BMW 5-serie Touring 2013: Aandrijving, beheerst voortrijden volle aandrijvings kracht niet beschikbaar.

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N20B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 180

Beste lezers,

Tijdens de vakantie deze week heb ik meerdere malen de melding: 'aandrijving, beheerst voortrijden volle aandrijvings kracht niet beschikbaar' gekregen. Echter heb ik deze melding al weleens eerder gehad, in dat geval een kapotte injector. Hierdoor ging de motor toen behoorlijk slecht lopen. Echter de 4 keer dat het deze week is gebeurd is er niks op te merken. De motor loopt prima, enkel dat die in noodloop gaat. Na enkele minuten rijden is de volledige motorkracht weer ter beschikking, de melding verdwijnt na een uur ook weer.

Van de BMW dealer in Duitsland werden we ook niet veel wijzer. Ik heb het vermoedde dat het iets te maken heeft met een kapotte sensor of iets dergelijks. Maar ik kan het ook compleet verkeerd hebben? Uitlezen gaat binnenkort gebeuren, maar vroeg me alsnog af of er iemand een suggestie heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Voordat het zoeken wordt naar een speld in een hooiberg.

Het gaat om een BMW 528i uit 2013, met N20B28 blok.

Alvast bedankt!

OBorsboom

Geplaatst door OBorsboom , lid sinds 7 maanden geleden

6 Reacties

kaleido 1 PRO, 7 maanden geleden

Uitlezen met spoed , waarom heeft de BMW dealer in Duitsland dit niet gedaan ?
Doorrijden kan extra schade opleveren en storing kan van alles zijn.

    Beste Kaleido1, Na twee dealers afgereden te hebben in Duitsland, hadden ze allemaal niemand aanwezig om de auto dezelfde dag uit te lezen. Na het bezoek bij de eerste dealer, was de noodloop alweer weg. Bij de tweede dealer konden ze 'm ook niet uitlezen. Er werdt daar gezegd om gewoon verder te rijden, en dat de melding waarschijnlijk vanzelf weg zou gaan. Wat ook gebeurde. Daarna de rest van de week in Oostenrijk nergens last van gehad. Sinds de terugreis komt het weer terug. Conclusie, van de dealer wordt je ook niet veel wijzer. - OBorsboom, 7 maanden geleden

kaleido 1 PRO, 7 maanden geleden

In Nederland misschien wel , waar moet je anders beginnen .

nandru, 5 maanden geleden

Beste OBorsboom,
Ben je er nog achter gekomen wat het probleem was.
Heb nu het zelfde bij een 528

    Beste Nandru, Nee, we hebben er werkelijk waar nooit meer wat van gemerkt. Lijkt een melding zonder enige reden. Wat zijn de omstandigheden waarbij het bij u is gebeurd? Mvg Olivier - OBorsboom, 5 maanden geleden

nandru, 5 maanden geleden

Beste OBorsboom,

In het begin Kwam het bij het starten bij een warme motor.
Maar uitzetten tot 10 tellen en de storing was weg
maar nu zit het permanent, niet meer weg te krijgen (bij koud en warm)
zelf tot 20 tellen helpt niet meer

    Bij mij bleef de storing er zo'n 250km in staan voordat die verdween. Is er voor je gevoel ook helemaal niks mis? Motor loopt niet raar etc? Bij ons is het waarschijnlijk ongecontroleerde verbranding geweest aangezien er voor langere tijd 200 mee gereden was. Hierdoor wordt preventief tijdelijk de cylinder niet gebruikt en schiet deze melding erin met als gevolg vermogensverlies. Aandrijving was 10 minuten niet vooruit de branden, daarna met melding gewoon weer zonder problemen terug gereden vanuit Oostenrijk. De BMW dealer in Duitsland vertelde ons niet te veel zorgen te maken, aangezien de auto gevoelig is voor foutmeldingen omtrent de injectie en ontsteking. Zolang de auto gevoelsmatig niet slecht loopt was er volgens hun niks aan de hand. Aldus de dealer. Uitlezen is in de meeste gevallen de beste optie, zolang de auto niet slecht loopt zou ik je er niet teveel zorgen over maken. Laat maar weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd. Mvg Olivier - OBorsboom, 5 maanden geleden

nandru, 5 maanden geleden

250km dan heb ik nog 3000 te gaan
Als de storing er is heeft het weinig vermogen.
Al 3 keer laten uitlezen door 3 verschillende partijen, en ook 3 oplossingen gekregen.
Van een draad breuk to aan de turbo vervangen
hou je op de hoogte hoe het verder verloopt

    Blijft een geweldige auto (zolang het allemaal werkt naar behoren) Ondertussen heb ik in de tussentijd al 5 injectoren versleten, hierbij deed die het over langere tijd slecht. Bij de eerste keer uitlezen gaf die alleen Bobines aan, terwijl deze reeds vervangen waren. Zijn ze al eerder vervangen, en welke brandstof tank je? - OBorsboom, 5 maanden geleden
    Stekkers op de bobine al gecontroleerd? - OBorsboom, 5 maanden geleden

nandru, 5 maanden geleden

denken het probleem gevonden te hebben
1.de stekker naar de afsteleenheid is stuk of
2. afstemeenheid moet opnieuw gekalibreerd worden of
3. afstemeenheid is stuk

vrijdag weet ik meer dan ga ik weer naar de garage

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie Touring of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.