close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Aandrijving

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Goedenavond,

Mijn naam is Theo en ben al 6 jaar in bezit van een BMW E36 Compacht 316i. De auto heeft het altijd als een beest gedaan alleen het laatste half jaar heeft zich een vervelend probleem ontwikkeld waar ik mijn vinger niet op kan leggen.

Het probleem is namelijk de aandrijflijn. Wanneer ik optrek in de eerste versnelling en vervolgens doortrek in de toeren hoor ik bij de achterwielen een kort maar duidelijk hoorbaar gebonk. Dit gebonk treed kort op namelijk rond de 2000 toeren daarna kan ik hem probleemloos door trekken. Dit gebonk is sterker aanwezig als ik doortrek in de tweede versnelling, namelijk rond de 2500 toeren. In de andere versnelling namelijk de 3,4 en 5 is er niks aan de hand. Recentelijk, toevallig vandaag, zijn er twee motorsteunen vervangen echter is hier het probleem nog niet mee verholpen. Heeft iemand nog tips waaraan het kan liggen? Bij de garage hebben ze namelijk alles na-gelopen en gecontroleerd op spelling echter konden zij niks ontdekken. Er werd mij verteld dat het kon liggen in een conische verbinding in de cardanas?

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt.

Theo

Geplaatst door

Theo1993 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Theo, welkom op Problemcar.
Dit probleem komt vaker voor met deze auto`s.
Lees:
https://bmw.startpagina.nl/forum/topic/4...

Hans4040 1230
badge vip badge

5 jaar

Hey hallo
De achteras zit op vier rubber bussen en wrschnlk zijn er twee van afgescheurd.
Best alle vier vervangen. Om deze te controleren moet je de lange bout met grote rondel demonteren en kan je zien of deze gescheurd is meestal zijn de voorste van de vier gescheurd. Aan het diferentiël zit ook een grote ronde rubber bus ook ff controleren
Grtz Beemerke75

beemerke75 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.