BMW 3-Serie: geen vermogen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Het volgende probleem doet zich voor,

motor trekt niet en de uitlaatgassen lijken echt heel heet te worden. Tot ongeveer 1/3 intrappen gas accelereert hij redelijk meer gas geven zorgt enkel voor een lage brom onder de kap en geen extra vermogen. De "brom" is echt nieuw en heeft er nooit ingezeten. De bougies zijn vervangen DIS ontsteking werkt prima op alle 6 de bougies en ook de injectoren sproeien allemaal gelijk. Binnen 2 weken is het zo erg geworden dat je op de snelweg niet meer boven de 3000 toeren kunt doortrekken. Het begon met af en toe een klein beetje inhouden.

Zelf dachten we in de richting van de kat of benzinepomp.

WIE HEEFT RAAD. Via Google komen we op alle mogelijke sensoren (temperatuur) die de oorzaak kunnen zijn. Echter de problemen zijn zo erg dat ik me haast niet kan voorstellen dat een temperatuursensortje dit kan veroorzaken. Als de zuigerveren niet goed zouden zijn dan zou hij ook niet bij een kwart gas goed optrekken. Dat doet hij op zich wel. Onbelast gas intrappen lijkt er niks aan de hand en klinkt alles normaal! Alleen wordt hij heel warm(koelvloeistof/olie is in orde).

Bedankt alvast,
Tim en Cliff
www.dieleidolfs.com

205rg

Geplaatst door 205rg (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijkt op een verstopte kat. Dat is het uiteindelijke resultaat van andere storingen.
Mocht de kat gesmolten zijn dan eerst leeg slaan en storingen (laten) zoeken.
De storingen oplossen en dan pas een nieuwe kat eronder.

205rg (0), 13 jaar geleden

Klopt was idd de kat was helemaal gesmolten ,hebben hem vandaag open geslepen leeg gemaakt en weer dicht gelast.
Hij rijdt weer prima alleen rookt hij nu behoorlijk,ben bang dat er nu een paar klep seals kapot zijn door de te hoge compressie die is ontstaan door de dichte kat :(

Old Ford bedankt voor de reactie p.s. nog enig idee waardoor de kat gesmolten kan zijn?????

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Ja, in zijn algemeenheid - problemen met de ontsteking waardoor er brandstof in de kat komt en daar verbrandt.
Kip of het ei: ook een katalysator vindt olie niet lekker. Als er olie is afgezet op de kat en er dan benzine bij komt verbrandt ook de olie.
Is er een voorgeschiedenis van defecte bougies/bobines of injectors?
Zijn de foutcodes wel eens uitgelezen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.