blijkbaar niet zo is...
Oke dus zou best een defecte turbo kunnen zijn?
Ik zal hem het beste maar eens laten uitlezen rijdend
Auto heeft 160.000km en nog de originele turbo
12 jaar
Turbo zelf hoeft niet direct defect te zijn, alhoewel er best wat extra slijtage kan zijn door de tuning (en het verhogen van de turbodruk).
Andere mogelijkheden zijn een niet 100% werkende turbodruk regeling of een lekje ergens waardoor je turbodruk verliest.
Klein scheurtje ergens in een slang of een lekje in de intercooler kan best een aardig effect op het vermogen hebben.
Oke maar bij rijdend uitlezen moeten zoiezo alle waarden zijn te controleren?
En wat zorgt voor een juiste turbodruk regeling?
12 jaar
Tekening van de onderdelen voor de drukregeling:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Doe eens een verstuiverlektest
auto wordt komende donderdag rijden uitgelezen, rare is dat de auto ook iets meer verbruikt en de ene keer sneller lijkt te zijn dan de andere keer...
hoop na rijdend uitlezen misschien iets meer te weten
12 jaar
Een lekkende verstuiver duidt niet altijd op een foutcode, helaas is dit vaak ook niet te zien in de live data die je dan uitleest
auto inmiddels rijdend uitgelezen, alle waardes zover kloppen ook temparaturen kloppen, geen fouten te vinden.
enige wat ik dus kan doen is een verstuiver lektest
12 jaar
Hier zal ik mee beginnen en hiermee sluit je een brandstof probleem uit
al verder meegekomen?
Tijdje niet verder mee geweest wegen privé omstandigheden.
Ga morgen naar een BMW specialist alles nakijken wat ik zie op mijn grafiek van testbank dat hij vanaf 3000 toeren echt inhoud en vermogen naar beneden gaat
BMW specialist zegt mij dat een defecte verstuiver geen vermogensverlies oplevert
Zou het niets kunnen zijn met regeling turbodruk ofzo?
Komen in ieder geval geen foutcodes en hoop moren toch iets meer te weten
12 jaar
Vreemd dat een defecte verstuiver geen vermogensverlies oplevert, dan kan BMW die cilinder wel weglaten.
Bij een 8 cilinder benzine Chrysler kan een aantal cilinders uitschakelen. Voor de zuinigheid maar dan haal je de Vmax niet meer.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar