Hallo,
Eerste nieuwe schijven voorin waren van het merk AT. Na een dikke week krom. Die vervangen door Zimmerman ook krom na 2 weken. Komt het misschien door de draagarmen?
Alleen de auto trilt niet bij normaal gebruik en hoge snelheden. Hij rijdt gewoon goed. De km-stand is wel aan de hoge kant 340dkm. Volgens de garage is de rubber bij een draagarm iets versleten (1a2mm) maar is nog geen aanleiding om de schijven aan te tasten.
De leverancier van de schijven komt met argumenten dat het aan de draagarmen ligt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Werden de schijven "ingereden" ? Nieuwe schijven, kunnen snel vervormen,als er bij snel optrekken en snel of bruusk afremmen te grote temperatuurverschillen optreden. De eerste 1000 km zijn van groot belang, eenmaal getemperd zou dit ok moeten zijn .
Bruno
en vergeet ook niet om de wielnaaf "glanzend" schoon te maken, zodat de nieuwe schijf vlak aanligt...
dit kromtrekken heeft niets te maken met het merk van de schijven.
mvg,
Hans
Schijven gewoon bij de dealer halen dan gaan ze niet na 2weken krom, ook al verkopen ze in de aftersales hetzelfde merk als bij de dealer zijn de remschijven van de dealer van betere kwaliteit.
Wat een onzin... Ik heb hiet een tijd terug een klant gehad die al 2 keer nieuwe schijven op een e39 had gehad die door de dealer waren geleverd en gemonteerd. Die is er nadat ze weer krom waren. Bleek achteraf wieldraagarmen en 1 wielnaaf/lager te zijn....
gr Martin
weet je zeker dat je remschijven krom zijn? ik zou je draagarm rubbers maar eens controleren heb al vaak meegemaakt dat deze rubbers slap zijn en zodra je dan remt slaat het stuur een keer in je handen alsof de schijven krom zijn
Ik begin natuurlijk ook te twijfelen aan de schijven. Maar het trilt heel erg als ik met hoge snelheden snel wil vertragen. Ik heb van het weekend weer nieuwe erop gezet. Ik doe komende 2 weken even rustig aan en dan probeer ik hem uit.
Ik vertrelde de monteur over het schoonmaken van de boel maar dat was en heel normaal procedure.
14 jaar
als het een bovag bedrijf is zijn ze wel verplicht een bepaalde tijd garantie te geven op de werkzaamheden
Mooi hoor die garantie. Maar als er niets aan de schijven gemeten wordt waarom worden ze dan zomaar weer vervangen als ze al na 2 weken zogenaamd alweer krom zijn?
Als ik een auto terug krijg die met nieuwe schijven na 2 weken weer begint te trillen ga ik toch verder kijken.... en niet gewoon weer een setje remmen erop.
gr. Martin
Nou, mijn 330d is van de week naar keuring geweest en is afgekeurd op de draagarm en delagers of zo..
Na het vervangen van de onderdelen trilt mijn auto niet meer..Ik was ook van plan om nieuwe schijven op te zetten maar bleek dus dat de oorzaak ergens anders lag...
check dus toch maar even je draagarmen en de lagers......
14 jaar
Ik heb dit zelfde probleem gehad bij een opel vectra, de schijf trok steeds aan 1 kant krom ook na 2 weken ongeveer, weer af laten draaien en na 2 weken weer. Nou bleek het bij mij toen een kromme naaf te zijn.... nieuwe naaf erop geplaatst en het probleem was voorbij.
Misschien een optie om je naaf na te kijken
14 jaar
1.meet effe de slingering van de schijf..
2..zijn je remklauwen goed gangbaar?remklauw die vastzit of die niet goed gangbaar meer is geeft ook zon probleem.
3.bij welke snelheden heb je trilling...?vervang de draagarmogen ofwel silents blocks vooras genoemd.die silents blokcs moet je afhalen en eriin persen met de pers. die zijn heel vaak versleten vooral als ze al nog nooit vervangen zijn .
4.de profiliring van de band kan je ook chekken
Door beetje vuil aan de naaf kan je schijf inprincipe niet krom trekken...en rijdt eerste 200 km rustig en geen noodstop maken...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar