Sinds kort heb ik en probleem met me auto.
auto houdt in en na enkele minuten trekt het als en gek E46 320d bij 2004 6bak km 347000 nap
Dat gebeurt tussen 1800 en 2500 toerental bij elke snelheid en versnelling.
Ik heb hem laten uitlezen krijg ik melding lmm 3ffo.
Bij dealers geweest nieuwe lmm en geprogrammeerd maar de storing blijf lmm 3ffo.
Ik heb nieuwe Egr nieuwe Egr regelaar der op gezet maar de probleem blijft.
ik heb de auto naar diesel car service gebracht ze hebben de bedradingen van ecu naar lmm gecontroleerd was goed lmm geeft wel de waarde wat het moet zijn.
Ze hebben alles nagekeken maar niets gevonden.
Weet iemand wat het kan zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als een vieze EGR Klep, schijnt een bekend probleem te zijn als ik even snel voor je Google... kan je natuurlijk zelf ook.. maar nu ik het al gedaan heb...
Beetje afhankelijk hoe handig je bent kan je dit zelf op een zaterdag. Zorg ervoor dat je alles in huis hebt en dat je geen verplichtingen hebt. De foto's kan je vinden in de volgende link.
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic...
Daarnaast zou ik voor de zekerheid "injector reiniger" in een volle tank met diesel gooien de volgende keer dat je gaat tanken nadat je hebt schoongemaakt.
Succes ermee!!!
Maak de vacuumleiding eens los en dicht ze af, die naar de actuator gaat die de klepjes in de inlaatcollector bediend, en probeer zo eens of dat geen verbetering geeft.
ik ben vandaag bij en BMW dealer geweest die zeiden dat er veel roet in me luchtkanalen ziet dat het daar door mijn luchtmassameter aangeeft aangezien u verhaal kan het kloppen.
maar hoe moet ik in de cilinderblok de luchtkanalen zuiver maken??
waar krijg ik de klep van de inlaatspruitstuk de laste foto?? en de dichte Egr ?? kijk hieronder!!!!!
waar gaat de roet heen als ik hem dicht maak??kan ik geen storing krijgen dat de Egr dicht is??
is het niet slecht voor de motor??
weet iemand deze vragen kan iemand me veder helpen a.u.b.???
10 jaar
oké dank u voor u tip
dan ga ik eens de vacuüm proberen om te kijken of er en verbetering is?
10 jaar
Even nog een linkje met meer plaatjes, helaas in het engels, maar neem de tijd. Dan kan je zien wat er gedaan moet worden.
http://www.e46zone.com/forum/topic/10414...
Begin hiermee en wat Brian zegt even opvolgen... Laat maar weten hoe het is gegaan.
10 jaar
ik heb de slang van egr losgekoppeld en een bout in de slag geduwd maar de probleem blijft,
gisteren heb ik Egr Schoongemaakt en inlaatspruitstuk schoongemaakt
nieuwe carterventilatiefilter nieuwe luchtfilter der op gezet
auto houd niet meer in maar stoter tussen 1800 en 2500toerentaal
krijg ik wel storingscode p3263 3FFO ik heb ze gewist ik wacht tot het weer aangaat
10 jaar
Jongens Bedankt voor jullie tip
10 jaar
ik heb de slang van egr losgekoppeld en een bout in de slag geduwd maar de probleem blijft,
gisteren heb ik Egr Schoongemaakt en inlaatspruitstuk schoongemaakt
nieuwe carterventilatiefilter nieuwe luchtfilter der op gezet
auto houd niet meer in maar stoter tussen 1800 en 2500toerentaal
krijg ik wel storingscode p3263 3FFO en 4B10 .
weet iemand wat dat kan zijn????
10 jaar
Heb je de Flappen schoongemaakt? http://cdn.shopify.com/s/files/1/0337/55...
Daarnaast krijg je als ik me niet vergis error 4B10 bij vieze injectoren / vervuilde bougies. Nu lees ik in een ander topic dat je naar de dealer gaat voor het uitlezen en resetten van je storingen. Mijn advies, als BMW liefhebber, koop een uitlees apparaat via Marktplaats.nl zodat je ook zelf kan resetten.
10 jaar
Heb je al getest wat ik op 31 Maart voorgesteld heb ?
ja ik heb alles getest maar ik ga vandaag de injectoren der af hallen en laten testen ik twijfel op injectoren of ecu dat ze misschien kapot zijn
10 jaar
Ik ken het verhaal wel van mijn eigen benzine BMW, ik dacht dat ik alle slangetjes goed had nagekeken en geen lekken kon vinden. Maar uiteindelijk bleek er een bout lost te zitten van de thermostaat die in de airbox zit. En zo nog wat scheurtjes die je alleen kan zien als je onderdelen loshaalt zoals de intake ellenboog. Lucht lekken zijn zeer lastig te vinden en zelfs als je remmenreiniger overal rond spuit kun je ze nogsteeds missen.
Misschien kan een dealer de lambda waarden uitlezen om te kijken of dat duidt op een luchtlek, dat is de enige manier om uitsluitsel te geven daarover.
Wat jij hier zegt lijkt mij namelijk heel bekend voor te komen....
Maar ik heb hetzelfde gehad met een kapotte accu, de auto begon te bokken voordat de accu leegliep.
10 jaar
Bedankt voor jullie tips
ik heb de injectoren (verstuivers) alle 4 der af gehaald en naar diesel service gebracht om te testen dan weet ik meer.
Want de code 4b10 heeft te Maken met injectie dat gevul heb ik.
10 jaar
ik heb de injectoren laten testen was alles in orde maar de auto loopt stationeer haperend,
de fout melding komt weer terug 4B10, p3263, 3FF0 en p1278
ik krijg het idee alsof de ecu of de kabel bom van ecu naar alle connectoren misschien kapot is of onderbreking is??
weet iemand wat het is en waar kan het liggen????
10 jaar
ik heb en flink stuk mee gereden met en forte spoel in de tank.
de auto hapert heel stuk minder dan toen bij koude motor en koude staart, als het warm word niets aan de hand, alleen tussen 1800 en 2200 toeren stottert het en beetje.
ik heb hem uitgelezen krijg het toch de zelfde codes.4B10, p3263, 3FF0 en p1278.
weet iemand wat het is en waar kan het aan liggen????
10 jaar
4B10 = (1278) laufruhereglier of toerentalregeling = het vacuüm systeem in samenhang met de nokkenas of krukas sensor.
p3263 = Flappen schoongemaakt?
3FF0 = kan een van de volgende zaken zijn: inlaat spruitstuk vervuilt / EGR klep kapot / valse lucht via karter ventilatie / Kapotte LMM...
p1278 = als ik me niet vergis een melding dat een van je cylinders de mix van brandstof en lucht niet goed is.
Als je iets nog zelf wilt proberen voordat je heel veel geld uit gaat geven zou ik het volgende voorstellen: Alle pakkingen en moeren en bussen vervangen vanaf je lucht inlaat en waar nodig invetten met vaseline. Alle vacuüm slangen vervangen en alle losse slang delen van de turbo. Daarnaast het verwijderen van de "Flappen" en het schoonmaken van alle systemen. Als laatste je nokkenas / krukas en Lambda sensor controleren en misschien schoonmaken en doormeten en anders vervangen.
Tijdens bovenstaande accu helemaal losmaken en uit te de auto halen en opladen.
Mocht bovenstaande niet helpen, vrees ik dat je toch naar de specialist zal moeten gaan.... laat in ieder geval weten wat de oplossing is hier op Problemcar. SUCCES!!!
10 jaar
Bedankt voor het meedenken,
Ik heb alle slangen en pakkingen van lucht en diesel vervangen.
Maar geen oplossing.
Maar ik heb en origineel bmw diagnose uitgelezen en heb en storing 3ffo luchtmassameter .
De auto stotterd behoorlijk onder 2000 toerental.
Als het luchtmassameter is waarom doet het niet bij hoge toerental?
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar