BMW 5-Serie: andere motor inbouwen

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: m20b20

hallo
ik wil voor een klant een andere motor inbouwen maar ik ga van een m20 motor naar een m50 deze past erin
het betreft een e34 motor wordt kompleet met dme overgebouwd maar kan ik de stekkers zo plug in en play of
moet ik, nog iets veranderen in de stekker van de motor kabelboom, ik weet dat de uitlaat aangepast moet worden,maar dat is wel te doen om de klant niet teveel op kosten te jagen ,zou ik zoveel mogelijk info willen als iemand dit weet of dit ook eens gedaan heeft , en eventuele oplossingen .bvd

gr paulo

paulo peter

Geplaatst door paulo peter (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ga er maar vanuit dat je de motorkabelboom ook moet vervangen.

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo oldford
de motor kabel boom van de m50 en de dme is bij de motor ik bedoel of er in de stekkers iets veranderd moet
worden

gr paulo

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Je moet alle dingen die niet van de motor komen maar wel de computer ingaan aanpassen. Is goed te doen als je de juiste documentatie hebt van beide systemen.

gr Martin

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo martin
de m50 is compleet met de dme en motor kabelboom, ik vermoed dat jij de eind stekker die naar de zekeringkast gaat en daar wordt gekoppeld aan de auto bekabeling is daar iets wat veranderd moet worden
het betreft niet een vanos m50b20 weet niet of dit nog anders is dan de m20 b20 ,de stekkers zijn gelijk maar of de pin verhoudingen gelijk zijn weet ik nog niet ,heb de motor nog niet hier,, dit voor ik iets laat door branden zou ik dit graag willen weten ,het sleutelen is geen probleem

gr paulo

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Wel of geen vanos maakt niet uit. Bouwjaar waar de motor uit komt wel omdat je dan met het ews zit en je nog meer moet overbouwen/veranderen. Alleen het deel wat van de computer naar de rest van de auto gaat moet je aanpassen. Stekkers passen niet en pinnen zitten op een ander plek.

gr Martin

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo martin
ben er inmiddels achter dat ik nog meer moet ombouwen zoals carterpan en olie pomp en de klant heeft niet al te veel geld, ik zou hem ermee opweg helpen maar door de extra kosten laat ik het niet door gaan ,een carterpan kost ook gauw 100 euro gebruikt en dan de oliepomp nieuw???
in ieder geval bedankt Martin voor je uitleg en moeite topic gesloten denk ik

gr paulo

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Paulo,

Mocht het doorgaan, dan heb ik nog wel een goede oliepomp voor je liggen mocht het zo zijn.

Is de motor toevallig van een E36 die je erin bouwen wilde ? Die hebben idd een iets andere carterpan.

Gr Stefan

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo stefan
inderdaad een e36 daar is de carterpan andersom dan van een e34 maar het verhaal gaat niet door de motor was niet duur maar de extra kosten wel dan kan ik net zo goed een motor van een e34 kopen en dat is wel plug in en play, van dat jaartal is mij gezegd ,tot 92 dan daarna niet meer bedankt voor reactie tot een volgende keer misschien

gr paulo

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Waarom tot 92? Je kunt alle e34 m50 motoren gewoon inbouw, maar als je zegt dat er niet veel geld beschikbaar is zou ik er helemaal niet aan beginnen. Het is geen plug en play. Je moet vaal je inlaatspruitstuk aanpassen, je hebt andere motorsteunen en motorsteun rubbers nodig en zo zijn er nog wel een aantal dingen. Als je een oud type e30 hebt moet je een andere radiateur hebben je moet er een bak bij hebben en je hebt een e30 324td diff nodig anders schakel je je de pleuris..... Er komt nog wel wat kijken bij een ombouw.

gr Martin

paulo peter (0), 14 jaar geleden

hallo martin
het ging om een e34 die een m20b20 erin heeft om te bouwen naar een m50b20 van een e36 en die motor was compleet met aanbouwdelen en bak ,alleen ik wasvan plan alleen de m50 zonder bak in de e34 te plaatsen
maar dan moet ik een andere carterpan hebben en oliepomp maar ja als er zoveel kosten overheen komen dan wil ik het wel doen maar de klant heeft natuurlijk wel het laatste woord ! vandaar
bedankt nogmaals voor het meedenken en hopelijk totziens op de meeting hier in marum dan kunnen we dan rechtstreeks met elkaar praten lijkt me intersant

gr paulo

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Ow. Ik was in de veronderstelling dat het allemaal in een E30 moest, mijn fout staat ook nergens volgens mij. Naja, maar mocht de ombouw wel doorgaan moet je volgens mij wel de bak mee overzetten want een E30 bak past niet achter deze motor. Hij past wel achter de motor maar is dan een stuk verdraait..
Misschien kom ik wel maar dat duurt nog wel ff voordat het zover is.

gr Martin

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.