BMW 5-Serie: Achterklep E39 touring werkt niet

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2500

Geachte lezers
Ik ry n 523I touring exe Nu heb ik dat de elektrice sloten inachterklep niet meer werken Ik weet dat de bedrading in de scharnieren vaak slecht of kapot kunnen zijn dit heb ik gechekt en verschillende draden inderdaad kapot deze gesoldeerd en geisoleerd met krimpkous en toen deed alles het weer Afgelopen week was plotseling mn accu leeg (er was niet mee gereden gedurende langere tyd ivm vakantie)
De accu weer geladen en vervolgens werkt de sluiting van de klep niet meer Ik weet niet of t een en t ander met elkaar te maken hebben of kunnen hebben
Kort samen gevat De twee sloten in de achterklep en in de bodemplaat werken beide niet meer
Graag hoor ik wat jullie bevindingen zijn en of ervaringen
ps Kan het ook n relais probleem zijn ? Weet iemand waar die zitten ?

angel1

Geplaatst door angel1 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Mausx (0), 13 jaar geleden

Toch weer de bedrading. het mooiste is om de beschadigde draden een stukje te verlengen zodat je de gerepareerde delen uit de knik kunt halen.
de soldering is te stug en slijt door of breekt af en gaat sluiting maken.

angel1 (0), 13 jaar geleden

Mausx
Bedankt voor je reactie
Ik heb inmiddels n 4tal draden in de linker scharnier vervangen deze waren inderdaad door gesleten echter het probleem van t sluiten was in het slot van de achterklep dus, in deze motor zelf zit n micro switch die aangeeft wanneer t onderslot de klep mag aantrekken (de ronddraaiende pal )dus dat is t moment waarop de haak van de klep gesloten is Deze microswitch was kapot Dus herkent hij t moment van aantrekken niet meer en sluit alleen in de haak (want dat is mechanisch ) en blijft de klep half open in het slot rammelen en moet je hem dmv de mechanische opener ontgrendelen (achter de board gereedschapklep )
Dus bovenste motor vervangen En het zaakie werkt weer PFFF
Het is echt ff puzzelen geweest maar misschien heeft er iemand nog iets aan deze oplossing
Tevens is het vervelend dat je accu dan leeg loopt wat in deze situatie blijft ook het lampje in de achterklep branden en overdag zie je dat niet en haha savonds onder n lantaarnpaal ook niet ......
ik hoop dat jullie mn verhaal snappen
M vr gr Ron

Mausx (0), 13 jaar geleden

Ja, het is een mooi systeem als het werkt. anders is het altijd een leuke puzzel.

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.