Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Motor wilt af en toe niet starten (startmotor draait goed rond). het maakt niets uit of het bij warme of koude motor gebeurt. Start s'ochtends met koud weer soms meteen maar soms ook niet. of ik stop onderweg om daarna weer starten wat hij dan niet doet. als ik een minuut of tien wacht start hij meestal weer wel (kan ook soms 5 minuten zijn). Tijdens het rijden gaat alles prima en heb dan geen problemen met niets. Garage zegt na uitlezen dat het de raildruksensor kan zijn of de krachtpomp of zoiets dergelijks. verstuivers/ injectors zijn prima en de auto heeft altijd goede beurten gehad. Wie herkent dit of weet een oplossing.
Mvg,
SCJ
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan goed je DDE relais zijn of je Inline-brandstofpomp die linksachter onder de auto is gemonteerd!
Wat bedoel je precies met DDE relais? Als de raildruksensor bijvoorbeeld niet goed werkt dan heb ik tijdens het rijden toch ook problemen?
11 jaar
mijn advies eens de auto laten uitlezen op evt foutcodes. En hou je reserve sleutel in de buurt om eens te proberen als hij niet aan slaat. Raildruksensor zou in theorie kunnen (stekker achterop rail,tegen schutbord raakte nog wel eens geoxideert) maar zou je inderdaad vaker last van hebben..
Van die oxidatie hebben deze bouwjaren niet heel erg veel last van, krijg je ook niet vaak start problemen van. als je een slechte verbinding op de raildruksensor hebt merk je dat wel onder het rijden omdat de motor verkeerde hoeveelheden brandstof gaat inspuiten. Lijkt heel erg veel op een probleem met de krukas sensor. Uit laten lezen is de beste manier om hier achter te komen.
gr Martin
De opvoerpomp, dit is de pomp die de brandstof naar voren stuwt is een gekend probleem, en dan kan je een foutcode krijgen op je raildruk.
Dirk
[quote=GJBAutos]Van die oxidatie hebben deze bouwjaren niet heel erg veel last van[/quote]
Dit zijn toch ook die m57 blokken Martin?
De stekker en de raildruksensor zullen wel gewijzigd zijn, ik maak die slechte contacten eigenlijk alleen maar mee bij e39 en e46 van oudere bouwjaren, kan toeval zijn natuurlijk.
gr Martin
Opmerkelijk is dat ik nu 2 dagen geen last meer heb van het probleem. Zou het kunnen zijn dat het gewoon een electroniche tijdelijke storing was? uitlezen geeft aan dat het de raildruksensor zou kunnen zijn of de opvoerpomp. maar dan zou ik het onder het rijden moeten merken toch? En zou het problem ook constant aanwezig zijn neem ik aan.
gr Serge
11 jaar
Was het maar zo dat je het altijd zou moeten merken en dat de storing altijd constant aanwezig was, welkom in de wereld van de monteurs. Je moet de data van de brandstofpomp laten nakijken, als de druk wegvalt wat door een versleten pomp kan, zal er een raildruk sensor fout in de DME komen te staan en valt de motor vaak uit. Als dat het probleem is zal de auto je binnenkort een keer echt in de steek laten.
gr Martin
Welke foutcodes geeft hij juist?? Nokkenas sensor en DDE relais al vervangen?? Aan de sleutel zal het niet liggen want dan draait de startmotor ook niet!!
Bij garage kwam er een fout bij uitlezen van DME of zoiets. garagehouder wilde niet klakkeloos zomaar iets vervangen en twijfelde tussen pomp en raildruksensor. maar nu rijdt hij vanaf zondag normaal en start ongeveer 3 keer per dag. Maar hoe dan ook merk ik tijdens het rijden niets. Kan het dan zijn dat er tijdens het rijden problemen ontstaan?
Gr Serge
11 jaar
Vandaagbij vol gasgeven merk ik dat de motor inhoud en gaat stotteren. Ook kom ik dan niet verder dan 140 km/u bij plank gas. Wel kan ik op voledige hoge snelheid komen als ik gewoon normaal gas geef en zo normaal naar bijvoorbeeld 170 ga of meer dan is er geen probleem. wat zou dit nu weer kunnen betekenen?
Gr Serge
11 jaar
Is de brandstof opvoerdruk boven de 4 bar? Indien lager zou ik de inline opvoerpomp vervangen en/of boosterpomp intank zit vaak vuil voor waardoor er te weinig diesel naar de in line pomp komt. Denk dat je op het kantel punt zit van soms wel en niet.
Ok de nokkenas censors kan soms afhankelijk van temp. werken of niet maar dan start de motor niet. Zou het zoeken in de lage druk pompen
Gr Jan .
als het de inline pomp zou zijn wat zou er dan precies moeten staan bij het uitlezen. ook de check control op dashboard is ok. En wat zouden de kosten zijn plus de tijd om dit onderdeel te vervangen. Is het alleen de dealer die exact de storing met hun diagnose aparatuur kan lokaliseren?
gr Serge
11 jaar
Met draaiende motor de boosterdruk uitlezen en als die onder de 4.2 bar is dan is het zeker een probleem in de opvoerdruk. Een inline pomp kost +/- 230 euro en de pomp in de tank de helft +/- en elke garage met goede uitlees apperatuur kan dat constateren.
Gr Jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar