Hoi,
Ben nog steeds zoekende naar een nette e39 2,5 of 3,0d. Nu kan ik voor een "prikkie" een 525d uit nov. 2003 komen. Alleen heeft deze een km-stand van 367.000km. Eerste eigenaar die de auto o.a. gebruikte voor vele ritjes Zwolle - Basel.
Zelf zoek ik eigenlijk wat tussen de 150-200k. e39's onder de 150.000km zijn haast niet meer te vinden. Ik vind de e39 één vd mooiste BMW-modellen ooit en zou graag zo ene rijden. Moet gezien mijn kilometrage van 40 à 45.000 op jaarbasis gewoon diesel zijn.
Nu loop ik met de gedachte te spelen om deze aan te schaffen, ongev. een halfjaartje rijden en dan volledige motorrevisie. Zoals ik het kan inschatten heb ik dan relatief voordelig een mooie (want deze is heel mooi, bommetje vol) en motornieuwe e39 te rijden. Of zit hier een adder onder het gras, wat revisie betreft?
Ik ga er dan vanuit dat ik 4 jaar heerlijk kan genieten van een mooie auto zeker motorisch betreft, de rest slijt natuurlijk ook, maar daar houdt ik rekening mee.
Hebben jullie tips en adviezen wat revisie betreft?
Alvast bedankt.
Gr. Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is op deze topic nog niet genoeg geantwoord?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
[quote=Highway]Is op deze topic nog niet genoeg geantwoord?
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...[/quote]
Zijn twee verschillende topics. Twee verschillende auto's.
De ene ging over de automaat, waar ik ook het uiteindelijke resultaat van bericht heb.
Nu vraag ik advies over motorrevisie. Heeft dit zin, waar moet ik op letten, enz.
14 jaar
Motorrevisie heeft altijd zin. In dit geval kun jezelf beter afvragen wat kost het me.
Goede motor revisie kost gewoon een paar duizende euro's incl. inbouw.
Of bekijk het van de andere kant, als de motor nog perfect loopt, doe er dan lekker niks aan..
Heb zelf nog een oude diesel erbij met meer dan 500000 op de teller, en lopen doet hij nog perfect met de originele motor..
14 jaar
Als de prijs goed is gewoon doen, lekker mee rijden tot ie barst , wat nog best lang kan duren zeker bij een aangepaste rijstijl , dus niet konstant lopen planken en zorg er voor dat het koelsysteem in orde is, warmte moet goed afgevoerd worden dus visco, radiateur,thermostaat, elecvin , vervang zeker de visco, die is eigenlijk om de 150000km aan vervanging toe. Trouwens goede kans dat de auto al wat flinke reparaties gehad heeft , meestal tussen de 250000km en 350000km moet er flink wat vervangen worden en dan voornamelijk dingen om de motor, denk dan aan verstuivers, brandstofpomp,enz.
Hoi, nog bedankt voor de reacties.
Even een update, twee weken geleden is helaas de bewuste auto total-loss gereden op de autobahn. Bestuurder is ok, auto niet meer bruikbaar...helaas.
Mag dus weer verder zoeken...
Gr. Mike
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar