BMW 325tds: auto loopt op noodprogramma ?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel

wie kan mij helpen met het probleem dat mijn auto heeft deze ging van het ene op het andere moment op het "nood progamma " lopen d.w.z geen vermogen meer leveren en daarna liep de temperatuur op naar het rode
heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn graag advies ik heb de termostaat al vervangen maar het probleem blijft moet er eerst iets gereset worden om het nood progamma uit te schakelen ??

goldwing

Geplaatst door goldwing (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

dupl-u-7384-5dd1494e36dca+Johnny Bult (0), 17 jaar geleden

Is de olie die je erin hebt oud? Bij mijn 325 TDS bezorgde oude olie tot een erg warme motor tot geen vermogen in de bergen door de hete motor. Ik zat tegen de beurt aan en heb direct olie laten verversen, toen weer perfect!

goldwing (0), 17 jaar geleden

de olie zit er +/- vier maanden in na een grote beurt dus dit lijk me onwaarschijnlijk

bmwf1 (0) PRO, 17 jaar geleden

heeft de auto airco??
zo ja, dan radiateur demonteren en reinigen (uitwendig) ivm vuil ophoping tussen condensor en radiateur

marcel6952 (0) PRO, 17 jaar geleden

waterpomp wel heel?? anders zou het wel eens kunnen zijn dat je koppakking defect is of je kop gescheurd.

dat komt bij een tds nog wel eens voor.

als de motor te heet is, dan wordt de motor in noodloop gezet zodat je niet met het volle vermogen kunt rijden zodat de motor niet te veel belast wordt

kijk anders eens in je koelvloeistof reservoir, of er olie bij het water zit. en even kijken als je een beetje gas geeft dan moet er in het reservoir een straaltje water spuiten, afkomstig van de waterpomp.

succes, Marcel.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Laten uitlezen misschien, eerst dat en dan met de foutcodes verder werken, gssen is missen, meten is weten.
Cor

goldwing (0), 17 jaar geleden

allereerst bedankt voor de reacties de condensor is er voor +/- 4maanden geleden nieuw ingezet.
De koelvloeistof komt hetzij haperend weer terug in het reservoir, dus ben ik er inderdaad zelf ook wel een beetje bang voor dat de kop eruit ligt al vind ik het wel raar
want de motor klinkt normaal.
Ik denk inderdaad dat ik morgen maar naar de dealer moet om te laten uitlezen en dan zien we wel ik ga er van uit dat het weer een hoop geld gaat kosten.
Ik hou jullie op de hoogte wat het probleem was.
Bedankt Rob

stefan84 (0), 17 jaar geleden

rob

een kapotte kop of pakking wil niet zeggen dat dit hoorbaar is..

gewoon even laten uitlezen en dan zien we wel verder..

Stefan

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt wat stefan zegt, is zelfs niet altijd meetbaar, ik heb ooit eens een kadett gehad met een kapotte koppakking op 1, waarvan de compressiewaarden gewoon binnen de toleranties vielen, het enige verschil was dat alle waarden iets lager waren dan de originele fabriekswaarden, en dat cil 1 op de ondergrens lag, en toch een mooie scheur op het koelwaterkanaal.

groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.