close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Accu plat

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5

Hallo,

Onze BMW 525-D stond gister met een platte accu. (3 volt).
Een tijdje geleden met het hevige winterweer was dit ook het geval.
De accu is toen vervangen, want er zat nog een originele 2004 accu in.
Sindsdien geen problemen meer.
De dynamo was toen getest en was prima.

Vorige week bleef tijdens het starten ineens het accu lampje langer branden dan normaal.
Ongeveer 30 seconden.

Een dag later had het display te weinig stroom bij het inschakelen.
(bmw logo was vaag en flikkerde een beetje).

Tijdens het rijden viel het display uit.
Dag daarna kon de auto niet meer worden gestart.

ANWB geweest en gestart.
20 kilometer gereden op de snelweg en nu start hij in de ochtend wel weer 'gewoon'.
Het display schakelt alleen helemaal niet meer in.
Ook de toeter van de autogordel gaat niet meer af.

Waar kan dat aan liggen?

Gr.
Danido.

Geplaatst door

Danido1907 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze auto's hebben een vrij ingewikkeld energiebeheerssysteem. Bij een te lage spanning zullen diverse componenten worden uitgeschakeld om energie te besparen.

Als de accu vervangen wordt, moet dit gebeuren door een accu van het korrekte type en dit moet aangemeldt worden aan de computer van de auto. Anders bestaat de kans dat de accu niet korrekt wordt opgeladen. Dus snel even bij een bandencentrale een andere accu laten zetten, is er niet meer bij.

Ook defekte dynamo's komen voor.

Best is enkel iemand aan de auto te laten werken die er voldoende kennis van heeft, anders kom je niet verder.

Harald4118 0

13 jaar

De diodes in de dynamo gaan vaak stuk. Kan je een nieuwe diodeplaat in laten zetten door een revisie bedrijf. Ik vervang zelf soms losse diodes op de plaat maar ben dan ook een beetje erg elektronies.

MJ 0
badge

13 jaar

het lijkt op een dynamo probleem..alleen kan je meer informatie geven over de accu wat er nu inzit.
heb je de dynamo al doorgemeten?

CIVICCOUPE66 0
badge

13 jaar

Ok, even een update.

Auto staat inmiddels bij de BMW dealer.

De kofferbak stond zo'n beetje blank.
Er zit ergens een lekkage (hoe dat nou weer kan, geen idee), waardoor er water in de kofferbak gekomen is.
De dealer denkt dat dat water de accu leeggetrokken heeft.
De modules die in de achterbak zitten staan onder water, dus die moeten vervangen worden.
Ze gaan ook het lek opzoeken.

Horen jullie het geld al uit mijn broekzak stromen? ;)

Danido1907 0

13 jaar

[quote=Danido1907]Horen jullie het geld al uit mijn broekzak stromen? ;)[/quote]
Een BMW rijder kan dat toch wel opvangen? [img]http://www.kolobok.us/smiles/icq/wacko1....[/img]

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Heb je een panoramadak in je 5 serie zitten, dan zal waarschijnlijk de afwatering verstopt zitten en loopt alles zo je kofferbak binnen.

rjnoordhoff 0
badge

13 jaar

Als de bak onder de kunstofbak van je reservewiel echt blank stond ben je de sjaak.... Is een kwaal van ALLE E61's met Panodramadak; er lopen waterafvoerslangen van het dak naar achter je achterbumper en daar heeft een debiel filters opgezet omdat die beter geluid dempen als gewoon slangetjes. Je hoeft niet heel erg slim te zijn om te begrijpen dat er naar verloop van jaren (4 a 5 jaar) vuil zich ophoopt in het filter, er dus geen water door kan en dit water toch ergens naar toe moet. Dat stroomt dus lekker je kofferbak in waar een ander genie bedacht heeft dat dit een geweldige plek is om dure en gevoelige electronica in te leggen....
Ik heb zelf de mazzel gehad dat ik gelijk op onderzoek ben gegaan en de schade heb kunnen beperken (droog fohnen!) tot 400 euro, de (Duitse) dealer wist me te vertellen dat hij de week ervoor iemand heeft gehad waarbij alles moets worden vervangen en die was 1700 euro lichter. Dus als je full options hebt weet je ongeveer waar de teller gaat eindigen.

Schandalig is dat BMW en de dealers allemaal weten dat dit probleem met 100% zekerheid voor gaat komen bij een E61 met Panodrama dak maar er dus niets aan doen! Het is een vrij simpele ingreep die ze zo bij een check mee kunnen nemen, die ***slangetjes afknippen kost je nog geen 80 euro! Coulance?? Kun je vergeten.

Nog een tip; laat dat dak alsjeblieft dicht, je zou niet de eerste zijn die met een open dak naar de dealer moet en er 2000 euro kan achterlaten om de boel weer aan de gang te krijgen....

Edvans 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.