close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 4-serie Cabrio 2016: aircopomp gaat aan en uit

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: B48B20B, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 185

Hallo,
Sinds enige tijd doet de airco raar van mijn BMW 430i. Als ik de auto start gaat de aircopomp gewoon draaien zoals hij op dat moment ook moet doen volgens de instellingen van de temperatuur. Echter, na 30 seconden gaat de pomp uit en daarna slaat hij om de 10 seconden 1 of 2 seconden aan en weer uit. De temperatuur uit de roostertjes wordt dan even koud en vervolgens weer warm. Dit iedere keer als de pomp ( airco ) aan slaat. Als de auto stationair draait dan gaat natuurlijk ook het toerental iedere keer op en neer. Kan iemand mij hier iets over vertellen, wat dit zou kunnen zijn. ps. Ik heb de airco opnieuw laten vullen om te kijken of dit de oorzaak kon zijn. Geen verbetering.

Geplaatst door

JohanRR (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Draait de koelfan wel op de radiateur?
Is de condensor goed schoon en niet te ernstig beschadigd ?
Was het systeem leeg ?

Ja de koelfan draait vol gas. De condensor is schoon en op het eerste gezicht niet beschadigd. Wat het systeem betreft, dit was eigenlijk nog voldoende vol. wel even een vervolg vraag nl. Naast mijn koelvloeistof reservoir zit nog een reservoir, is dit mogelijk voor de airco. ( Hier staat het vloeistof niveau eigenlijk te laag zag ik. Kan ik dit bijvullen met gewoon koelvloeistof? )

JohanRR 0

2 jaar

Airco is gesloten systeem. Is dat niet gewoon je ruitenwisservloeistof tankje?
Neem aan dat je handleiding bij de auto hebt, even kijken wat voor tankje het is en dan bijvullen met de juiste vloeistof. Zou niet zomaar ergens koelvloeistof in gieten als je niet weet wat voor tankje het is.

JGC 170

2 jaar

Hallo JGC,
Bedankt voor je antwoord. Ik ben vandaag naar een airco specialist geweest om alles te laten meten. Nu is het geval dat het systeem uitvalt op hoge druk. Zodra de aircopomp gaat draaien loopt de druk op wat wijst op een blokkade in het systeem. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak en gaan ze er naar kijken waar dit kan zitten. Ik laat volgende week wel even weten of dit resultaat opgeleverd heeft. MVG Johan

JohanRR 0

2 jaar

Hoeft niet persee een blokkade te zijn , hebben ze bij het vullen zo wie zo niet de juiste procedure gevolg want dan was het toen al meteen naar voren gekomen lijkt me. Maar we horen het wel.

Ben er trouwens achter waar het 2e reservoir voor is. Bij navraag bij de BMW dealer blijkt het een extra koel circuit te zijn om de turbo te koelen.

JohanRR 0

2 jaar

Hoi
De info van de BMW dealer was niet helemaal juist. Het 2e reservoir is voor de koeling van de airco.
In dit type wordt de airco gekoeld door een warmtewisselaar ( koelvloeistof ) ipv met een condensor. Er bleek dus te weinig koelvloeistof in het reservoir te zitten. Hierdoor schakelde de aircopomp zichzelf uit en weer aan. Na het bijvullen was het probleem opgelost.
Bedankt voor het meedenken allen.

JohanRR 0

2 jaar

Oké dus geen blokkade , bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 4-serie of stel zelf een nieuwe vraag.