auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: 530 D Start Soms niet

Bouwjaar: 1999

Deze auto start soms niet(De motor draait wel maar slaat niet aan)de klant denkt dat het vooral is als de motor warm is en de auto 15-30 minuten heeft gestaan als hij dan een uurtje wacht start hij weer, bij een koude motor is het niet voorgekomen.Hij heeft een foutcode gegeven van de BDP sensor deze hebben we vernieuwd maar dit heeft niets veranderd. We hebben ook nog niets kunnen meten want als we erbij komen start hij weer. Iemand een Idee????

Geplaatst door

Roland10251 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste Roland het lijkt op een kapotte verstuiver
groetjes
ferdiv

ferdiv3017 0
badge

19 jaar

dat zou je dan moeten kunnen zien in een draaistabiliteitsmeting (of het een injector is) wat het me eerder lijkt, is een opvoerpomp .. maar dan zou je als fout een te lage raildruk moeten krijgen, met wat meet je uit? GT1 ? dingen die ook nog kunnen zijn de raildruksensor, of de bekabeling ernaartoe

Kurt106 0

19 jaar

Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad en zoals het
probleem omschreven wordt lijkt het het zelfde
deze wagen zal ook wel een kilometer stand hebben
die bij verstuivers past normaal moet een verstuiver
elke 80 a90 duizend km gecontroleert worden .
doet geen hond .maar ik ben benieuwt wat het is.
groetjes
ferdiv

ferdiv3017 0
badge

19 jaar

Was het probleem bij jullie opgelost nadat die verstuiver vernieuwt was? Het lijkt me als er een of twee verstuivers niet goed zijn hij toch op 4 of 5 cylinders aan moet slaan of moet dreigen aan te slaan, dit doet hij helemaal niet.
Ik krijg geen andere fout dan van de BDP sensor. Wij hebben de diagnose apparatuur van Autodiagnos.

Roland10251 0
badge

19 jaar

wat veel voorkomt is de nokkenas-sensor, is rap te vervangen.

Is het niet de commonrailinspuiting ? als er dan 1 stuk is is het normaal dat je niet kunt starten, als er een injector druk verliest brengt die de raildruk naar beneden , en gedaan met starten... je kan ook eens de opvoerdruk van de brandstof meten...

Kurt106 0

19 jaar

Kurt, je hebt het eerder over een draaistabiliteitsmeting, wat is dat en hoe doe je dat? Als ik het zo zie zou het best een injector kunnen zijn. Want volgens mij is het zo dat als de motor weer koud is er verschillende signalen uitgeschakeld worden en dat de motor dan wel weer aanslaat.

Roland10251 0
badge

19 jaar

Dat is een extra functie op een bmw diagnoseapparaat (de gt1)... wat ik je kan adviseren als je een universele garage bent, is de injectoren er alle 6 uithalen en naar een bosch servicepunt brengen, om te laten uitmeten en te controleren of ze niet lekken... daar kunnen ze ze trouwens ook ineens hoogfrequent reinigen ( dat wil wel eens helpen) maar ik zou toch ook eens de opvoerdruk meten ... komt tamelijk veel voor dat de extra opvoerpomp stuk is, hangt ongeveer onder de passagiersruimte, dan zijn deze kwalen het begin, en een stilgevallen motor tijdens het rijden het volgende...

Kurt106 0

19 jaar

Het probleem is opgelost het was de nokkenassensor. Bij onze diagnose apparatuur is de foutcode voor de krukassensor en de nokkenassensor hetzelfde, hierdoor kwamen we er niet uit. Na een bezoek aan de dealer was het probleem opgelost.

Roland10251 0
badge

19 jaar

Ik heb nu in 1e instantie zelf de opvoerpomp onder de bestuurdersruimte vervangen, daarna 1 verstuiver laten vervangen, daarna de luchtmassameter vervangen en de bdp sensor vervangen, probleem niet verholpen, maar heb al geopperd dat de nokkenassensor ook moet.
Diagnoseapparatuur geeft alleen niks meer aan.............
Alle verstuivers zijn nu in orde, opvoerpomp is goed, auto trekt super, rookt totaal niet en draait prachtig rond.
Alleen af en toe bij warme start verrekt hij het.

typicaltwin 0

17 jaar

Bij warme motor, zonder activering van de gloeibougies, hangt het aanslaan helemaal af van de juiste compressie-druk.
Een compressie-meting zal uitwijzen of in een/ meer cylinders de vereiste druk wellicht te laag is.
Bij aangrenzende cylinders met te lage druk de koppakking controleren. Anders zuigerveren/ (zelfstellende) hydraulische klepstoters.
Probeer in zo'n situatie van niet willen aanslaan eens in noodloop te starten: Luchtmassa-meter even loshalen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.