Hallo allemaal,
Volgende probleem met een 730d (E38) van 2001. Motor houdt af en toe in en soms niet vol optrekken. Naar mijn gevoel ook heel weinig kracht onder de 2000 toeren. Probleem is al een tijdje. Begin juli dit jaar auto bij de dealer binnengedaan en luchtmassameter vervangen. Nadien 2 weken (ong. 1200 km) gelopen als een trein. Daarna van de ene moment op de andere terug zelfde probleem. Terug bij de dealer binnengeweest, die heeft dan alle slangen en filters nagekeken en filter van carterventilatie vervangen. Niet echt veel beter, nu weten ze het daar niet meer en zeggen ze dat die auto normaal loopt. Terwijl ik denk dat die luchtmassameter gewoon terug stuk is. Nu is mijn vraag : kan die LMM zo vlug terug stuk gaan ? Mijn vermoedens worden alleen maar bevestigd door het feit dat wanneer de buitentemperatuur onder de 20 °C is het probleem redelijk is, is de buitentemp. boven de 20 °C is het terug erger. De dealer zegt de LMM nagemeten te hebben en dat die waarden normaal zijn. Kan ik zoiets zelf testen ? En zoja, hoe ?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog wat bijkomende informatie : Auto pakt niet direkt op bij indrukken gaspedaal en heeft soms een 'dood punt' van een paar sekonden waarna hij weer de hoogte in schiet.
lmm kunnen ze toch controleren, hoe hebben ze de vorige keer dan geconstateerd dat tie stuk was?.
Dat kunnen ze nu toch ook controleren, of met een datalogger gaan rijden en kijken of er afwijkingen optreden.
18 jaar
Jos,
Heb je dit uiteindelijk opgelost gekregen? Zit namelijk met hetzelfde.... Toch de LMM de boosdoener?
Mvg
Timmy
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar