close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: Remdrukverschil L - R voor

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: M57

Kan de hydro unit DSC een remdrukverschil (alleen bij de voorremmen) van iets meer dan 20% veroorzaken, bijvoorbeeld door inwendige lek ?
Zo ja, bestaat er een revisie-set voor deze unit ?
Een verstopping van de remleiding lijkt me haast onmogelijk. De remzuigers en remblokken zijn prima gangbaar en daarmee als oorzaak van het drukverschil uitgesloten.

Geplaatst door

Freude_am_Fahren (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

remslang kunnen ook inwendig slijten
het zou zo kunnen dat dit hiermee opgelost wordt

dsc bedoel je denk ik de abs/esp blok mee
dan nee elektrische deel wordt wel door actronics gemaakt vaak. maar de kleppen en inwendig nee volgens mij niet
dan zul je dus snel naar een nieuwe abs gaan denken
maar kan me niet voorstellen dat probleem hierin zit
vuile remvloeistof is ook een mogelijkheid

De pomp zorgt ook niet voor druk volgens mij zeker niet als ie niet geactiveerd wordt. Verstopte remslangen heb ik ook al wel vaker meegemaakt maar meestal zit de rem dan gewoon vast. Er zou nog verschil in remblokken kunnen zitten (1 kant bv een keer veelste heet geweest ofzo).

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Verouderde remvloeistof of een verstopte remslang/ remleiding is wel het laatste waaraan ik dacht.
Zou aanwezigheid van een luchtbel, in combinatie met leidingweerstand, het drukverschil ook niet kunnen veroorzaken ?

Van de Hydro unit DSC (of ASC) of de ABS-unit is overigens wel een revisie-set beschikbaar, zie:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Gezien de prijs daarvan, ben ik heel blij dat deze unit niet als eerste oorzaak voor dit probleem wordt aangewezen ....

Dit weekend gaat de remklauw open en zie ik hoe remcylinder/ remzuiger er uitzien, kan de aangesloten remleiding worden doorgeblazen en de remvloeistof worden ververst.

Als de remmen nog gewoon vrijkomen is het niet nodig je zuigers eruit te halen. Denk dat je eerder moet kijken of er niet aan 1 kant verglaasde blokken inzitten en kijken of je klauwen goed vrij lopen op de geleide klemmen. Dan alles goed schoonmaken en weer monteren. Lucht is niet heel erg waarschijnlijk omdat ie daardoor geen remverschil krijgt. Moet je ook kunnen merken in het pedaal.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Bij het loshalen van de remklauw met verminderde werking was een roest(achtig)-spoor zichtbaar op de buitenzijde van de remschijf. Vermoedelijk is dit veroorzaakt door water + vet dat op de remschijf is gekomen bij het monteren of doordat ik dit keer iets te rijkelijk vet op de remblokgeleidingen had aangebracht.
De kop boven deze topic moest dus niet remdrukverschil L - R, maar remkrachtverschil L - R (of beter nog remmoment-verschil, want dat meet men op een rollenbank) zijn:
Wrijvingskracht = druk x oppervlak (remzuiger) x wrijvingscoefficient. Deze laatste wordt snel minder bij verontreiniging van remblok en/ of remschijf en zeker als het contact - onbedoeld - gesmeerd wordt !
Na alles zuiver gemaakt te hebben en vet op de geleidingen met mate te hebben aangebracht remt de remklauw nu weer als voorheen.

Bedankt voor alle tips; de remvloeistof heb ik bij deze gelegenheid ook maar meteen ververst.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.