BMW 5-Serie: aanjagerkachel draait langzaam op stand 1t/m3/bediening raam

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 518 E34

Hallo mensen,
Wij hebben een bmw 518 touring uit ´96 staan met 2 problemen:
1. De aanjager van de kachel blaast op stand 1 t/m 3 heel zachtjes alle met dezelfde snelheid en stand 4 voluit blaast. We hebben de kachelweerstand al vervangen maar dat mog niet baten. Heb spanning gemeten op de weerstand links in kachelhuis bij bestuurderskant. Met de stekker eraf (onbelast)meet ik netjes op elke stand en op elk daarvan aparte draad netjes 11.85V en een massa en die bij stand 4 netjes verdwijnd omdat die geschakeld wordt via het relais. Maar als je de weerstand er tussen zet dan klapt de spanning terug naar ±3V. Wie weet of heeft een suggestie wat dit kan zijn? De wagen is uitgevoerd met airco en met 3 draaiknoppen op het bedieningspaneel.
2. Het volgend probleem is dat als je LA raam na het dicht sturen vanzelf weer naar beneden gaat dit allemaal als je het raam bediend vanuit het middenconsol. Als je de schakelaar lang vast houdt voor dicht sturen blijft hij wel gesloten. De schakelaars in het middenconsol heb ik al gereinigd heeft niet geholpen.

M.V.G Raymond Hofste

raymond_hoste

Geplaatst door raymond_hoste (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

raymond_hoste (0), 17 jaar geleden

Hallo mensen,
Het probleem is opgelost. Bij een bmw specialist het kachel gebeuren uit laten lezen en alles werkte naar behoren de clima-anlage reageerde gewoon de schakelaar werkte ook naar behoren gaf netjes de aantal procenten weer voor de aansturing van de stappen motortjes voor de kleppen die in het kachelhuis zitten dat werkte ook goed. Wij hebben er schema´s bij gehad waar trouwens moeilijk aan te komen is (gekregen via duitsland). En zag dat er voor de aansturing van de aan jager niets bijzonders tussen zat geen relais of iets dergelijks gewoon een oud systeem. Op de schakelaar staat gewoon dikke voeding op dat wat direct naar de kachelweerstand gaat en dan direct verbinding heeft met de motor. Aan de kachel weerstand lag het niet omdat die het precies hetzelfde bleef doen. Toen kon het nog maar een ding zijn en dat was de schakelaar zelf waar trouwens niets aan te zien was. Deze vervangen en alles werkte weer naar behoren.

M.V.G Raymond

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.