BMW 5-Serie: 530d valt uit tijdens rijden.

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 530d 231pk

Sinds ik mijn auto heb, heb ik ongeveer 3000 km gereden. Het is een e61 530d 2006 231pk
800 km geleden is mijn compressor + bijbehorend relais vervangen en sindsdien is de auto 3 keer stilgevallen.
2 keer in de eerste 20 km na het plaatsen van deze dingen. En nu op de snelweg na ong 800 km.
Het ging vandaag als volgt:

Cruisecontrol 140km/h
Cruise valt er af met een schok, ik wil gas bijgeven alleen dit werkt niet.
Alles blijft normaal werken, radio remmen indicaties, niks speciaals.
Tot stilstand zie ik de bak terugschakelen tot hij stilstaat rpm is dan 0. Ik kan geen gas geven.
Ik rem de auto op de vluchtstrook af. Zet hem in P, startmotor moet even z'n best doen maar na 2 sec loopt hij weer.
Ik rij door tot ik nu op mijn werk aangekomen ben zonder problemen.

Wie o wie? Wat is dit en waarom...
Alvast bedankt voor jullie feedback

Ovanjole

Geplaatst door Ovanjole , lid sinds 4 jaar geleden

7 Reacties

GJBAutos PRO, 4 jaar geleden

Uitgelezen?

gr Martin

Ovanjole, 4 jaar geleden

Hij is uitgelezen kwam het volgende uit:
04212 DDE: Gloeibougie cilinder 1, aansturing
004501 DDE: Uitlaatgasterugvoerregeling, regelafwijking. Deze is van het dichtzitten egr volgens mij.
00480A DDE: Roetfiltersysteem cilinderrij 1
004B90 DDE: Raildrukcontrole bij motorstart
009C55 IHKA: Wasemsensor
00A3C7 Luftfeder_AUSFALL_NETZWERKMANAGMENT
00A468 Fehler im Videosignal

Heb een selftest via BMW software laten doen en daar kwam uit dat de raildrukregelklep defect is.
Zou dit het kunnen zijn waarom de auto stil valt tijdens rijden?

GJBAutos PRO, 4 jaar geleden

Gezien de raildruk controle fout zou ik eerst kijken of de opvoerpomp voldoende druk levert.

gr Martin

Ovanjole, 4 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken Martin.
morgrn komt er een nieuwe raildrukregelklep in, kijken of het hem daar in zit. Gelijk kijken of de pomp genoeg druk geeft, maar dagelijks me wel, anders was dat ook uit die test gekomen lijkt me?
Gisteren weer 3x stilgevallen op de snelweg, wat me opviel het was met minder dan een halfvolle tank. Misschien toeval, maar het lijkt erop dat als de tank vol zit het minder vaak gebeurt...

GJBAutos PRO, 4 jaar geleden

Dan kan het ook nog een slang in de tank zijn die de brandstof van de ene helft naar de ander helft overheveld.

gr Martin

Ovanjole, 4 jaar geleden

Opgelost, het was de pulse generator...

bmwuser, 4 weken geleden

Welke pulse generator was het? Ik heb exact het zelfde probleem.

Ik kan met mijn 530d soms 2000km probleemloos rijden. Op 1 keer begint hij op de cruise control rond de 100km/u te hikken en te schokken. Valt uit, opnieuw starten gaat wat moeizaam maar daarna kan ik weer probleemloos rijden. Ik heb de pulse generator op de nokkenas al vervangen alleen die van de krukas nog niet. (voor de rest brandstof filter e.d. al vervangen)

Echter zou ik vermoeden dat het een injector kan zijn? De waardes geven niet gelijk een mogelijk slechte injector aan. Maar omdat het zo sporadisch gebeurd lijkt mij dat een vervuilde injector veel vaker problemen zou geven?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.