We hebben een BMW 530d 2006 218 PK met elektronisch geregelde turbo. 95000KM gelopen. Deze heeft als probleem dat wanneer de motor warm is er geen vermogen meer is. Automaatbak schakelt dan ook later op hogere toeren. Bij koude motor alles ok. Uitgelezen en foutcode 3F57 laaddrukregelaar elektrisch/mechanische fout. EGR nagekeken, verschillende vacuumslangetjes gecontroleerd, swirlflaps gecontroleerd, LMM geeft juiste waardes, carterontluchting vernieuwd. Ik heb het idee dat de motor in noodloop gaat. Ook na uitzetten van de motor en opnieuw starten heeft geen invloed. Als het probleem zich voordoet komt de motor ook niet boven de 3500 toeren bij onbelast gas geven. Zit te denken aan elektrische stelmotor op de turbo. Iemand ervaring?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt er op dat de laaddruksensor defect is.
Zit in het inlaatspruitstuk.
Hallo, turbo eergisteren vervangen voor een nieuwe Garrett. Probleem nu verholpen. Was toch de elektronische versteller van de turbo defect. Via CE-turbo's een nieuwe besteld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar