Hallo allemaal,
laatste tijd springt mijn toerental tussen de 1000/2000 toeren + in zn vrij op en neer. Nou heb ik gelezen dat het waarschijnlijk komt door de koppelomvormer, roetfilter of de turbodruk......???
Ik heb ook gemerkt als ik een kickdown geeft bij stilstand dat hij bij het schakelen even afremt voordat hij verder gaat met optrekken. Dit gebeurt alleen bij het schakelen.
Hebben deze 2 dingen een verband met elkaar?
Alvast bedankt!
Gr. Dominic
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kickdown vanaf stilstan heeft totaal geen zin! een kickdown is in princiepe terug schakelen zodat je even iets meer power hebt. wanneer je al 0kmh rijd en je pook in D staat dan valt er niets terug te schakeln vanaf trap1 mischien de R maar dat wil je niet als je de kickdown indruk?
afremt? beetje een doodepunt gevoel? dat afremmen is niet overswchakelen? zakt ie (veel) terug in toeren op dat moment? storing in je DDE/EGS module?
hij blijft als het ware hangen in de versnelling. Toeren blijft hetzelfde, alleen duurt het heel even voordat hij overschakelt naar een andere versnelling (bijv. van 3e versn. naar een 4e versn.). Er is geen storing te zichtbaar.
Is dit normaal? Het zal toch een soepel overgang moeten zijn?
Maar het feit dat de toeren heen en weer springt is al niet normaal. Dus ik dacht dat er misschien een verband met elkaar heeft.
Morgen even langs de garage om uit te lezen.
14 jaar
is het bij iedere versnelling? dan kan het je olie druk zijn, zweet/lekt je automaat bak?
maar ik snap het niet precies, je toeren blijft t zelfde, maar toch heb je het over toeren die heen en weer springen......?
groeten Rick
14 jaar
Nou even los van alles.
Ik heb de auto begin van de week teruggebracht naar de garage. Hij beweert dat de toeren tussen 1000 en 2000 die heen en weer springt normaal is????? Dit heeft te maken met de 2de turbo en dit komt vaker voor bij auto die ouder zijn?? Dit probleem is niet te verhelpen en je blijft het altijd voelen.
Nou kan je mij toch niet wijs maken dat het normaal is en dat dit niet te verhelpen is, TOCH??
14 jaar
Lijkt mij ook niet normaal dat springen van het toerental. Garage is een BMW-dealer?
Zo nee, zou ik naar de BMW-dealer gaan voor een diagnose.
Nee het is geen BMW dealer.
Ik wacht vandaag nog op zn reactie. Want ik val nog binnen de 6 maanden Bovag garantie. Ik heb het idee dat hij zo onderuit wilt komen.
14 jaar
Werd net gebeld door de garage.
Hij kon het probleem niet vinden. Maar heeft wel de vorige eigenaar gebeld of het probleem bekend was bij hem. Het is bij hem bekend sinds dat hij een chip heeft laten plaatsen in de auto.
Zegt me eerlijk gezegd helemaal niets? Waarschijnlijk chiptuning??
Hij gaat nu de chip eerst verwijderen en kijken of het probleem is opgelost + de orginele software terugzetten.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit de oorzaak zijn??
14 jaar
Even een update!
Na het terugzetten van de orginele software deed het probleem zich nog voor.
Vorige week even de auto uitgelezen en er waren geen rare dingen te zien.
Maar de monteur zei dat het een grote kans is dat de koppelomvormer kapot is (klep vd megatornic heeft de koppelomvormer kapot gemaakt).
Dus de koppelomvormer toch maar vervangen + olie. Vandaag auto opgehaald en het werkt nu helemaaal perfect!!!!!
Gr. Dominic
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar