hallo,
ben nieuwe op deze site. Na wat surfen hier terecht gekomen en hoop hier wat wijzer te worden van mijn hoofdpijn.
Heb een bmw 535 d uit duitsland gekocht. Ingevoerd in nederland. Ik kon deze echter niet testen omdat de spoor stang scheef was bij aankoop. Na reparatie wou ik deze testen, alleen hij viel heel erg tegen.
Ik heb toen de llm vervangen. Turbo druk sensor vervangen deed i het nog steeds niet goed.
wat is het probleem.
Bij een koude motor als ik deze start slaat hij na 10 sec weer af na wat gestotter.
na 3 of 4 keer starten begint hij stationair te lopen. Op het moment dat ik hem heb gestart pakt hij ook de gas niet.
ik hoor de turbo lichtjes fluiten maar zodra ik deze rij hoor ik m alleen nog fluiten, hij werkt verders niet.
In het begin voor ik de turbo druk sensor had vervangen was het al ik vol gas gaf gooide hij zwarte rook eruit doet hij nu niet meer???
gaat niet harder als 120 km per uur ongeveer.
Als ik onder de auto kijk zie ik dat er beetje olie lekt bij de intercooler.
Als ik de auto uit laat lezen komt er naar voren dat hij op zijn nood programma draaid :S
diverse malen geprobeerd om deze te upgraden echter geen positief resultaat....
de auto trekt in zijn geheel niet gewoon. rijd heel erg langzaam.
wie kan mij helpen uit deze nachtmerrie. heb de auto al sinds april en geen dag ermee goed kunnen rijden behalve van garage naar garage die mij niet konden helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je de exacte foutcodes die zijn uitgelezen, inclusief nummers? Dat scheelt in het zoeken.
Is de raildruk al eens uitgelezen? Gewenste en werkelijke druk. Is de opvoerdruk van de diesel al eens gemeten?
Ben je al eens bij de dealer geweest?
Lekt de olie BIJ of UIT de intercooler?
Heeft deze een katalysator of roetfilter?
Toch wel een groot risico om zoeen auto te kopen zonder dat je er in hebt kunnen rijden, deze motor is behoorlijk complex en heeft 2 turbos, als je daar wat mee hebt ben je aan de beurt.
Zoals oldford zegt uitlaten lezen en een diagnose laten stellen, als je daar niet mee begint kom je nooit uit.
gr Martin
de exacte fout code's weet ik niet zodra hij langs de dealer gaat laat ik dit ook weten. Het is een roetfilter geen katalysator. De olie lekt onder, waar de slang op de intercooler wordt aangesloten. Hij lekt ook uit de intercooler....verders is er niet echt een meting nog gedaan. Hij gaat wel naar de dealer ben benieuwd
14 jaar
Beste Awes535,
Hoe heeft u dit uiteindelijk opgelost? Ik heb namelijk precies dezelfde klachten. Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg Marc
5 jaar
Marc, ik denk niet dat je nog antwoord krijgt. Dat kregen wij ook al niet 9 jaar geleden.
Ik denk dat je beter een topic van jezelf kunt openen met alle relevante gegevens van de auto, wat de exacte klachten zijn en wat er allemaal al gecontroleerd is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar