Ik heb een 525 td (geen tds) automaat doet raar, het is net of hij een versnelling overslaat bij accelereren,
PROBLEEM 1:
Als ik ergens rij en ik wil inhalen is het of 2000 toeren en niet vooruitkomen of bij iets meer gas een flinke terug schakeling van de automaat en toerental slaat naar 3,500 toeren en dan gaat ie ook goed maar niet de bedoeling het is net of hij dan de kickdown al pakt inplaats van een versnelling er voor, op dat moment van terug schakelen is er ook een flinke stoot in de aandrijflijn uit de bak.
PROBLEEM 2:
Bij rustig uit laten rollen van auto voel je de automaat niet terug schakelen dit doet hij heel netjes, alleen soms juist voor een rotonde slaat het noodprogram in en dus (weinig vermogen ) dan stoppen en contact uit en aan en probleem is weer weg soms wel 400 km niet, bij iedere 1000 km ongeveer 3 a 4 x dit probleem. op het moment van het inslaan van noodprogram is er wel een soort van klak te horen in de bak, denk dat dit dan ook het probleem is.
Trekt goed bij stilstaand alleen bij koud ietsje trager (normaal bij td)
Uitgelezen bij bmw geen foutcodes (terwijl noodprogram soms in slaat)
Kruipt bij stilstaan zonder gas in D probleemloos weg.
Waar zouden deze problemen zig voor doen en heeft iemand dit al eens gehad ?? of is het =BAK
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik neem aan dat je wel de bak hebt laten uitlezen ?
Als hij in noodloop draait moet er iets te zien zijn, anders de meetwaardeblokken bekijken of er iets vreemds te zien is.
Hoe is het oliepeil ?
In het ergste geval is inderdaad de bak naar de *@&$%)
Dag Stefan, vandaag het egs met andere tester gelezen en idd wel storingen ik zal het in de volgorde noteren de nummers zijn de volgorde van de paginas,
4-versnellingen automatische transmissie,
1: 40 Drukregelaar
2: 40 Drukregelaar (pin 40,41 aan de SG kortsluiting naar plus..
3: vastgesteld bij: Drukregelaarstroom 1008A
Motoringreep actief: NEE
Kick down actief: NEE
Magneetklep MV1 actief: JA
Magneetklep MV2 actief: JA
Magneetklep MV-WK actief: NEE
Magneetklep MV-B actief: Ja
KOMT OVEREEN MET: 2de versnelling
EINDE.
Ik zie het verband niet echt waarom er bij magneetklep MV-WK staat NEE en wat bedoelen ze met MV-B en MV-WK??
Onderaan staat dan ook : komt overeen met: versn 2 ,,, wat bedoelen ze ermee dat versnelling 2 niet werkt?
Compleet nieuw kleppenblok kost ong. 300'' maar er zijn ook losse klepjes voor versnelling 1t/m 3 verkrijgbaar deze kosen 35 euro...
Olie en zeef is trouwens nieuw
14 jaar
welke type bak heb je? ik heb een schema, welke klep geactiveerd moet/moeten zijn om een bepaalde versnelling te 'vormen' het kan zijn dat er bedoelt word dat met deze combinatie versnelling 2 geactiveerd is. MV-B is Brake band solenoid MV-WK is Torque converter lock-up solenoid
14 jaar
Dag Rick,
Het is een 4 versn auto.
A4s 270R (THM-rI meer staat er niet ;-)
14 jaar
THM rI zegt me niks. A4s 270R kloppen inderdaad jou meet gegevens, want bij die volgorde is inderdaad versenelling 2 geactiveerd.
maar in princiepe heb je sluiting in je sensor/bedrading zitten die de druk meet. maar waar deze exact zit kan ik zo 1 2 3 ook niet vinden, ga eventueel even langs een dicht bijzijnde automaat specialist (of neem contact er mee op) en vraag daar even ekstra informatie.
laat maar weten als je eventueel meer informatie hebt...
gr Rick
14 jaar
Dag Rick, dus het zou kunnen dat het probleem bij de Drukregelaar aansturing?? ik zal deze eens moeten opsporen of even na vragen waar deze zit,
We hebben hem nogmaals nieuwe software gegeven en adapties gewist, daarna functioneerde hij een stuk beter en schakelde een stuk prettiger over, maar nog geen 100 km erna was het weer gewoon slecht.
Ik ga er achteraan , bedankt voor de reactie,,
14 jaar
je hebt dus de software van de EGS module geupdate? BMW software? Had je daar ook eventueel kunnen vragen waar die sensor zit ;)
14 jaar
Egs module geupdate ja zover het ging er is niet zo heel veel aan te programmeren toch?
Hier hebben we het over gehad, maar ze wisten het niet, ook in etk niet gevonden,, beetje vreemd, misschien moet ik eens naar transit bellen en gewoon vragen of dit probleem vaker voor komt..
14 jaar
[quote=onnut]Egs module geupdate ja zover het ging er is niet zo heel veel aan te programmeren toch?
Hier hebben we het over gehad, maar ze wisten het niet, ook in etk niet gevonden,, beetje vreemd, misschien moet ik eens naar transit bellen en gewoon vragen of dit probleem vaker voor komt..[/quote]
ik weet eerlijk gezegd niet hoe 'digitaal' jou EGS module is, er valt altijd wel iets te updaten, maar je bent er zeker van dat de olie niveau in de bak ok is?
heb je die zlef ververst of de garage? heb je pijlstok? schakeld de bak wel 'logies op' bij weg rijden van kruising? dus trap 1 en bij een normale toerental trap2 enz. of slaat ie n trap over?
transit? was dat?
14 jaar
Ja alles is bij de dealer vervangen zeef olie en geupdate wat er te updaten valt,
Ik ga eerst achter de drukregelaar aan en schroef het carterpan nogmaals er onder uit... en bedrading controleren, ik houd jullie op de hoogte,
14 jaar
is het 'bokken' pas begonnen sinds je de olie hebt ververst?
maar heeft jou bak geen pijlstok? en de bak schakelt logies op?
14 jaar
nee hoor, alles van te voren vanaf dat ik hem heb, tja wat is logisch, hij schakelt lekker door totdat ie bij de ongeveer een snelheid komt dat je een snelweg oprijd maar een versnelling mist, hij is dan te traag en schakelt naar mijn gevoel of te snel naar de laatste of derde of slaat gewoon een over, ook als er 120 gereden wordt en je wilt versnellen schakelt hij 2 versnellingen terug in plaats1 en van een ietsje hoger toerental slaat ie dan flink door, net of daartussen nog iets moet zitten...Even voorbeeld: als ik ongeveer 70 km/h zit hij in bijv, de 4de versnelling en wil je iets meer gas geven om te versnellen moet hij normaal 1 terug dus de drie maar gaat ie meteen naar de 2de en knal je vooruit, en dan gaat ie ook maar het is niet juist..en dat moment voel je ook die stoot/bok, bij weg rijden genoeg directe vermogen en schakelt danook mooi door maar zodra je even aan gaspedaal komt is het weer zover,,,
14 jaar
lijktg wel of ie de 4e trap mist, maar als je op de snelweg rijd (120kmh) dan zou die in princiepe in de 'overdrive' moeten staan (5) en dat zou beteken dat ie trap 4 mist. de bak heeft als het goed is in princiepe 4 'trek' versnellingen en een overdrive (puur voor het zuiniger rijden)
14 jaar
Rick, ik zal vanavond eens gewoon (beetje stom) rechtdoor lange weg pakken en tellen hoeveel die overschakelt,
Nu je het zegt kan het best 4 zijn dat het probleem is.. ik zal mijn best doen ik laat iets weten,,
14 jaar
ik geloof dat je gelijk hebt als het waar is dat de laatste de 5de is,, want vanaf stilstaand zet ik hem in D=1ste versn,
dan schakelt ie ver naar 2 dan duurt het lang in de drie tot hij weer over schakelt en dan is dan de laatste dus 5 vandaar die vermogen wat wegvalt hij slaat de 4 gewoon over. en in de sport stand komt ie niet boven de 100 en schakelt ie niet meer over bij de derde en maakt ie veel toeren,
Dan zit ie natuurlijk bij 120 in de vijf en als ik dan doe inhalen verklaart daarom de terugslag naar de drie inpl.v de vier... tjee maar jha wat nu, ik weet zeker na het programmeren/adapties wissen werkte deze wel maar werd al snel veel korter en verdwijnt gewoon zodat hij uteindelijk van de drie de vijf neemt.
14 jaar
dus van 3 naar 5 blijft ie 'hangen' even een automaten specialist opzoeken!!! magneet ventielen laten reviseren?!! maar de andere versnelligen pakt ie wel ' goed op' ? of TIJDENS het schakelen slipt de bak (versnelling blijft hangen tijdens opschakelen en pakt m slordig op??)
gr Rick
14 jaar
Het is net of wanneer ik hem geprogrammeert heb de vierde het perfect doet en de andere ook, maar de viere tijd naar tijd steeds korter wordt e uit eindelijk verdwijnt, heb absoluut niet het gevoel dat er iets doorslip. zal die dan de storing niet op de ventielen moeten geven?? nu heeft ie het alleen over de drukregelaar..
14 jaar
geprogrammerd? je bedoelt toen BMW hem geupdate heeft? werkt de sportstand wel 'normaal' geen storing in DDE staan? want meestal word bij storing in DDE/DME ook de automataan in noodprogamma gezet! en wat jij zegt is eigenlijk ook wel zo! had je alle modules al uit laten lezen? of enkel automaat?
14 jaar
sorry ik lees nu pas dat je de dde al heb laten uitlezen, zonder reesultaat, maar iuk denk toch dat je dit beter even kunt voorleggen bij een automaten specialist, aangezien hier op dit forum weinig response komt van andere (mensen die ook evt kennis hebben van automaten) op dit beriht. en je rijd er al een tijdje mee, dat is ook niet heeeeeeeel goed voor je bak,
sorry dat ik je niet echt verderr kan helpen.
laat maar weten als een automaten boer wel 'werkende' tips heeft!
mvg Rick
14 jaar
Ok Rick je hebt gelijk, het is inderdaad jij die alleen reageerd haha, ik wilde niet alleen jou dit probleem in de schoen schuiven,, super bedankt voor de reacties, ik ga verder eens bellen bij automaat boeren ;-) thanx groetjes en als er een oplossing is gevonden laat ik het alsnog achter op deze topic..
Gr
14 jaar
gebeurt soms vaker dat niet iedereen reageerd op een topic, sommige topic's reageren wel 10 mensen met nuttig en of handige tips, maar sommige topic's wetenb diverse mensen geen raad mee denk ik.
maar laat het zeker weten hoe het afloopt, ben zelf wel benieuwd wat het is, ik hoop alleen niet dat je je bak naar de @#+*^$ heb gereden
groetjes Rick
14 jaar
Hij doet nog steeds het zelfde ondertussen al 6000 km verder soms nogsteed in noodprogram om de 500 a 600 km dus nog maar even door carren zo. thanx voor de reacties
13 jaar
[quote=onnut]Hij doet nog steeds het zelfde ondertussen al 6000 km verder soms nogsteed in noodprogram om de 500 a 600 km dus nog maar even door carren zo. thanx voor de reacties[/quote]
zo zo, je leeft nog ;)
wat heb je in tussen gedaan/laten doen met de bak?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar