close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: 330d touring automaat trillingen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: m57

Hallo,

Ik heb een 330d touring uit 12-2001. Het volgende doet zich voor: De auto begint bij 100km/h te trillen en maakt aam de achterkant een resonerend geluid. Als ik dan gas geef duurt spurt hij even tegen en rijdt weer weg zonder trilling, echter weer tussen de 100 en 130 begint hij weer te trillen enz. Auto schakeld verder prima, maar de garage heeft het advies gegeven er niet mee te rijden en eerst de bak spoelen en filter van de bak vervangen. Zij denken dat de koppelomvormer het probleem zou kunnen zijn!

Volgende gedaan:
Bak en motor uitlezen en geven geen storingen aan.
Beurt gehad, waarbij alle rubbers zijn gecontroleerd.

Mijn vraag is of iemand dit probleem kent en of het niet handiger is om gelijk de koppelomvormer te vervangen ivm uitstel van executie?

Ik hoor graag....

Geplaatst door

KN (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

"Als ik dan gas geef duurt spurt hij even tegen" Wat is "spurt"? Sputteren, proesten, hikken, knallen, inhouden?
Wat bedoel je daar precies mee? Sputtert de motor? Loopt het toerental niet op?

oldford 0
badge

14 jaar

Bedankt voor de reaktie,

De auto sputtert dan even tegen dmv trillen en zodra dat voorbij is gaat hij er als een speer vandoor, alsof er niks aan de hand is. Garage waar ik bij ben (bmw specialist in Franeker) had dit ook nog nooit meegemaakt. Toerental loopt niet op, wel gaat het verbruik omhoog tijdens de hevige trillingen. Er is wel via de computer e.e.a op 0(weet niet precies hoe en wat) stand gezet en de auto trilt wel iets minder.

KN 0

14 jaar

Verbruik omhoog, maar niet versnellen en toerental niet oplopen. Dat is vreemd bij een diesel.
Meer diesel is normaal meer vermogen en dus accelereren.

Is er al eens rijdend uitgelezen en dan ook de motor?

oldford 0
badge

14 jaar

Rijdend is er niks uitgelezen. Auto wel uitgelezen en er stonden een paar oude foutmeldingen in. Na deze te hebben gerset de auto flink op zijn donder gegeven en de trillingen opgewekt. Computer gaf daarna geen enkele foutmelding aan. Verstuivers zijn allemaal goed en motor draait als een zonnetje. Als de auto koud is zijn de trillingen minder aanwezig dan als de auto warm is. Verbruik gaat alleen omhoog tijdens het hevige trillen van achter. beetje moeilijk uit te leggen, maar het is net of hij zijn vermogen niet goed kwijt kan en sputter dan dusss even tegen.

KN 0

14 jaar

[quote=oldford]Verbruik omhoog, maar niet versnellen en toerental niet oplopen. Dat is vreemd bij een diesel.
Meer diesel is normaal meer vermogen en dus accelereren.

Is er al eens rijdend uitgelezen en dan ook de motor?[/quote]
Dit heb ik op dit moment ook!
Bij mij is het gekomen nadat INPA crashte tijdens een draaigelijkheidsmeting. Ik denk dat de DDE ontregeld is.

Volgende week laat ik een DDE software update doen.

pieter_galant 0

14 jaar

Gaf je auto dan een foutmelding aan, omdat je deze software gaat updaten? Ik heb de auto pas een week en schakelde super. Na een week had ik een gescheurd stuurhuis en de trillingen/druinen aan de acherzijde. Stuurhuis is vernieuwd en auto heeft een grote beurt gehad. We dachten eerst dat de trillingen van het stuurhuis kwamen, maar is helaas niet zo gebleken! Verder heeft de auto een grondige beurt gehad, waarbij alle filters icl filter carterontluching is vervangen. Men zei dat de automaat goed was. tijdens de reis naar huis begon het trillen opnieuw(dus bij een warme motor). De Auto stond een week bij de garage en er hebben 3 monteurs in gereden die dachten dat er nx aan de hand was. Ben terug gegaan en met een monteur gaan rijden. Na 20 min begonnen de trillingen/bonken aan de achterzijde van de auto. Ik heb het probeem ook op het bmw prikbord geplaatst en kreeg een reaktie dat miss de krukaskoppeling versleten kon zijn. Mijn vraag is wat het beste is te doen, voordat ik alles nieuw er onder laat zetten en het probleem blijft? Dit is mijn derde m57 en vind het een super motor! Een jaar Audi gereden en ben super blij met deze auto, alhoewel de lol er nu wel een beetje af is!!

KN 0

14 jaar

Nee, geen foutmelding; maar ik ben er zeker van dat het in mijn geval de DDE software corrupt is.

Maar als je zegt dat het uit de achterkant komt, kan het niet het differentieel zijn? Of iets anders aan de achteras?

pieter_galant 0

14 jaar

Ja das een goeie. Heb werkelijk geen idee. Heb de auto net en reed echt super. opeens is er van alles mis! Kheb de auto bij Offenga in Franeker (een begrip op bmw gebied in het noorden). Ze hebben het echter zo druk, dat ik pas over 2 weken weer aan de beurt ben. als ze deze week tijd hebben ga ik langs voor een olie-spoeling-verversing. Ik ben alleen nieuwschierig of meer mensen dit probleem hebben. Wat bedoel je met corrupt? Kan altijd even vragen of ze dit willen uitvoeren. Deze mensen zijn namelijk overal toe bereid, maar hadden dit nog nooit meegemaakt. Als je ziet hoeveel bmw's ze daar in onderhoud hebben en waar de mensen allemaal vandaan komen! Toch blijkt dit wel een zeer zeldzame storing... Diff zou best kunnen, maar als de trilling opzoekt en plank gas geef is er nx aan de hand en geeft de auto geen krimp! Ik heb in diverse 330d's gereden en hoorde vaak de aandrijving bij een volle acceleratie. Dt deze blijft supper strak bij vol gas.

KN 0

14 jaar

Ben zelf in het bezit van een 325xi touring automaat uit 2002 met slechts 75000 km op de klok en mijn wagen heeft exact dezelfde irritante trilling zoals heirboven beschreven. Mijn BMW staat nu al 2 weken in de garage eerst in een niet BMW garage de rechter vooras vervangen zonder het gewenste resultaat. Nu staat de auto bij De Foncker in NUmansdorp en de monteurs aldaar kunnen het euvel maar niet vinden, om leip van te worden. Zelf ben ik inmiddels van mening dat de koppelomvormer de boosdoener is, zodra ik wat weet en als het euvel daadwerkelijk is verholpne zal ik dat hier melden. Groeten Ger

florett 0

14 jaar

Het is idd erg vervelend! Vanmiddag wordt de olie van de bak vervangen, maar verwacht er geen wonderen van. Laat het ook wel even weten! Hebben ze bij jouw auto de olie van de bak al eens ververst?

Mvg

KN 0

14 jaar

Heb zojuist vernomen van BMW dealer Fonckert te Numansland dat zeer waarschijnlijk een kapotte koppelomvormer de boosdoener is. Om er helemaal zeker van te zijn wil de chefmonteur zelf nog eens met de BMW rijden en het trillen voelen. 3 weken terug was ik al met de BMW bij van Kalfsbeek in Wateringen en ook deze BMW dealer vermoede een kapotte koppelomvormer. Ik wacht het nog even af, gelukkig wordt alles wel onder garantie gemaakt. Groeten Ger

florett 0

14 jaar

Heb hetzelfde gehad met een 330d automaat, trillen bij 100-110 km/h gas erbij sputteren en ik kan je zeggen voelt allemaal zeer ernstig en dat is het ook.

bij mij was het dachten ze in eerste instantie (bij de bekendste uit lunteren) dat het de koppelomvormer was en ja de auto as ''klaar'' na een week.

Ik vol goede moed in de auto gestapt en ik reed weg geen probleem totdat ik bij de oprit van de snelweg kwam en ja hoor was er nog steeds WTF!!!

om een lang verhaal kort te houden was het uit eindelijk de lock-up!! maar ondertussen wel nieuwe koppelomvormer cellenoids warmte wisselaar en een rekening van dik 2600 Euro.

Dus wat je ook besluit te laten repareren ga naar een andere dan die in Lunteren!!

highliner 0

14 jaar

Olie ververst en gigantisch veel slijpsel in de olie. Komt volgende een andere bak onder en maar hopen dat het is opgelost.... Koppelomvormers blijken idd wel erg vaak stuk te gaan, gezien de diagnose van de verschillende garage's..

Wordt vervolgd

KN 0

14 jaar

Ok als je een andere bak eronder krijgt, ik neem aan een revisiebak ben je er al.

Maar let op dan moet je alsnog je warmte wisselaar leegblazen met compressor en doorspoelen met flush want ijzerslijpsel hoopt zich daarin ook op.

doe je dit niet ben je met 10 á 20 duizend km weer terug bij af

mvg G

highliner 0

14 jaar

Welnu is van mijn 325XI Aut. de koppelomvormer vervangen...................blijkt het euvel er nog te zijn!!! Ben de BMW nu al 5 weken kwijt, omdat ze maar niet de vinger op de boosdoener konden leggen!!!!!! Volgens een specialist in automaten blijkt nu weer het brein kapot te zijn en dient te worden vervangen. Al met al een langdurige kwestie en begin een beetje spijt te krijgen van de aankoop (hoe mooi de BMW ook is) maarja ik heb wel een gratis leen auto en de reparatie is allemaal onder garantie....gelukkig. Heeft iemand ervaring met zo,n kapot brein van de automaat??? Groeten Ger

florett 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.