auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Auto slaat af als Benzinetank nog 1/4 (kwart) vol zit.

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Mijn BMW 325 TD uit 1992 (E36) slaat soms spontaan af als de tank op ongeveer 1/4 staat. Als ik vervolgens de auto vol tank is het probleem weg. Ik denk dat deze ergens valse lucht zuigt waardoor de motor geen diesel krijgt ?? Kan dit ??

Laatst brandstof filter vervangen maar hiermee is het probleem niet opgelost.

Graag advies.. zou wel weer eens mijn brandstof lampje willen zien branden. :D

John

Geplaatst door

Johnstar (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

brandstofopvoerpomp in de tank kapot...100%. Nieuwe kost rond 175 euro bij dealer.

ayyildiz18 0

16 jaar

als de opvoerpomp kapot is,doet hij helemaal niks meer..ook niet met een half volle tank!

hoe is het met de tank omtluchting ? draai de dop eens eraf als hij niet meer wil lopen.

bovendien bespaart het je een hoop gelp als je gaat tanken omdat hij niet helemaal leeg is,het heeft zo zijn voor en nadelen ;) haha..

succes.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

Ik zie onder de motorkap zo`n transparant slangetje zitten waar diesel doorheen stroomt. Als hij helemaal vol zit dan ziet alles er netjes uit. Maar bij ongeveer een kwart vol dan zie ik er lucht bellen in zitten.

Ik denk dus echt dat er ergens lucht in zit waardoor op bepaalde momenten de motor dus geen diesel krijgt en daarom tot stilstand komt.

Kan ik hem niet ontluchten ? of is dat een stomme vraag ? , Kan het niet zijn dat ik bij het omzetten van de brandstoffilter iets fout heb gedaan, waardoor er daardoor ergens lucht zit ??

Graag advies...

John

Johnstar 0

16 jaar

John

het brandstof systeem is zelf ontluchtend dus dat hoef je eigenlijk niet te doen,indien er iets verkeerd is aangesloten zal hij helemaal niet meer lopen,dus dat is eigenlijk ook uit te sluiten..

de opvoerpomp kun je eens controleren :

zet de auto op contact,de opvoerpomp in de tank moet draaien tijdens het voorgloeien.

indien de pomp niet draait,zet het contact uit.
verwijder het relai van de brandstof opvoerpomp en overbrug pin 2 en 8,nu moet de pomp continu draaien.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

ow ja,misschien een stomme vraag,maar geeft de meter op het dashbord nog wel juist aan ?

hoeveel liter tank je meestal als de meter nog 1/4 aangeeft ?

stefan84 0

16 jaar

Stefan.

40 liter tank ik dan ... er kan 60 liter in ... dus dat klopt ongeveer wel.

Bovenstaande moet ik ff goed doorlezen, want ben helemaal niet thuis in auto`s dus moet eerst even ontcijferen wat je gepost hebt ;)

toch ben ik blij met je reactie, zodra ik weet wat nou wat is, ga ik direct weer knutsellen.

John

Johnstar 0

16 jaar

en hoe weet ik of dat een "opvoerpomp" draait ?? hoor ik dit of kan ik dit zien ??

John

Johnstar 0

16 jaar

Hoi john,

Het kan wel kloppen dat hij stopt / lucht zuigt als de meter nog een kwart tank aangeeft.
de tank is bij deze auto niet vlak aan de onderkant omdat de aandrijf as er onderdoor loopt.
als ik me niet vergis zit de aanvoer leiding naar de motor rechts en komt de retour op de linkerkant van de tank terug.
als het niveau in de tank zakt moet de brandstof dus van de linker naar de rechterzijde van de tank gepompt worden als dit niet gebeurd geeft de meter dus idd. nog aan maar de auto valt stil.

gr. steef.

SV 0
badge

16 jaar

Hoi Steef ,

Thanks voor de opheldering.. maar zoals je gelezen zult hebben weet ik niets tot weinig van auto`s. Wat is nu de oplossing ?? is er iets kapot of is er mischien alleen zo`n relais stuk ? Zo ja, wat kost dit ongeveer ??

John

( Ik heb laatst wel kortsluiting gehad in de auto, waardoor het grote deel van mijn (steek)zekeringen was gesprongen. Deze heb ik allemaal vervangen maar die relais heb ik nooit gecontroleerd. )

Johnstar 0

16 jaar

John,

het is denk ik vrijwel zeker dat de pomp niet werkt.
De vraag is alleen nog waarom, zekering stuk? (controleer ze nog eens ivm. de sluiting die je hebt gehad)
pomprelais zou ook nog kunnen, of de pomp is stuk.
je zou kunnen meten of er stroom op de pomp komt, je moet dan wel de achterbank er uit halen en het rechter service luik er uit schroeven.
dan kom je bij de stekker van de pomp boven op de tank. ( de pomp zit in de tank)
als de motor loopt moet er spanning staan op een van de twee >dikke< draden (de dunne zijn van de tankmeter) de andere dikke draad is de massa van de pomp.
heb je stroom dan denk ik dat de pomp stuk is.
is er geen stroom dan misschien het relais stuk.
De kosten van een nieuwe pomp zijn al eens genoemd zag ik en wat het relais kost weet ik zo niet.
Ik hoop dat je er uit komt zo, anders toch maar even langs je garage.

gr, Steef.

SV 0
badge

16 jaar

Yesss, stap 2 ...

we komen er wel..

vandaag het rechter service luik onder de achterzitting los gemaakt. (rechts voor de bestuurder). Alles draden doorgemeten en geen enkele gaf stroom. Waardoor ik dus hoop te denken dat het relais stuk is. Maar nu komt het volgende probleem. Welke relais is die van deze pomp ??

Ik heb wel een overzicht van de steekzekeringen, maar kan nergens terug vinden welke relais nu van wat is..

Graag advies,..

Bij voorbaat dank,
John

Johnstar 0

16 jaar

Hoi John,

Ik kan je zo uit mijn hoofd ook niet vertellen welk relais je moet hebben.
Misschien dat stefan weet waar hij precies zit ( hij heeft het over pen 2 en 8 doorverbinden )
Mijn computer is gecrasht en ik kan dus niet bij mijn schema's.
Vandaar de late reactie. (ik ben nu even online met een andere pc)

succes, Steef.

SV 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.