BMW 3-Serie: Achterste silentbloks van voorwielophanging

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 I

Kan men deze rubberen blokken vervangen zonder speciaal gereedschap? Of moeten ze eruit geperst worden?
[url=http://img164.imageshack.us/i/147a.png/][img]http://img164.imageshack.us/img164/7871/...[/img][/url]

rz40sl

Geplaatst door rz40sl (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

rz40sl (0), 14 jaar geleden

Het gaat over de nummers 4 - 5 - 6 op de tekening.

hodejong (0) PRO, 14 jaar geleden

Redelijk eenvoudig zelf te doen.
Draagarm kan blijven zitten, kruisframe (indien aanwezig ) en afdekplaat demonteren en de 2 bouten (9) losdraaien.
Met een klein poulie trekkertje de rubbers er af trekken, nieuwe monteren m.b.v. een beetje vaseline o.i.d. Goed opletten ( er staat een beetje spanning op ) dat bij het vastdraaien van de bouten ( op moment ! ) de pasbussen niet beschadigd worden.
Overigens er is een modificatie op de draagarmen, bij de dealer zullen ze deze mee vervangen, ik heb het nog nooit gedaan.
Rubbers zijn als set te koop, compleet met alu huis, bij elke onderdelen handel.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je hebt er wel speciaal gereedschap voor,maar zonder is het ook best te doen,zeker de voorste.

Als je nr 6 in zijn geheel koopt is dat niet nodig,de oude ervanaf halen en de nieuwe monteren dan.

Mausx (0), 14 jaar geleden

En ik zou geen vaseline gebruiken maar afwasmiddel. en overmatig. vaseline blijft zitten en het is de bedoeling dat het rubber vast gaat zitten.
afwasmiddel spoelt vanzelf weg.

Het is wel makkelijker als je de draagarmen even er onder vandaan haalt. anders vliegen ze alle kanten op als je de rubbers er op probeert te drukken.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Dit model heeft geen alumium huis. Deze zijn van staal en zijn veel minder makkelijk zelf te vervangen. Wij vervangen deze rubbers vaak door M3/M-Techniek rubbers, deze zijn massief en zijn excentries (Wel sporing opnieuw instellen) Waardoor je een beter stuur gedrag krijgt. Aluminium huizen zitten op de E46 en die zijn wel vrij eenvoudig te vervangen.

gr Martin

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ze zijn inderdaad van staal..

rz40sl (0), 14 jaar geleden

En wat in verband met nummer 19 op de tekening? Is deze ook zelf te vervangen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nr 19 is meneer de fuseekogel..deze is ook zelf te vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.