Heb tot voor kort een ebay pakket gekocht om mijn BMW 5 e39 uit te lezen. Pakket was volledig met alle kabels en interface bakje. Bij aansluiten op laptop met originel com 1 poort communicerde die niet. Ander laptop , ook niet. De aansluiting is OBD2 ( dus niet de ronde ) . Heb de leverancier geinformeerd en heeft onmiddelijk een testprogramma opgestuurd. ( bmw Scanner 1.35 Test Software (c) 2006 TW ) . Bij deze test gaf die de volgende fout : RX: FF 00 FF 00 FF 00 FF 00 FF 00 FF 00 FF 00 00 83 D5 98 88 FF 46 - Bad ACK from interface - ERROR - Test failed !
Dus deze info terug gestuurd naar de fabrikant die bevestigd dat er een probleem was met de interface. Heeft onmiddellijk een andere opgestuurd ( gratis ) , maar bij ontvangst van de nieuwe heb ik identiek dezelfde fout. Dus het ligt niet aan de interface , maar waarschijnlijk aan de auto want . Ik heb 2 ODB2 kabels en 2 seriele kabels waarvan ik zeker ben dat deze juist zijn. Nu mijn vraag : Weet iemand van waar deze foutmelfing komt ? komt ACK vanuit de BMW computer . Graag hulp .. Met dank
http://img688.imageshack.us/img688/9415/...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het scannertje zul je wel voor een habbekrats gekocht hebben, zeg, een paar tientjes ?
Vaak werkt deze ebay / namaak rommel niet of slecht en maar beperkt op een aantal ( oudere ) type's
Ik denk dat je met dit probleem blijft zitten, probeer het eens bij een andere bmw..
Niet slecht bedoelt, maar denk dat je niks aan deze set hebt.
hi stefaan , idd niet de duurste set , maar ze zijn wel snel in hun service. Het nieuwe interface bakje dat ze me hebben opgestuurd hebben ze naar hun zeggen eerst getest ( met screendump ) en doorgestuurd om zeker te zijn dat deze ok was . Mss toch de auto , maar ik heb geen 2 bmw's , dus ik blijf er idd mee zitten . greetz
14 jaar
het probleem zit in de auto zelf . ik heb nu een autel al519 en deze werkt ook niet . ( geen communicatie ). zekering van de diagnose stekker zijn ok . zaak gesloten
11 jaar
Met de auto is waarschijnlijk niets mis. Het probleem is het type scanner hier.
De Autel al519 leest alleen en uitsluitend via de algemene EOBD-protocollen uit.
Diesels hoeven die pas vanaf 2004 te ondersteunen. Een 2001 model doet dat zeker nog niet.
[quote=oldford]Met de auto is waarschijnlijk niets mis. Het probleem is het type scanner hier.
De Autel al519 leest alleen en uitsluitend via de algemene EOBD-protocollen uit.
Diesels hoeven die pas vanaf 2004 te ondersteunen. Een 2001 model doet dat zeker nog niet.[/quote]
Dat is raar ?? . ik heb deze gekocht op de voorwaarde van de leverancier die beweert dat het toestel ODB2/EODB2 compatibel is voor alle auto's van 96 tot 2003 ?? ( zie citaat )
Voordelen van de AutoLink AL519
Ondersteunt alle OBD2 / EOBD voertuigen vanaf 1996 t/m 2013 (ook CAN)
Unieke en gepatenteerde sneltoets (I/M Readiness) om snel de status van de emissie en rijcyclus vast te stellen
11 jaar
Tja, OBD2 bestaat hier niet, dat is iets uit Noord-Amerika.
Wil je met dit apparaat auto's uit 1996 uitlezen dan zul je moeten verhuizen naar de Verenigde Staten van Amerika.
En zelfs daar kun je niet "ALLE" auto's uitlezen, zeker niet vanaf 1996. Ook daar volgen diesels pas later (1997) en er zijn nogal wat uitzonderingen op grond van gewicht.
Ik vind de reclame uiterst misleidend, maar strikt juridisch klopt het wel.
Deze auto is niet OBD2 en ook niet EOBD compatibel, dus niet uit te lezen met het geadverteerde apparaat.
beste Olford , dan zal ik deze rap eens terugsturen se . dit is dan wel echt misleidend. voor deze aankoop had ik hen inderdaad ook al kunnen laten uitlezen bij de dealer .
alvast bedankt
11 jaar
kan iemand me dan een hint geven met welk toestel ( buiten de dealer ) , ik toch alle codes kan inlezen ? Er is ooit iemand langs geweest die bij mij thuis , mijn auto alles heeft uitgelezen via zijn pc . Deze persoon leeft jammer genoeg niet meer . Ik denk dat de software carsoft was , maar weet niet welke kabels of interface. het was wel via de DLC connector links onder het stuur . Met dank
11 jaar
Het is heel simpel. De aansluiting onder het dashboard kun je niet gebruiken om alles uit te lezen. Dat kan alleen via de aansluiting onder de motorkap en dan alleen nog maar met orginele BMW Software. Alle andere apparatuur kan soms alleen de standaard EOBD codes (Zoals de kleine handscanners) of een deel van de rest van de modules maar lang niet allemaal en niet elke scanner kunnen hetzelfde. Die aansluiting zit er alleen maar in omdat het een verplichting is vanaf een bepaald bouwjaar. Niet om het mensen makkelijker te maken hun auto uit te lezen.
Daar komt nog bij dat je met uitlezen van de foutcodes niets kunt als je niet weet hoe de electronica erachter werkt.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar