close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: 525i aangeschaft met enkele problemen

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500

Hallo,

Aan mijn 525i van 1994 mankeren een paar dingen en wellicht kunnen jullie mij helpen deze op te lossen. Alle suggesties zijn welkom!

1. Elektrisch raam LV valt schuin weg bij openen. Nu wil ik de bekleding van het portier eraf halen om te kijken maar hoe haal ik deze eraf?

2. De airco doet het niet. Nu kan ik hem laten bijvullen maar als hij kapot is helpt dit niets. Kan ik testen of hij het nog doet voordat ik 75 euro voor niets uitgeef?

3. De koppeling van deze auto zit erg hoog maar hij slipt niets. Is dit normaal bij een hydraulische koppeling, of moet ik snel het 'slippen' gaan verwachten?

4 Dashboardverlichting doet het niet, wel alle controlelampjes werken. Helaas zie ik 's avonds dus niet hoe hard ik rij of hoeveel benzine ik nog heb. Ik heb geprobeerd om de het tellerconsole eruit te halen maar ik krijg hem niet langs het stuur. Is er een foefje voor of moet het stuur eraf? En, het lijkt me sterk dat alle lampjes kapot zijn, is dit een kwaal, of iets wat makkelijk is op te lossen?

5. Het rechterraam piept enorm met openen, heb zijkanten geleidingen gesmeerd maar blijft. Kwaaltje, op te lossen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Geplaatst door

Aristoteles (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1. Even kijken waar de schroeven zitten. Is niet zo moeilijk.
2. Airco moet je eerst laten vullen, liefst met toevoeging van fluorescerende marker, zodat je kan vinden waar hij lekt.
3. De koppeling is niet af te stellen. Als hij heel hoog pakt en gewoonlijk dan ook wat stroef gaat, gaat hij inderdaad nu snel gaan slippen.
4. Het stuur is verstelbaar. Als je het zo veel mogelijk naar je toetrekt, krijg je de tellerconsole er normaal juist uit. Ik denk door het stuur. Werkt de rest van de verlichting wel (klokje en knoppen verwarming) ?

Harald4118 0

14 jaar

1. ik zie maar 1 schroefje, achter de deurgreep. rest gewoon losklikken?
2. Duidelijk (is het zeker dat hij lek is, kan het niet gewoon verbruikt zijn?)
3. Koppeling gaat niet stroef, moeiteloos zelfs. pakt alleen erg hoog.
4. Verlichting van knoppen verwarming en klokje doet het wel ja. Stuur hab ik in achterste stand gezet maar kan hem er niet tussendoor krijgen. Zeker niet door het stuur. Misschien als ik de kappen van de stuurkolom afhaal, ga dat wel proberen. Waar zitten die lampjes? Zag wel merkjes staan bij controlelampjes, maar gewone dashboardverlichting zag ik niet namelijk..

Aristoteles 0

14 jaar

Hallo,
Ik heb zelf ook een E34.
1. Ik weet niet van buiten waar de schroeven staan, maar ik kan er toch meer dan 1 vinden.
2. Een niet werkende airco bij een oude auto is in 97% van de gevallen lek op een ongelukkige (en dus dure) plaats. Anders hadden de vorige eigenaars het wel gemaakt.
3. ?
4. Misschien heb je niet het originele stuur. Ik heb mijn dashboard unit al 2x vervangen, zonder veel problemen. Als je een kleiner stuur hebt, zal je het stuur moeten verwijderen.

Harald4118 0

14 jaar

Hallo,

Ondertussen ben ik een stuk verder. In het deurpaneel zitten 2 schroeven, 1 achter een zwart dopje achter de deurgreep en de ander achter de bediening van de elektrische spiegels. De laatste is een torx. Toen ik de klemmetjes rondom de deur had losgeklikt bleef hij in het midden nog hangen, hiervoor heb ik achter het paneel in het midden nog een klem losgeklikt. Die kon ik zien het een zaklamp. Toen door naar boven bewegen het paneel kunnen verwijderen. Mijn elektrische raam zakte scheef weg na een aanrijding en het bleek dat bij 1 van de geleiders het kogelgewrichtje was losgeschoten en het klemmetje verbogen. 10 minuten en het raam werkte weer perfect.

2. Ik ga toch pogen de airco te laten vullen. Het risico van 75 euro waard lijkt me. Misschien is hij wel niet lek maar moet hij alleen gevuld worden. Wel lek, dan misschien repareren of pech.

4. Console inmiddels kunnen verwijderen. Gedeeltelijk in het stuur gedaan (past er niet door) en door stuur linksom te draaien en console mee te bewegen het kunnen verwijderen. Uit elkaar gehaald, lampjes waren heel (alle 3 stuks). In elkaar gezet en zowaar eentje deed het. Ga morgen 3 nieuwe lampjes erin zetten, met een beetje mazzel doen ze het dan alle 3 weer.

Tot dusver bedankt en ik houd het hier op de hoogte.

Aristoteles 0

14 jaar

Je bent op de goede weg.

2. Eerste stap is in ieder geval toch airco vullen en dan zien hoelang het duurt voor hij leeg is. Is hij snel terug leeg, zal je op zoek moeten naar een lek.

3. Rijd met de koppeling verder tot ze slipt. Zolang ze niet slipt kan dit geen kwaad. En je kan ze toch niet afstellen.

Harald4118 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.