close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Functioneren ECC (E36 316i executive)

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 316

Mijn BMW heeft airco met electronische klimaatregeling. Alleen de klimaatregeling werkt niet optimaal.

De airco koelt goed en de verwarming werkt ook prima. Het gaat echter niet helemaal goed wanneer de klimaatregeling in de stand "auto" staat. De hoeveelheid lucht die dan geblazen wordt is (naar mijn gevoel) minder dan benodigd. Tevens komt de grootste luchtstroom uit het middenventilatierooster. De roostertjes aan de bijrijderskant boven het handschoenenkastje worden minimaal benut. Gevoelsmatig blijft het in de auto ook te warm, terwijl de klimaatregeling op 19 graden staat, airco aan en de warmteregelaarschuif op koud. Wanneer ik de snelheid van de blower met de hand aanpas naar een hogere stand, dan werkt de klimaatregeling meer naar behoren.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Geplaatst door

barryxx (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even onder de aandacht brengen. :)

barryxx 0

16 jaar

Ik denk dat er niets aan de hand is. In het verleden kreeg ik die klachten ook wel eens.
Je gevoel zegt dat het te warm blijft in de auto.

Neem eens een tempratuur meter mee in de auto. De kans is groot dat hij rond de 19 graden zit met een kleine afwijking. Er zit namelijk een sensor die de binnentempratuur meet en daarmee de luchtstroom regelt/bepaaldt.

Highway 640
badge

16 jaar

[quote=barryxx]Mijn BMW heeft airco met electronische klimaatregeling. Alleen de klimaatregeling werkt niet optimaal.

De airco koelt goed en de verwarming werkt ook prima. Het gaat echter niet helemaal goed wanneer de klimaatregeling in de stand "auto" staat. De hoeveelheid lucht die dan geblazen wordt is (naar mijn gevoel) minder dan benodigd. Tevens komt de grootste luchtstroom uit het middenventilatierooster. De roostertjes aan de bijrijderskant boven het handschoenenkastje worden minimaal benut. Gevoelsmatig blijft het in de auto ook te warm, terwijl de klimaatregeling op 19 graden staat, airco aan en de warmteregelaarschuif op koud. Wanneer ik de snelheid van de blower met de hand aanpas naar een hogere stand, dan werkt de klimaatregeling meer naar behoren.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?[/quote]
Hallo Barryxx,

Hebt u het probleem al gevonden want ik heb er namelijk ook last van


mvg,


wim

wim@work 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.