close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Analoog naar Digitaal C.C.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met de volgende vraag.
Mijn verwarming werd na enige tijd niet meer warm en ik merkte dat mijn koelvloeistof niveau heel snel daalde (in 1 week tijd 2 liter bijgevuld)
Nu de koude tijden aangebroken zijn maar even gebeld met de ANWB.
Deze heeft mij verteld dat er een lek zit in de radiateur van het verwarmingssysteem waardoor het koelvloeistofpijl zo snel daald.
Ook is de hele vloer nat geworden omdat de koelvloeistof nu naar binnenlekt.

Nu is mijn vraag:
Ik heb een nieuwe verwarmingshuis met bekabeling en al liggen en deze kan ik dus vervangen.
Maar deze is wel van een digitaal paneel en ik heb momenteel een analoog systeem erin zitten.
Na wat speur werk heb ik gezien dat er 2 aansluit punten zijn in de nieuwe verwarmingshuis en in de huidige maar 1 aansluitings punt.

Weet iemand wat ik nodig heb (een module of iets) om de nieuwe verwarmingshuis aan te kunnen sluiten?

Het gaat daarbij om de bestaande aansluiting in de auto.

ik dank jullie alvast voor jullie reactie(s)

Gr Sanjay

Geplaatst door

BMW 3-serie (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je kunt ook alleen de kachel radiateur vervangen, ombouwen gaat niet zonder dat je het hele verwarmings systeem bij elkaar hebt. En dan is het nog maar de vraag of je de juiste of alle aansluitingen in je auto hebt. Dit soort dingen is bijna niet te doen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

beste martin,

nog bedankt voor je reactie.
ik had helaas geen tijd meer gehad om terug te reageren.

Ik ben een gaan na vragen wat het me mocht gaan kosten om de kachel radiateur te vervangen.
Dit grapje zou me dus maar liefst €687,-- euro kosten.
Dus heb ik ervoor gekozen om hier zelf maar aan te beginnen.

Benodigheden:
nieuwe kachel radiateur
6 liter koelvloeistof
en niet te vergeten 9 uurtje:P

het vervangen zelf was niet zo moeilijk maar en de bout te vinden van de 2 leidingen in het schutboord dat was me een speur werk.

het probleem is in ieder geval verholpen samen met wat andere problemen:
geen condens meer binnen in de auto
tempratuur meter werkt weer
verwarming wordt weer goed warm
koelvloeistof blijft mooi op peil

bedankt voor de info en hulp

Gr sanjay

BMW 3-serie 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.