close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Aankoopadvies (E46 320d >1999)

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320d 136pk

Gezien de hoeveelheid kilometers die ik rij, zit ik te overwegen om over te stappen naar een E46 320 diesel met 136pk. Helaas blijkt deze auto met weinig kilometers zeldzaam en behoorlijk prijzig.

Wat zijn de zwakke punten van deze auto?

Hoe zit het met de hogere kilometerstanden? Is zo een met 200/K kilometers vragen om kosten en problemen? Uiteraard hoeft een kilometerstand over een auto niets te zeggen.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Geplaatst door

barryxx (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, goede keuze.
Ik rij nu zelf met zo'n 320D (11/2000 Touring). Toen ik hem kocht had ie net iets boven de 200.000Km. Rond die kilomterstand gaat de inspuitpomp wel eens stuk. Bij die van mij was die vervangen, en de vorige eigenaar bezorgde mij dan ook de factuur daarvan (reken maar rond de € 2000). Dus opletten hiermee.
De modellen van voor 2000 hadden wel eens last van uitscheuren van de achterophanging uit de carosserie. BMW is nogal breed omtrent waarborg schijnt het, maar blijkbaar hebben enkel de berlines en coupé's er last van).
Ook een teer punt zijn de ophangingsdriehoeken vooraan. Die heb ik zelf vervangen (wel laten uitlijnen nadien).
Voor de rest, een aanrader. Redelijk zuinig, en de motor kan tot 600.000km aan bij goed gebruik.
Succes gewenst.

Hmmm, kan aan mij liggen, maar IK vind dit nou niet echt een reden om zo'n Beamer te kopen..
Volvo's op gas halen ook vaak zonder problemen zo'm kilometerstand.
Verder dus weinig positiefs.....
Oh ja, ;t is een petje-mobiel. Dat betekent dus dat er op onderhoud meestal is bezuinigd.
trek uwe conclusie...................

Santa 0

16 jaar

Nu, ja, kan zijn dat je met die Volvo die kilometers haalt. Met een vrachtwagen haal je er nog meer.
Maar als je met (wat jij een Beamer noemt is een soort overhead projector) een BMW gereden hebt, en je kan rijgenot appreciëren, dan zal je toch liever in die BMW vertoeven.
"Freude am Fahren" weet je wel. Overigens geen kwaad woord over Volvo hoor, worden trouwens ook in mijn buurt gebouwd.

Ik heb in 4 jaar een 320d bj. 1999 van 94.000 naar 366.000 km gereden zonder problemen
wel altijd rustig met koude motor gereden, en na snelle rit ff stationeer tot rust laten komen voor dat je 'm uitzet.
nooit geen olie bijvullen
wel normaal onderhoud , remmen , banden, 1x koppeling.
Lijkt mij belangrijk om vooraankoop te controleren hoeveel onderhoud er altijd gepleegt en wat er aan zit te komen is.

Wel kopen met volle tank, scheelt tot mooi 80 euro

Bert

Bert Hamhuis 0

16 jaar

Zwakte punten van de E46 mol en voornamelijk bij de hogere motor klasse is de achter subframe die eruit wilt scheuren, Draagarmen en rubbers, Turbo, en verder kan de koppeling i.c.m DMF (dual massa vliegwiel ook soms problemen geven met bonken bij schakelen). Verder niet veel bijzonder uiteraard gewoon onderhoud remmen, banden, olie etc.

vegito 0

16 jaar

[quote=Bert Hamhuis]Ik heb in 4 jaar een 320d bj. 1999 van 94.000 naar 366.000 km gereden zonder problemen
wel altijd rustig met koude motor gereden, en na snelle rit ff stationeer tot rust laten komen voor dat je 'm uitzet.
nooit geen olie bijvullen
wel normaal onderhoud , remmen , banden, 1x koppeling.
Bert[/quote]
Juist Bert. Moet je tenslotte met elke auto doen, vooral dat laten tot rust komen bij een motor met turbo.

Als ik een gebruikte auto koop laat ik de verkoper altijd eerst eens rijden. Dan zie ik al veel over zijn rijstijl

Een goede proefrit met een koude motor is erg belangrijk, een BMW in goede staat rijd perfect, ook na 200.000 KM.
Indien er iets kraakt, bonkt, niet soepel loopt of rammelt dan is er iets mis. Zelf kan ik de touring aanraden, net zo zuinig en snel maar de kans dat er een 'petje' in gereden heeft is kleiner. En daardoor, volgens Santa's redenatie, is de kans dat er wel onderhoud is gepleegd groter...

boccaccio 0

16 jaar

Geluiden kunnen ook net zo goed als bij warm motor beter gehoord worden. Een diesel is pas na 200.000 ingereden en dus nog veel KM ermee gereden kan worden, dus niet denken dat 200.000 km op een diesel veel is want dat is het niet.

vegito 0

16 jaar

[quote=vegito]Geluiden kunnen ook net zo goed als bij warm motor beter gehoord worden. Een diesel is pas na 200.000 ingereden en dus nog veel KM ermee gereden kan worden, dus niet denken dat 200.000 km op een diesel veel is want dat is het niet.[/quote]
Klopt!
Met een VW Passat 1.6D Turbo-Intercooler (85PK), die niet gekend was als de beste VW-motor, deed ik ooit bijna 500.000Km, zonder noemenswaardige problemen, later... een Golf 1.9 Turbodiesel (niet TDI, indirecte inspuiting) ongeveer evenveel. En ik kocht ze beide met hoge kilometerstanden.
De BMW-motor (2.0, 136PK) lijkt me nog een stuk robuuster te zijn, en moet zeker die kilometerstanden ook halen. Ik zelf heb er het volste vertrouwen in.

Nu, die van mij is een Touring, en die hebben geen last van het chassis-scheuren probleem, evenmin als de auto's van na 2000. Wel hoor ik nu en dan negatiefs over de 150PK (common-rail) motor. De latere (en krachtiger) versies zouden dan weer beter zijn. Maar dit laatste weet ik enkel van webfora.

Ook de Touring's uit 2000 hebben het chassis-scheuren probleem :-)
Ik kan het weten.

De 320d's na 2001, dus de facelift, kampen met veel turbo problemen.
De 320d's voor 2000 hebben daarintegen weer vaak last van de branstofpomp. Hoe dan ook, het kost veel geld.
Altijd goed om even te checken of een van deze onderdelen al vervangen is.

boccaccio 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.