BMW 3-Serie: aanlopende achterwielen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 323ti

Hallo beste forumleden.

Ik heb een probleempje met mijn BMW. namelijk: als ik met meerdere mensen in mijn auto (dan heb ik het over ongeveer 4 mensen)
rij, dan is er erg slecht mee te rijden omdat (vooral mijn) linkerachterwiel aanloopt (ik vermoed in de wielkas).

Er zitten dan ook wielen op die er eigenlijk niet op horen, namelijk 18inch wielen.

Ik heb een zgn M-technik onderstel met rode veren.

Mijn vraag is: zijn er ergens hulpveren te krijgen voor een Mtechnik onderstel ?

Hier een foto voor de duidelijkheid

http://img42.imageshack.us/i/img20110122...

alvast bedankt voor de informatie.

gr sven

svenney

Geplaatst door svenney (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

longdude6634 (0), 13 jaar geleden

De velgdiameter maakt niet zoveel uit, als de breedte van de velg maar goed is en de juiste IS waarde gebruikt is (ET waarde). Het probleem ligt dus bij een velg die niet ontworpen is voor de auto.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

De velg diameter is zeker wel van belang omdat het wiel dan gewoon hoger wordt en je dan ook last krijgt van aanlopende wielen, zit je vaak bij de e36 op de vooras als ze e46 wielen erop zetten van 18 of 19 inch, de rode veren zijn zowieso niet orgineel en waarschijnlijk lager als een orgineel M-techniek veer (Die zijn vaak niet meer als 1 cm lager als normaal), als je hulpveren gaat gebruiken (Als je die al kunt krijgen) dan wordt het rijgedrag er misschien nog wel minder van als je er met 4 personen mee gaat rijden. Eigenlijk is de enige goede oplossing correcte wielen monteren.

gr Martin

longdude6634 (0), 13 jaar geleden

Ik zal het iets duidelijker stellen: de velg diameter heeft geen enkele invloed..................................mits de juiste banden gemonteerd worden. Dus de correcte hoogte t.o.v. de breedte van de band. Als er inderdaad een hogere band wordt gemonteerd dan het origineel én de boel wordt verkeerd verlaagd dan krijg je dus dit soort problemen. Dus, juiste banden en juiste veren monteren en je probleem is weg (dan zal de snelheid op de teller ook weer kloppen met de werkelijkheid)

svenney (0), 13 jaar geleden

Nou heb ik zojuist het boekje van mijn auto gepakt

en daar staat in dat een standaard maat van dit type bmw 225/45r17 is en mijn huidige banden maat is 225/40zr18

volgens mijn omrekentabel is dat een verschil van 642,40 tov 644.40 oftewel een verschil van 2 millimeter.

zou dit het verschil kunnen maken om niet met 4 mensen in de auto te kunnen rijden?

bij de aankoop is me verteld dat het om een origineel m techniek onderstel ging.

misschien toch maar andere veren erop dan.

bedankt, gr sven

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

@ Arjan. Wat ik bedoelde met de diameter van de velg is meer dat er veel (voornamelijk e36) bmw's rondrijden met te grote wielen die nooit voor dat model gelevert zijn. Deze compact is ook gewoon een e36 met een e30 achteras en die werden nooit gelevert met 18 inch wielen, als er dan ook nog verkeerde banden omheen zitten krijg je al snel dat ze achter aanlopen bij belasting en voor aanlopen bij het sturen.

@ Sven. Er wordt een hoop geclaimt als een BMW te koop staat, maar of het allemaal waar is........ Als je echt een orginele M-Tech hebt dan krijg je geen problemen met aanlopende wielen. Ergens zit dus iets niet goed. Meestal is het een combinatie van verkeerde ET waarde van de wielen en een te lage auto. Als je je Chassis nummer aan PM kan ik eventueel wel uitzoeken hoe je auto orgineel is geleverd.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.