Hallo,
Mijn situatie is als volgt:
als de accu er net af is geweest, dan is het gelijk starten en lopen.
maar zodra je hem dan voor de 2e keer probeert te starten moet je wel 7 á 8 seconden doorstarten voordat hij aanslaat.
maakt niet uit of je dit bij koude motor of warme motor doet. als de motor eenmaal loopt dan loopt hij goed zowel op lpg als benzine.
als je de auto op contact zet dan hoor je de eerste keer steeds wel dat de brandstofpomp even zoemt (normaal lijkt me)
er is ook inderdaad brandstof onder druk aanwezig in de rail.
bougies er uit gehad en die zien er allemaal gezond uit (mooi grijs).
Ik heb hem uitgelezen (carsoft) en de volgende storingen kwamen eruit:
27C3
272B
272A
er brand trouwens geen motorstorings lampje......
ik weet het niet meer. Iemand een idee?
ow ja, bij steenkoude motor slaat hij na een seconde of 4 al aan.
er komen geen vreemde geluiden uit het blok, hij is zelfs lekker stil.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
272A en 272B is dat het mengsel op deellast niet goed is.
De vraag is dan of dat op benzine ook is of alleen op LPG.
Codes wissen, fuel trim leerwaardes wissen en een dagje op benzine rijden om te zien of de fouten terug komen.
Kun je gelijk beoordelen of de koude start dan beter gaat.
Ik heb de foutcodes gewist evenals de leerwaardes en een flink stuk met de auto gereden en tot nu toe lijkt alles goed, hij start daadwerkelijk, ik blijf dit weekend nog even op benzine rijden......
even proberen... ik laat het nog weten
11 jaar
nou het probleem is er nog,
als we de auto op benzine inleren en op benzine blijven rijden is er niks aan de hand, altijd starten en lopen, koud, warm maakt niet uit,
maar zodra we hem op lpg zetten, hij schakelt keurig over, loopt goed op lpg, maar als we hem dan weer uitzetten en weer willen starten gaat het verschrikkelijk moeizaam.
iemand nog een idee? (heb het schakelrelais van de lpi installatie vervangen)
11 jaar
Lijkt me niet zo ingewikkeld. Mengsel op LPG is niet goed.
Even een afspraak maken met de lpg-specialist.
ga ik ook maar even doen, maar het probleem is dat het starten (op benzine) niet wil, ik heb de (benzine) injectoren er even uitgehad om te kijken wat die doen en nu valt me op dat wanneer het niet wil aanslaan dat er dan ook geen benzine door de injectoren komt. Auto van contact en nog een keer proberen en dan doen ze het wel weer.
ik denk dat de lpg computer ze niet laat werken. (vandaar ook het vervangen relais) heb ook de brandstofdruk gemeten, is bij het op contact zetten 2,5 bar en bij starten 3 tot 3,5 bar, dus dat lijkt me ook wel goed, de injectoren worden gewoon niet aangestuurd, zo rond de 5 seconden, en dan gaan ze werken en start de auto. vreemd......
11 jaar
Vandaag bij de LPG-boer geweest en die heeft het lpg systeem aan de computer gehangen en alles leek in orde, alles keurig binnen de marges. Ook heeft hij het motor managment uitgelezen en er zit nog steeds hetzelfde mengselstoring in, volgens de monteur daar zuigt de motor ergens valse lucht aan. Een aangezien het inlaatspruitstuk eraf is geweest om de startmotor te vervangen ga ik die er binnenkort nog maar eens een keer afhalen en kijken of ik daar wat kan vinden.. Ik hou jullie op de hoogte....
11 jaar
Pakkingen inlaatspruitstuk vervangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Hij geeft nu geen foutmeldingen meer, (dat is in ieder geval weg).
maar nog steeds niet willen aanslaan als je hem op lpg gebruikt.........
de auto loopt perfect op zowel benzine als lpg.
en nu?........
11 jaar
OPGELOST!!!
Er waren 2 lpg injectoren lek, dus de auto verzoop steeds.
Deze vervangen en hij loopt en start weer perfect!
Ik blijf het vreemd vinden dat hij dan zelf geen benzine inspuit, zou hij detecteren dat hij verzopen is ofzo?
maar goed, KLAAR!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar